چاپ مطلب چاپ مطلب

کرسی آزاد اندیشی با حضور دانشجویان در آستارا برگزار شد

همای گیلان: کرسی آزاد اندیشی با موضوع نقش فعال دانشجویان در آسیب شناسی تهاجم فرهنگی در مرکز آموزش علمی- کاربردی شهرستان آستارا به مناسبت روز دانشجو برگزار شد.

رییس مرکز آموزش علمی-کاربردی شهرستان آستارا عصر دوشنبه در این آیین گفت: بازخوانی وقایعی نظیر ۱۶ آذر می تواند نقش مهم و اثر بخش دانشجویان را در برهه های مختلف تاریخی به اثبات برساند.
دکتر مصطفی تاتینا با اشاره به اینکه دانشجویان با ارائه ایده های خود در آسیب شناسی تهاجم فرهنگی می توانند مثمر باشند ، افزود: مطمئنا دانشجویان دانشگاه های مختلف ایران اسلامی با قدم برداشتن در راستای اعتلای فرهنگ دینی تمامی نقشه های دشمنان را خنثی خواهند کرد.
وی خواستار تقویت روحیه مطالبه گری دانشجویان شد و اضافه کرد: تقویت این روحیه در دوران تحصیلی می تواند زمینه های رشد افراد را با تکیه بر عدالتخواهی در آینده فراهم کند.
تاتینا در ادامه از تشکیل شورای تعامل دانشجویی در مرکز آموزشی علمی- کاربردی خبر داد و بیان کرد: این شورا در راستای برقراری ارتباط موثر بین رییس ، پرسنل و دانشجویان مرکز برپا شده است.
وی افزود: به واسطه این شورا می توان در جهت برطرف کردن مشکلات دانشجویان و کمک برای ارتقای همه جانبه این مرکز تلاش کرد.
مشاور فرهنگی مرکز آموزش علمی-کاربردی آستارا نیز در این آیین گفت: ایران اسلامی امروز از لحاظ علمی در جایگاه والایی قرار گرفته است.
حجت الاسلام محمد باقر بخشی با اشاره به اینکه در کنار دست یابی به جایگاه های علمی نباید از تهاجم فرهنگی دشمن در بخش های مختلف غافل شویم ، اضافه کرد: هدف اصلی دشمن از به راه انداختن جنگ نرم جدا کردن جوانان و دانشجویان از عقاید ناب دینی و اسلامی است.
وی با اشاره به اینکه دشمن برای تحقق این امر هزینه های زیادی را از طریق رسانه های متعدد صرف می کند ، اظهار کرد: دانشجو به عنوان مغر متفکر جامعه وظیفه آگاه سازی را در بین آحاد مردم را دارد و این امر نباید از سوی قشر پویای دانشجو نادیده گرفته شود.
وی ادامه داد: یکی از این وظایف حیاتی آگاه سازی پیرامون آسیب های ناشی از تهاجم فرهنگی دشمن است.
وی با بیان اینکه بنا به تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب دشمن نفوذ خود را راه فرهنگی آغاز کرده است ، بیان کرد: خانواده و به خصوص دانشگاهیان باید مراقب نقشه های پلید دشمنان باشند تا با تکیه بر آموزه های دینی جامعه ای عاری از هر گونه ناپاکی داشته باشیم.
در این آیین تعدادی از دانشجویان دیدگاه های خود را پیرامون موضوع این نشست بیان کردند.
مرکز آموزش علمی- کاربردی آستارا از سال ۱۳۸۸ فعالیت خود را در این شهرستان آغاز کرده و هم اینک بیش از ۶۰۰ دانشجو در ۳۱ رشته در این مرکز مشغول به تحصیل هستند.
روز ۱۶ آذر به عنوان روز دانشجو نامگذاری شده است ، در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ شماری از دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به سفر نیکسون معاون وقت رییس جمهور امریکا به ایران تظاهرات کردند.
در این تظاهرات که در محوطه دانشگاه تهران برگزار شد سه تن از دانشجویان این دانشگاه توسط نیروهای امنیتی رژیم پهلوی به شهادت رسیدند.
شهرستان آستارا در غرب استان گیلان واقع است.ایرنا

About سردبیر ارشد

Check Also

نماینده مجلس: مسئولان خرید‌هایشان سفارشی می‌‌آید، به خاطر همین از سفره مردم خبر ندارند

نماینده مجلس: مسئولان خرید‌هایشان سفارشی می‌‌آید، به خاطر همین از سفره مردم خبر ندارند   …