چاپ مطلب چاپ مطلب

کمیل لاهوتی، شهردار سیاهکل در نماز جمعه و در جمع نمازگزاران اعلام کرد:  شهروندان با انتخاب صحیح نمایندگان مجلس، سرنوشت شهر خود را در دست خواهند گرفت

کمیل لاهوتی، شهردار سیاهکل در نماز جمعه و در جمع نمازگزاران اعلام کرد:

 شهروندان با انتخاب صحیح نمایندگان مجلس، سرنوشت شهر خود را در دست خواهند گرفت/

تحقق بودجه ۱۳۰ میلیاردی شهرداری، یک رکورد شکنی و آغازی در جهت توسعه‌ سیاهکل است

کمیل لاهوتی، شهردار سیاهکل  روز جمعه و در مراسم نماز جمعه شهر سیاهکل ، شهروندان را به مشارکت حداکثری در انتخابات یازدهم اسفند ماه دعوت کرد.

همای خبـر– ‌شهردار لاهوتی در این مراسم همچنین به دستاوردهای شهرداری سیاهکل در ماههای اخیر اشاره داشت و گفت: این شهرداری با تمهیدات اصولی و همراهی پرسنل و مدیران شهرداری موفق به اقدامات بنیادین در جهت حل مشکلات متعدد شهرداری شد.

وی گفت:  این شهرداری علاوه بر موفقیت در تحقق بودجه چند برابری،  ایجاد زیرساختهای توسعه شهری اعم از آسفالت های گسترده، آغاز احداث  بلوار کمربندی برای شهر و چندین اقدام دیگر با مبالغی معادل ۱۲۰ میلیارد تومان،  پروژه هایی دیگر با ارزش ریالی معادل ۵۰۰ میلیارد  برای سال آتی نیز در دست اقدام دارد.

کمیل لاهوتی در بحث انتخابات  و در حضور امام جمعه این شهر، مسئولان شهری و شهروندان با ذکر اینکه دشمنان این کشور همواره در کمین برای ایجاد اختلال در کشور هستند گفت: شهروندان فهیم ما بر این مهم اشراف دارند که شرکت در انتخابات و برگزیدن نمایندگان متخصص و متعهد برای راهیابی به مجلس شورای اسلامی یک اصل است که با همت همگانی به بهترین شکل قابل اجراست.

لاهوتی گفت: در این انتخابات در مجموع ۲۹۰ نفر از استانها و شهرهای مختلف کشور راهی مجلس محترم میشوند برای قانونگذاری های جدید و گاه تصحیح قوانینی که با کاستی و نقص مواجه است.

وی در توضیحات بیشتر گفت: تخصص و کارآمدی منتخبان و راه یافتگان به مجلس میتواند بسیار سرنوشت ساز باشد؛ چنانکه هم اکنون شاهد هستیم بیش از ۷۰ درصد قوانین در حال تصویب در مجلس، در واقع اصلاح قوانین ناکارآمدی است که در سالهای پیشین تصویب شده بود و این تشخیص و تصحیح، منوط به تجربه و تخصص نمایندگان است.

کمیل لاهوتی ادامه داد: کشور ما سالانه سه میلیون تن مصرف برنج دارد که ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن آن توسط برنج کاران شمال کشور تولید میشود و ما نمایندگانی میخواهیم که بتوانند از قشر پرتلاش و نجیب کشاورز حمایت کنند و دست سودجویان را کوتاه کنند

وی گفت:  در بخش تولید چای کشور نیز از ۱۰۰ هزار تن چای مصرفی،  حدود ۳۵ هزار تن توسط چایکاران ما در گیلان تولید میشود که نیاز به ساماندهی بیشتر و حمایت های تضمینی و قابل اتکا دارند.

وی با اشاره به اینکه روزگاری در همین خطه ۱۲۰۰ تن نخ و پیله ابریشم تولید می‌شد که متاسفانه اکنون به دلیل عدم حمایتها به زیر ۱۰۰ تن رسیده   گفت: با رأی دادن به آگاه ترین و تواناترین نامزدها میتوانیـم در دست یابی به شرایط مطلوب تر سهیم شویم و سرنوشت شهر خود را رقم بزنیـم.

چگونه است شهری های کم باران  در کشور ،با مدیریت صحیح، کمبود آب ندارد اما گیلان  ۱۲۰۰ میلی متر باران کشاورزان با معضل اب روبرو هستند !

لاهوتی گفت: چگونه است که شهرهای استانهای کم آب کشور، بارندگی های بسیار محدود خود را مدیریت میکنند اما ما اجازه میدهیم ۱۲۰۰ میلی متر باران سالانه در این شهر با آب شور دریا مخلوط شود و صرف کشاورزی و اموری که به آب شیرین نیازمند است نگردد !

وی تصریح کرد: شهرهای ما نیاز به نمایندگانی دارند که بتوانند از منافع شهر حمایت کرده و یاریگر مسئولان دغدغه مند شهری و استانی گیلان در این راستا باشند و لذا شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح امری مهم است که نباید از آن غافل باشیـم.

     زمانی که شهردار سیاهکل شدم بودجه  ۱۹ میلیارد بود که الان به ۱۳۰میلیارد  رسیده است

شهردار کمیل لاهوتی در بیان عملکردهای شهرداری سیاهکل نیز گفت: روزی که بنده این سمت را تحویل گرفتم بودجه شهر سیاهکل تنها ۱۹ میلیارد تومان بود و ۱۲۰ نفر پرسنل شهرداری نیز ۷ ماه بودکه حقوق و مزایا دریافت نکرده بودند و علاوه بر آن حسابهای شهرداری به دلیل بدهکاری و مشکلات حقوقی دچار بحران جدی و در آستانه مسدود شدن بود که هم اکنون بحمدالله و با همت عالی همکاران و تلاش های شبانه روزی، امور جاری بهبود بسیار یافته و مفتخریم که عرض کنیـم امسال و هم اکنون شهرداری سیاهکل از اولین شهرداری های کشور است که  عیدی و حقوق و مزایای پرسنل خود را پرداخت نموده است.

کوتاه کردن دست واسطه ها،جلوگیری از فرار مالیاتی دلایل تحقق بودجه

لاهوتی در توضیح نحوه افزایش تحقق بودجه سیاهکل از ۱۹ به ۱۳۰ میلیارد گفت: کوتاه کردن دست واسطه ها و افرادی که پرونده های دیگر شهروندان را در شهرداری پیگیر بوده اند و الزام به حضور شخص مالک  و همچنیـن جلوگیری از فرارهای مالیاتی و سوء استفاده های گوناگون برای دور زدن قوانین و عدم پرداخت حق و حقوق شهروندان در ساخت و سازها، از اموری بود که شهرداری سیاهکل به جد در مقابل آنها ایستاد.

پرونده هایی در این شهر بود که بجای ۳میلیاردعوارض تنها۷۰۰ میلیون دریافت شده بود

وی گفت: بعنوان مثال در شهرداری سیاهکل پرونده های ساخت و سازی وجود داشت  که بجای ۳میلیارد عوارض شهرداری تنها ۷۰۰ میلیون و در موردی دیگر به جای ۶۰۰ میلیون تنها ۹۰ میلیون پرداختی داشت که با شناسایی این تخلفات و پیگیری بستانکاری توانستیم مبالغ را به نفع عمران  شهر اخذ کرده و اکنون در جایی هستیم که ۷۵ میلیارد تومان از ۱۳۰ میلیارد برای مدیریت شهر سیاهکل محقق شده است.

اجرای ۶۰ متر آسفالت، ۸هزار متر لوله گذاری،۱۵ هزار متر سنگ فرش و موزاییک، ده هزار متر جدول گذاری وپارک بانوان ..تنها بخشی از عملکرد شهرداری

لاهوتی در بیان عملکردهای مهم شهرداری سیاهکل به آغاز پروژه کمربندی خیام، اجرای ۶۰ هزار متر آسفالت در معابرکوی اعتمادی، کوی سادات، کوچه های شهید وحیـد، نهضت ، کوی کلانتری و چند نقطه دبگر نام برد و همچنین اجرای ۸ هزار متر لوله گذاری، ۱۵ هزار متر سنگ فرش و موزاییک، ده هزار متر جدول گذاری، احداث پارک کودک و پارک شمس که بزودی بخشی از آن به پارک بانوان مبدل خواهد شد اشاره داشت و گفت: راه اندازی سامانه پسماند و رفت و روب، جانمایی تیرهای برق در معابر، نصب المانهای شهری، اجرای جشنواره تمشک و بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی و خرید ماشین آلات و تجهیزات سنگین از قبیل ماشین زباله، گریدر ، کمپرسی و غیره بخشی از اقدامات شهرداری سیاهکل در جهت توسعه و پیشرفت است که امیدواریم بتواند اندکی سبب رضایت خاطر شهروندان فهیم و با فرهنگ سیاهکل را فراهم کند.

لاهوتی با اشاره به اینکه هنوز با مطلوبها و ایده ال هایی که شایسته شهروندان است فاصله داریم و در شرایطی هستیم که بسیاری از کوچه های شهر هنوز زیر آسفالت نرفته گفت: در نهضت آسفالتی که در سیاهکل به راه انداخته ایم این عقب ماندگیها را جبران می‌کنیـم.

وی در بحث نحوه پیاده راه سازی برای سیاهکل گفت: مدیریت هزینه و صرفه جویی در این راستا را مبنای کار قرار داده ایم و تلاش کردیم بدون دخالت پیمانکار،  با خرید مصالح از کارخانه و حمل و نقل توسط ماشین آلات شهرداری ، معمار و سازنده دعوت به کار کنیم و پیاده راهی را که پیمانکار متری بیش از دو و نیـم میلیون تومان بابت آن  طلب میکرد را با مبلغی نزدیک به متری یک میلیون تومان بسازیم و به بهره برداری برسانیـم.

شهردار سیاهکل گفت: با قدرت و انرژی در حال رسیدگی و حل مشکلات قضایی و گره های اداری شهرداری سیاهکل هستیم و از حمایتهای فرماندار سیاهکل ، شورای تامین و امام جمعه محترم سیاهکل تقدیر و تشکر فراوان داریم.
وی همچنیـن از اعضای شورای اسلامی و از همکاران پرتلاش شهرداری سیاهکل نیز تقدیر کرد و  از شهروندان خواست در فرآیند تفکیک زباله از مبدأ به مدیریت شهری سیاهکل کمک کنند.

انتهای پیام/

About نسرین عشقی

Check Also

سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیاردی برای احداث پالایشگاه صنعتی خون درگیلان

سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیاردی برای احداث پالایشگاه صنعتی خون درگیلان صرفه‌جویی ۶۲ میلیون دلاری با …