چاپ مطلب چاپ مطلب

کشف بیش از ۱۱ هزار عدد مواد محترقه غیرمجاز در لاهیجان


فرمانده انتظامی لاهیجان از کشف گفت: ۱۱ هزار و ۴۰۹ عدد مواد محترقه غیرمجاز و خطرناک در این شهرستان خبر داد.
همای گیلان، سرهنگ ” قاسم جانعلی‌پور” در گفت‌‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر گفت: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و به منظور پیشگیری از حوادث ناگوار و حفظ آسایش شهروندان، طرح برخورد با تهیه و توزیع کنندگان مواد محترقه غیرمجاز در دستور کار پلیس شهرستان لاهیجان قرار دارد.
این مقام انتظامی افزود: ماموران پلیس آگاهی در بازدید از ۳ واحد صنفی ۱۱ هزار و ۴۰۹ عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز و خطرناک را کشف کردند.
وی با بیان اینکه در این رابطه ۳ متهم ۳۱، ۳۵ و ۴۲ ساله به مرجع قضائی معرفی شدند تصریح کرد: کارشناسان ارزش مواد محترقه کشف شده را ۴۷ میلیون و ۲۶۰ هزار ریال اعلام کردند.
سرهنگ جانعلی‌پور با اشاره به مواد ۶۱۸ و ۶۱۹ قانون مجازات اسلامی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون تهیه، خرید و فروش و حمل مواد محترقه آتش‌زا و انفجاری غیراستاندارد و اخلال در نظم و آسایش عمومی جرم بوده و قانونگذار برای آن مجازات تعیین کرده است.
فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان در پایان با اشاره به اینکه طرح برخورد با تهیه و توزیع کنندگان مواد محترقه تا پایان سال ادامه دارد از شهروندان خواست، فرزندان خود از خطرات مواد محترقه و آتش‌زا آگاه‌ کنند.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

مرد مغازه دار کارگر خود را با چاقو کشت/ متهم به قتل می گوید مقتول مدتی پیش به خواهر او تجاوز کرده

مرد مغازه دار کارگر خود را با چاقو کشت/ متهم به قتل می گوید مقتول …