چاپ مطلب چاپ مطلب

کوچکی نژاد: تهیه طرح «هیأت امنایی کردن آموزش و پرورش» در مجلس/ ارائه طرح در هفته معلم

همای گیلان:جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص بحث رتبه‌بندی معلمان اظهار داشت: هفته گذشته در خصوص این موضوع مباحثی مطرح شد که  به دلیل برخی اشکالات قانونی، این طرح رأی لازم را کسب نکرد.

axe10024

وی اضافه کرد: اعضای کمیسیون آموزش مجلس در حال آماده کردن طرحی هستند که بر اساس آن آموزش و پرورش به صورت هیأت امنایی اداره شود.

به گفته عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، این طرح در صورت آماده شدن و تأیید نهایی، در هفته معلم ارائه می‌شود.

*ایجاد ردیف سرانه مستقل با مبلغ ۱۲۰میلیارد تومان در بودجه

جبار کوچکی‌نژاد در خصوص بودجه وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۳ اظهار داشت: بودجه این وزارتخانه حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان است که در بخش پرداخت حقوق، حدود ۲۰ درصد افزایش دیده می‌شود اما از بودجه بخش‌ عمرانی و سایر بخش‌های دیگر این وزارتخانه کاسته شده است.

وی افزود: متأسفانه دولت پیشنهاد کمیسیون آموزش مجلس مبنی بر ایجاد ردیف سرانه مستقل در بودجه را حذف کرده بود که نمایندگان مجلس از افزایش هزینه پرداختی گاز یک ردیفی را تحت عنوان سرانه به مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان در بودجه ایجاد کردند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: سال گذشته مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان به بخش سیستم سرمایشی و گرمایشی مدارس اختصاص داده شده بود که امسال با اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان، بودجه این بخش به ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

وی در خصوص کسری بودجه وزارت آموزش و پرورش گفت: متأسفانه امسال بودجه بخش‌های عمرانی، سرانه واحدهای آموزشی، مدارس شبانه‌روزی و تجهیزات هنرستان‌ها به خصوص در استان‌های دیگر به شدت کاهش پیدا کرده است.

کوچکی‌نژاد ادامه داد: نمایندگان مجلس فعلاً در خصوص برطرف کردن این کسری بودجه نمی‌توانند کاری انجام دهند مگر متممی اضافه شود تا بتوان بودجه را افزایش داد./فارس

About

Check Also

۵۰ گونه جانوری ایران در خطر انقراض

۵۰ گونه جانوری ایران در خطر انقراض کارشناس دفتر مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط …