چاپ مطلب چاپ مطلب

کلنگ عملیات اجرایی پروژه کمربندی خیام سیاهکل به زمین زده شد+تصاویر

در پنجمین روز از هفته دولت کلنگ اجرایی پروژه خیام سیاهکل توسط فرماندار این شهرستان به زمین زده شد.

اختصاصی همای گیلان: در مراسم این افتتاحیه آقاجانی سرپرست شهرداری سیاهکل گفت: این پروژه با طول ۱۳۵۰ متر از میدان دیلمان تا حاشیه کانال ضلع غربی و با عرض ۴۵ متر می باشد.
وی اضافه کرد: برای تملک این پروژه بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و برای شن ریزی اولیه آن بیش از ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

برای اجرای این پروژه بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمند هستیم
سرپرست شهرداری سیاهکل ادامه داد: برای اجرای کل پروژه از بلوار دیلمان تا پل حاشیه کانال همراه با جداول ، پیاده رو، روشنایی، و فضای سبز بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمند هستیم.
آقاجانی با بیان اینکه اولویت اول تکمیل شن ریزی است اظهار داشت: امیدوارم با همکاری شهروندان و اعضای شورای شهر و مسئولین بتوانیم تا عید سال ۹۷ این پروژه را به اتمام برسانیم و انشاالله بار ترافیکی شهر کاهش یابد. و ماشین های حمل سیمان از این محور عبور نمایند
وی افزود: از دیگر پروژه هایی که در این ایام به بهره برداری رسید می توان به پروژه روکش آسفالت خیابان های رسالت غربی حدفاصل پل۱۶متری تاپل لشکریان و جدول گذاری و آسفالت کوچه شهید محسنی اشاره کرد که برای آنها به ترتیب ۲۳۰ و۱۶۰ میلیون تومان هزینه شده است.
اقاجانی ادامه داد : همچنین ازدیگر پروژه هایی که در این ایام به افتتاح رسید فرش موزاییک پیاده رو ی خیابان های کاسپین، شهید مطهری، شهید چمران و خیابان شهرک فجر است که هزینه صرف شده برای این اجراها ۲۳۳ میلیون تومان بوده است.
وی یادآور شد: برای تکمیل پروژه تجاری شهرداری مبلغ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری شده است.

پروژه کمربندی خیام به عنوان مادر پروژه های سیاهکل به حساب می آید
در ادامه فرماندار سیاهکل طی سخنانی با بیان این نکته که پروژه کمربندی یک پروژه خاص است و به عنوان مادر پروژه های سیاهکل به حساب می آید گفت: امیدواریم این پروژه در کوتاهترین زمان ممکن به اتمام برسد .

هر طوری باشد این پروژه را به اتمام خواهیم رساند این پروژه جای آزمون و خطا نیست
مهندس اسلامی افزود: اینجانب در راستای کمک و تکمیل این پروژه اهتمام جدی خواهم داشت و از هیچ کمکی دریغ نخواهم کرد. این پروژه در بهترین حالت کلنگ زنی شده است و به اجرایی شدن آن بسیار امیدوار هستیم.
وی ضمن عنوان این مطلب که از بابت مصالح ساختمانی کمبودی احساس نخواهد شد اذعان داشت: این پروژه باید کاملا به صورت فنی و مهندسی پیش برود و جایی برای آزمون و خطا نیست.
فرماندار سیاهکل خاطر نشان کرد: باید به بحث کشاورزی نیز بسیار توجه شود و با توجه به شیب تندی که وجود دارد نهرها طوری هدایت شوند که آب برگشت پذیر نباشد و باعث زحمت کشاورزان نگردد.
مهندس اسلامی اضافه کرد: با اتمام این کمربندی بخش قابل توجهی از ترافیک کاهش می یابد و ۴۰ درصد از ترافیک شهری برای مویرگ ها است که انشاالله مشکل ترافیک شهر را برطرف خواهیم کرد.

از بودجه های متمرکز استان استفاده خواهم کرد
وی با اشاره به بحث بودجه گفت: من شدیدا پیگیر این موضوع هستم و از بودجه های متمرکز استان استفاده می کنم . مهندس اسلامی تصریح کرد : بودجه ی خوبی بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان برای آن کنار گذاشته شده است و قرار است آسفالت پروژه کمربندی توسط اداره کل راه و شهرسازی و پیاده روسازی هم توسط کارخانه سیمان انجام پذیرد و ما نیز برای اینکه بتوانیم هزینه های پیاده رو سازی را تامین نماییم نام کمربندی را به نام سیمان سبز تغییر خواهیم داد.

با کانال همای خبر همراه شوید

About عطیه نصرتی

Check Also

۵۱ پیشکسوت و هنرمند صنایع دستی گیلان به مناسبت روز جهانی صنایع سنتی و دستی روز سه شنبه طی مراسمی در اتاق بازرگانی گیلان تجلیل شدند

۵۱ پیشکسوت و هنرمند صنایع دستی گیلان به مناسبت روز جهانی صنایع سنتی و دستی …