چاپ مطلب چاپ مطلب

کولیوند: دولت برای تحویل لایحه افزایش تعداد نمایندگان در مجلس یک هفته فرصت دارد

نائب رئیس کمیسیون شوراها وامورداخلی کشور مجلس با بیان اینکه دولت برای تحویل لایحه افزایش تعداد نمایندگان در مجلس یک هفته فرصت دارد، گفت: البته برای این کار اراده‌ای در دولت دیده نمی‌شود.

محمد جواد کولیوند در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، درباره اضافه شدن ۲۰ نماینده به تعداد نمایندگان مجلس، گفت: در قانون پیش بینی شده است که به ازای هر ۱۵۰ هزار نفر واجد شرایط رای یک نماینده باید در مجلس حضور داشته باشد، اما این موضوع در حال حاضر در انتخابات مجلس رعایت نمی شود، چون با توجه به تعداد واجدان شرایط برای شرکت در انتخابات مجلس ۵۰۰ نماینده باید در مجلس فعالیت داشته باشند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این قانون وجود دارد که در هر ۱۰ سال، حداکثر ۲۰ نماینده به تعدادکل نمایندگان مجلس افزوده شود، متاسفانه این لایحه در مجلس هشتم از سوی دولت مطرح شد اما به دلایل مختلف کلیات آن نتوانست آراء لازم را کسب کند.

وی تصریح کرد: از دولت خواسته شده که برای روشن تر شدن این موضوع لایحه جدیدی را به مجلس ارائه کند، اما با توجه به شرایط موجود به نظر می رسد که اراده ای از جانب دولت برای ارائه لایحه به مجلس وجود ندارد، زیرا ۱۷ سال است که درباره افزایش تعداد نمایندگان هیچ تصمیمی اتخاذ نشده، بنابراین  اگر دولت تا هفته آینده لایحه ای را به مجلس ارائه نکند، کمیسیون شوراها طرح مورد نظر را بررسی ونتیجه را به صحن علنی گزارش می دهد.

نائب رئیس کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور، افزود: طرح افزایش تعداد نمایندگان هیچ ارتباطی با تقسیمات کشوری ندارد، زیرا ممکن است یک فرد نماینده چهار شهر باشد اما درتقسیمات کشوری این چهار شهر مستقل هستند، بنابراین طرح نمایندگان با توجه به شاخص هایی چون محرومیت، وسعت، بی سوادی، صنعت و معدن بررسی می شود./

About

Check Also

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر   معاون حفاظت و بهره …