چاپ مطلب چاپ مطلب

کشف بیش از ۱۴ تن کود شیمیایی قاچاق در لاهیجان

گروه استان‌ها – گیلان – فرمانده انتظامی لاهیجان از کشف ۱۴ تن و ۲۵۰ کیلوگرم کود شیمیایی قاچاق در این شهرستان خبر داد.
همای گیلان، سرهنگ ” رسول عزیزی ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر گفت: در راستای تحقق شعار سال و با هدف حمایت از تولید داخلی، طرح مبارزه با قاچاق کالا در دستور کار پلیس شهرستان لاهیجان قرار گرفت.
این مقام انتظامی افزود: در راستای اجرای این طرح و پس از انجام یک سری اقدامات پلیسی، سرنخ‌هایی از فعالیت قاچاقچیان کود شیمیایی به مقصد برخی استان‌های همجوار به دست آمد.
وی تصریح کرد: ماموران بخش رودبنه شهرستان لاهیجان با استفاده از شگردهای پلیسی موفق شدند یک دستگاه وانت نیسان را حین انتقال کودهای شیمیایی قاچاق شناسایی و متوقف کنند.
سرهنگ عزیزی با اشاره به اینکه در این راستا ۲ متهم ۳۳ و ۳۵ ساله دستگیر و از خودوروی توقیف شده مقدار ۲ هزار و ۷۵۰ کیلوگرم کود شیمیایی قاچاق کشف شد، تصریح کرد: پس از انتقال متهمان به پلیس آگاهی و انجام تحقیقات فنی و پلیسی انبار اصلی این قاچاقچیان توسط پلیس آگاهی لاهیجان شناسایی شد.
عزیزی ادامه داد: ماموران در یک عملیات غافلگیر کننده از محل اختفاء متهمان، مقدار ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم دیگر کودشیمیایی کشف و به همراه متهم ۶۹ساله به محل پلیس آگاهی انتقال دادند.
وی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این محموله‌ها را ۱۷۱ میلیون ریال اعلام کردند، افزود: قاچاق به عنوان فعالیتی مجرمانه زمینه‌ساز از بین رفتن سرمایه ملّی و توسعه بیکاری است.
فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان در پایان با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در زمینه رونق تولید، گفت: همه مردم در کنار مسؤولان وظیفه دارند که به اندازه توان خود با پدیده قاچاق مبارزه کنند و با خرید کالای ایرانی، باعث رونق تولید شوند.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …