چاپ مطلب چاپ مطلب

کندی پروژه لایکوی آستارا در گیر و دار اخذ زمین منابع طبیعی !!! استاندار محترم گیلان ؛ توسعه فروشگاه زنجیره ای لایکو همت آهنین شما را می طلبد

اختصاصی همای گیلان:صنعت نساجی یکی از مهمترین صنایع کشور بعد از صنعت پتروشیمی، نفت و مواد غذایی است، اما اگر نتواند همگام با سایر کشورها صادرات داشته باشد، صنعت مفیدی نخواهد بود…
صنعت نساجی در ایران، به‌رغم گستردگی، قدمت و سابقه طولانی و درخشان خود در گذشته چنان‌ که باید و شاید تاکنون نتوانسته مانند سایر صنایع رشد کند , و کمتر قادر به رقابت با بازار جهانی است. عدم حمایت‌های عقلایی دولتی، کمبود مواد اولیه مرغوب، واردات بی‌رویه، بالا بودن هزینه تولید، فقدان تنوع در تولید و … از جمله مسائلی است که به مشکلات این صنعت دامن زده است.1n90qroqog7ng
برخی صاحب‌نظران و کارشناسان، اساسی‌‌ترین مشکل صنعت نساجی را عدم سرمایه‌گذاری در بخش‌های مهم این صنعت در سنوات گذشته اعلام کرده و تأکید دارند: سرمایه‌گذاری در بخش محصول نهایی، تولید، بسته‌بندی و بازاریابی، از جمله بخش‌های مهم است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
با وجود مزیت‌های نسبی فراوان در صنعت نساجی که می‌توان به عنوان نقطه مثبتی در تأمین نیاز داخلی به منسوجات و پوشاک و دستیابی به بازارهای صادراتی و ارز‌آوری مناسب تلقی شود، اما متأسفانه ۴۰ درصد نیاز کشور به محصولات نساجی از طریق قاچاق و واردات تأمین می‌شود که این موضوع هر سال میلیاردها دلار به اقتصاد ملی ضرر می‌زند.
ورود بی‌رویه منسوجات خارجی به داخل، به‌ویژه از کشورهای چین، استرالیا، امارات متحده و ترکیه از چند سال گذشته تاکنون به نوعی زمینه‌ساز زمین خوردن صنایع نساجی داخلی شده است.
گروه لایکو پیشگام در صنعت نساجی
با اشاره به اینکه صنعت نساجی در کشور دچار بحران جریانی است، نه ساختاری که تنها در صورت حمایت دولت می‌تواند به جایگاه واقعی خود ارتقاء یابد اما در این بحبوحه تحریم ها و مشکلات جریانی تولید کنندگانی هستند که همه ی هستی خود را بدون کمک دولت خالصانه در جهت رشد و رونق این صنعت نیمه جان قرار دادند …
گروه لایکو از پیشگامان و اولین تولید کننده کالای خواب در ایران میباشد که با حدود چهل سال تجربه هم اکنون با استفاده از ماشین آلات مدرن و تمام اتوماتیک انواع کالای خواب را با استانداردهای بالا و کیفیت مطلوب تولید مستقیما” به مصرف کنندگان میرساند ، لایکو، علاوه بر هزار نمایندگی و عامل فروش در سراسر کشور ،با داشتن فروشگاههای زنجیره ای و اختصاصی در تهران و شهرستانها چون نگینی بر صنعت نساجی کشور می درخشد. گروه لایکو جهت توسعه تولید خود و رهایی از واردات پارچه در سال ۹۰ با تلاش زیاد در حال آماده سازی فروشگاه زنجیره ای بزرگ در جوار هتل بین المللی اسپیناس شهرستان مرزی آستارا میباشد که جهت رفع نیاز منطقه و سایر فروشگاههای کشور به کارگاه تولید و بسته بندی نیاز دارد که با احداث این کارگاه میتواند باعث جذب تعداد زیادی نیروی کار شود.
موانع احداث کارگاه تولیدی لایکو در آستارا
در کنار فروشگاه لایکو ، مجاورت هتل بین المللی اسپیناس ، زمینی متعلق به منابع طبیعی وجود دارد که در صورت همراهی می تواند مشکل ایجاد کارگاه تولیدی خدمات تولید و انبار محصولات را در آستارا و منطقه مرتفع نماید. مدیر لایکو در تاریخ ۲۶/۴/۹۲ در زمان استاندار وقت ، آقای هاشم نیا نامه ای به وی نوشت که امادگی شرکت را جهت خرید ملک مزبور برابر مقررات موجود کشور خواستار شد . استاندار نیز دستور بررسی و نظارت داد.
نامه ریاست اداره منابع طبیعی آستارا و آبخیز داری آستارا به معاونت حفاظت و امور ارضی منابع طبیعی گیلان:
پیرامون تقاضای شرکت ایران لایکو، رییس اداره منابع طبیعی آستارا ، در نامه ای مورخ ۱۶/۶/۹۲ خطاب به معاونت حفاظت و امور ارضی منابع طبیعی گیلان نوشت : عرصه مورد تقاضا با موقعیت جغرافیایی مرکز در روستای دربند آستارا ، فی مابین پلیس راه آستارا و هتل بین المللی اسپیناس واقع شده است. کل عرصه مورد تقاضا به مساحت تقریبی ۱۴۰۰۰ متر مربع تماما” جز اراضی ملی شده که برابر صورتجلسه مورخه ۶/۱۰/۷۳ در محل فرمانداری آستارا ، قرار بر این شد که مساحت ۲ هکتار از اراضی منطقه کانرود دربند معوض زمین ۶ هکتاری آقای میر ایوب سیدان که جهت ایجاد بازارچه مرزی به دولت داده بود ، با ایشان به طور موقت داده شد لذا تاکنون به دلیل اختلافی این زمین بدون کاربری تولیدی رها شده و در حال حاضر متعلق به اراضی ملی است.
نامه به فرماندار آستارا جهت تسریع در تکمیل پروژه لایکو
در تاریخ ۰۸/۰۸/۹۲ نامه ای به فرماندار آستارا نوشته شد که در آن اهمیت موضوع تشریح شد و مدیر لایکو اظهار داشت که اداره منابع طبیعی و آبخیز داری استان هم مختصات و موقعیت مکانی عرصه مورد تقاضا را با توجه به مراتب بالا و ملی بودن اراضی مورد تقاضا و اهمیت اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم پروژه لایکو که هم اکنون بیش از دو هزار نیروی کار را در سراسر کشور تحت پوشش قرار داده مورد تایید قرار داده لذا از فرماندار خواست تا جهت واگذاری و انتقال زمین مورد تقاضا جهت تسریع در تکمیل پروژه که تعداد کثیری از بومیان منطقه را نیز جذب خواهد نمود اقدام نمایند.

شهر مرزی آستارا برای توسعه نیاز به همت جمعی همه مسئولان گیلانی دارد!!
و اما سوال اینجاست چرا مسئولان گیلانی برای پیشرفت و توسعه یکی از مترقی ترین و متجددترین شهر های ایران عزم آهنین ندارند و آستارا را بیشتر در تنش های سیاسی گرفتار کرده اند؟!
آستارا نقطه صفر مرزی و یک منطقه ویژه استراتژیکی و ژئوپلتیکی برای کشور است ؛ یکی از مترقی ترین و متجددترین شهرهای ایران معاصر ، شهری که در سال ۱۲۶۵ ه.ش در آن چندین مکتب خانه وجود داشت که یکی از آنها زنانه بوده است. شهری که شهرداری آن در سال ۱۲۸۷ ه.ش افتتاح شد که جزء ۹ شهر اول ایران است که صاحب بلدیه ( شهرداری) شده اند. آستارایی که اولین مدرسه نوین دخترانه در کل ایران در آن به سال ۱۲۹۹ ه.ش افتتاح شد. آستارایی که در سال۱۳۰۰ ه.ش در سالن مدرسه حکیم نظامی آن تئاتر به روی صحنه می رفته است. شهری که در سال۱۳۰۰ ه.ش ورزش های فوتبال، والیبال، بسکتبال و دو میدانی در برنامه ی دانش آموزان مدرسه حکیم نظامی آن رایج بود، مردمی که هنوز به اصالت تالشی خویش – هرچند درصدی الآن ترک زبان شده اند – افتخار می کنند و همیشه و هرجا که لازم بوده خود را فدای آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده اند و خواهند کرد و شاهد این مدعا ۱۶۰ شهید گلگون کفن، ۷۵ آزاده سربلند و دهها جانباز سرافراز آستارایی در هشت سال دفاع مقدس است.
با توجه به اینکه شهر مرزی آستارا ، یکی از ۳۰ شهر گردش‌پذیر ایران است و سومین مرز فعال کشور در زمینه صادرات و واردات ،رتبه نخست صادرات و بزرگ‌ترین گمرک زمینی شمال کشور، از امن‌ترین و پرترددترین مرزهای زمینی کشور، دومین منبع درآمد استان گیلان و دارای بیشترین سهم ارزشی صادرات چمدانی در کشور می‌باشداما آنچنان که شایسته مردمش است توسعه نیافته و رتبه بالای بیکاری را در خود دارد.
استاندار گیلان از لایکو آستارا حمایت کنید
به هرحال صنایع نساجی یکی از قدیمی‌ترین و مهمترین صنایع کشور و استان گیلان است و در صورتی که حمایت‌های لازم از تولیدکنندگان این صنعت انجام شود، این صنعت می‌تواند به عنوان یکی از ارکان اصلی بخش صنعت و معدن نقش ایفا کند.
اگر چه صنعت نساجی در ایران دوران بحران خود را سپری میکند ولی چه بسا مدیرانی چون مدیر لایق و توانای شرکت لایکو هستند که با عزم و اراده آهنین و با سرمایه شخصی شان حاضرند برای عده ای اشتغالزایی کنند تا خیلی ها شرمنده خانواده شان نشوند…
استاندار محترم گیلان ؛نماینده هفته نامه اعتبار کهن از آستارا به نمایندگی از مردم شریف آستارا از شما تقاضا دارد تا با پیگیری مصممانه شما و رایزنی تان با مسئولان مربوطه ، تکلیف زمین جنب فروشگاه لایکو تعیین شود و به شرکت لایکو این امکان داده شود که زمین را از منابع طبیعی خریداری کرده تا با توسعه هر چه بیشتر یازدهمین شعبه زنجیره ای در آستارا ؛ تمام فروشگاههای لایکو در شمال و اقصی نقاط کشور از نظر خدمات دوخت و تولید تغذیه شود .

تهیه و تنظیم : مریم رفیعیان – رشت

About

Check Also

تیم والیبال دانش‌آموزی ایران قهرمان جهان شد

تیم والیبال دانش‌آموزی ایران قهرمان جهان شد تیم والیبال دانش آموزی ایران با شکست آلمان …