چاپ مطلب چاپ مطلب

کریمی،دست راست بابک زنجانی؟

برخی اخبار حاکی است که نقش اسدا… کریمی در تشکیلات بابک زنجانی به مراتب از شیرازی منش که اکنون در بازداشت است بیشتر است. به نظر می‌رسد سمتی که کریمی در تشکیلات زنجانی داشته و دارد به مراتب از ریاست منطقه آزاد کیش منفعت بیشتری داشته است.

 

بابک زنجانی ۱۲ روز است که در زندان اوین به سر می‌برد. پس از فراز و نشیب‌های بسیار و حرف و حدیث‌هایی که درباره میلیاردر نفتی مطرح شد، افکار عمومی تشنه شنیدن اخبار جدیدی درباره او است. عدد و ارقام پرونده به حدی بزرگ است که مردم خواستار شنیدن توضیحات شفاف در این زمینه هستند. به میزان ارقام، ابهامات موجود در پرونده هم بسیار زیاد است. بازداشت شیرازی منش به عنوان دستیار ارشد زنجانی، نشان از عزم قوه قضائیه برای برخورد با این ویژه خوار دارد.
افراد زیادی در اطراف بابک زنجانی حضور دارند که هر کدام می‌توانند ابهامت زیادی از این ماجرا را برطرف سازند. اسدا… کریمی مدیرعامل سابق منطقه آزاد کیش یکی از همین افراد است. بنابر اخباری که به قانون رسیده، در نبود زنجانی اداره امور و کارهای سورینت بر عهده کریمی است. دفتر کار اسدا… کریمی هم درست کنار اتاق مجلل زنجانی قرار داشته است.

 

 


اسدا… کریمی از مدیرانی بود که محمود احمدی‌نژاد با خود از شهرداری تهران به دولت آورد. این در حالی است که سابقه حضور اسدالله کریمی در شهرداری تهران ،سازمان شهرداریهای وزارت کشورو شرکت رجا حکایت از پشت پرده دیگری دارد. دوران حضور کریمی در منطقه آزاد تجاری کیش همزمان با جولان بابک زنجانی و فعالیت‌هایش در جزیره کیش است. در سال ۱۳۸۹ کریمی به همراه بابک زنجانی و فردی به نام خلیل حق‌شناس شرکتی به نام اس سی تی بانک کیش را تاسیس می‌کنند. اس سی تی بانک همان شرکتی است که پروژه ایران زمین را در دست ساخت داشت و توسط کمیسیون عالی معماری و شهرسازی لغو مجوز شد. مالک اولیه پروژه ایران‌زمین به مساحت ۱۶ هزار و ۲۴۳ متر مربع، بنیاد مستضعفان و جانبازان بوده که در سال ۸۳ این ملک را به «شرکت سرمایه‌گذاری ایرانیان اطلس» واگذار می‌کند و این شرکت ملک مورد نظر را در سال ۹۰ به شرکت «اس سی تی بانکرز» کیش منتقل می‌کند. لازم است علاوه بر رسیدگی قضایی، مسئولان مالیاتی کشور اعلام کنند که شرکت‌هایی از این دست به چه میزان مالیات پرداخت کرده‌اند.
برخی اخبار حاکی است که نقش اسدا… کریمی در تشکیلات بابک زنجانی به مراتب از شیرازی منش که اکنون در بازداشت است بیشتر است. به نظر می‌رسد سمتی که کریمی در تشکیلات زنجانی داشته و دارد به مراتب از ریاست منطقه آزاد کیش منفعت بیشتری داشته است. حال دستگاه‌های نظارتی و قضایی با ورود به این ماجرا می‌توانند نوع رابطه زنجانی و کریمی و میزان تاثیر وی در این پرونده را برای افکار عمومی روشن و در راه برخورد با این ویژه‌خواری قدم بزرگی بردارند.

About

Check Also

همای خبر؛ موقعیت استراتژیک آرش مال در منطقه آزاد انزلی، این مجمع تجاری و فرهنگی در موقعیتی منحصر به فرد است

همای خبر؛ موقعیت استراتژیک آرش مال در منطقه آزاد انزلی، این مجمع تجاری و فرهنگی …