چاپ مطلب چاپ مطلب

کلنگ پاسگاه آغوزی باحضور مدیرکل محیط زیست گیلان بر زمین زده شد/بنا به وعده مدیرکل در دهه فجر افتتاح خواهد شد


با حضوردکتر محمدپور مدیر کل محیط زیست استان،  دکتر آریا منش بخشدار دیلمان، صوفی فرماندار سیاهکل ،جواهردشتی رئیس اداره حفاظت ومحیط زیست سیاهکل رئیس محیط زیست وجمعی از مسئولین کلنگ پاسگاه آغوزی به زمین زده شد.
اختصاصی همای گیلان، دکتر محمد پور مدیر کل محیط زیست استان گیلان ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهارداشت: با اعتباری که برای این پروژه اختصاص یافته است تمام تلاش ما بر این است که این پاسگاه را در دهه مبارک فجر با کمک فرماندار و دستگاه های اجرایی به بهره برداری برسانیم .
وی افزود: امیدواریم با بهره برداری این پاسگاه و کارهای خدماتی که در این مکان انجام میشود کمکی به پیشرفت این منطقه بشود و حداقل انشعاب برق نیز در این منطقه آورده شود.
در ادامه محمد صوفی فرماندار شهرستان سیاهکل ضمن تبریک هفته دولت اظهارداشت : ما در نظام ادارات مختلف ،شرح وظایف متفاوتی داریم اما اداره محیط زیست پشتوانه مهمی همچون افکار عمومی مردم را داراست و وظیفه ی آن حمایت از مخلوقات و طبیعت زیبای خداوند است و مردم به شدت ازآن حمایت میکنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در جامعه دیگر کمتر حیوان آزاری و تجاوز به زیست گاه حیوانات را داریم و امیدواریم با استقرار این پایگاه و مستقر شدن مامورین محیط زیست حیات وحش احیا شود.
درپایان جواهردشتی رئیس محیط زیست شهرستان سیاهکل اظهار کرد: در این منطقه با توجه به وجود جنگل های انبوه و حیات وحش شاخص و عالی از سال ۱۳۷۶ اقدام به نصب کانکس و استقرار نیروها شده بود اما بدلیل شرایط اقلیمی و وزش شدید باد، کانکس ها تخریب میشدند از سال ۸۲ با بررسی پرونده و انجام مکاتبات زیاد خواستار زمینی جهت احداث پاسگاه شدیم تا بتوانیم یک سازه بتنی و مقاوم بسازیم و باوجود مخالفت های زیاد در زمان مدیریت دکتر محمدزاده و با مساعدت دوستان منابع طبیعی پرونده در شورای عالی در سطح کشور مطرح شد و زمینی به مساحت ۲۴۰۰ متر به ما تحویل داده شد‌.
جواهردشتی یادآورشد: در نقشه نهایی ۲۰۰ متر بنا احداث خواهد شد که تمام موضوعات فنی و ایمنی نیز در آن رعایت می شود و در سال گذشته ۴۰۰ میلیون اعتبار از منابع مناطق کمتر توسعه یافته به این طرح تخصیص داده شد و ۱۰۰ میلیون نیز در سال ۹۸ با مساعدت فرماندار و معاونت فرمانداری در حوزه شهرستان در جهت تکمیل و استمرار پروژه اختصاص داده شده است.
وی در ادامه تصریح کرد: استقرار همکاران در منطقه پاسگاهی به صورت شبانه روزی باعث می شود که حیات وحش در بهترین وضعیت قرار بگیرد.
رئیس محیط زیست سیاهکل خاطرنشان کرد: جدای از بحث وظایف سازمانی همکاران ما در حوزه امنیت شهرستان و مساعدت مردم در زمان برفگیر بودن مسیر، همچنین اطفای حریق منطقه فعالیت می کنند.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …