چاپ مطلب چاپ مطلب

کتاب «سردار گیله‌مردان» در رشت رونمایی شد

همای خبر/ مراسم رونمایی از کتاب «سردار گیله‌مردان» عصر امروز با حضور نویسنده کتاب و جمعی از مسئولان، فرهیختگان و فعالان فرهنگی استان گیلان در خانه تاریخی میرزاکوچک خان جنگلی برگزار شد.

دبیر جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان گیلان در این مراسم خاطرات مردمی از شخصیت بزرگی چون شهید سلیمانی را گنجینه‌ای ارزشمند دانست و اظهار کرد: تا زمانی که خانواده شهدا هستند و تاریخ انکار نشده و جای جلاد و شهید را عوض نکردند باید این مفاهیم را ثبت کنیم زیرا همین مفاهیم زمینه ساز ظهور امام عصر(عج) خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی پوریوسفی تجربه نگاری را اقدامی راهبردی و مهم در مسیر انتقال و حفظ مفاهیم انقلاب اسلامی به نسل بعد دانست و خاطرنشان کرد: کتاب «سردار گیله‌مردان» از دل مردم و برای مردم است و مانند چنین روایت هایی باید توسط خود مردم به منصه ظهور برسد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان گیلان نیز در این مراسم اظهار کرد: متاسفانه امروز برخی افراد، ملتی را که بزرگترین تشییع را در دوران رحلت امام خمینی(ره) و زمان شهادت حاج قاسم تشییع بزرگتری را رقم زدند، همچنان اقلیت اعلام می کنند.

سید رسول منفرد تدوین کتاب «سردار گیله‌مردان» را گامی مهم در مسیر شکست سانسور تاریخ دانست و افزود: تولیدکنندگان این کتاب اولین قدم برای شکستن سانسور را برداشتند زیرا اگر تشییع حاج قاسم روایت نشود سانسور شده و در تاریخ اجتماعی ما نادیده گرفته می شود.

لازم به ذکر است، کتاب سردار گیله مردان روایت است از خاطرات و روایت‌های مردم گیلان از ایام شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی.

گفتنی است که آیین رونمایی از این کتاب با حضور پدر شهید سجاد طاهرنیا و خواهر شهید حسین علی الاحمد که دو تن از مدافعان حریم اهل بیت هستند برگزار شد.

نویسنده کتاب سردار گیله مردان نرجس توکلی لشکاجانی است و فاطمه آقائی و زینب کریمی نیز کار تحقیق و پژوهش آن را بر عهده داشتند.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان؛ اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها جزء تکالیف وزارت ارتباطات است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان؛ اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها …