چاپ مطلب چاپ مطلب

کیفیت آب شهری در استان ۱۰۰ درصد است

همای خبر/مدیر عامل شرکت آبفای گیلان در نشستی خبری با اصحاب رسانه استان گیلان گفت: خبرنگاران وظیفه حساس و خطیری دارند .
علی پور افزود: اصحاب رسانه امانت داران عرصه اطلاع رسانی هستند و اخبار در حوزه آب را بدون هیچ کم و کاستی به اطلاع مردم می رسانند.
وی هم چنین گفت: این شرکت جهت تأمین و تقویت آب شرب ۷۱۱ روستای گیلان ،قراردادی در قالب همکاری با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) از دی ماه سال گذشته منعقد کرده که ظرف ۳۰ ماه ،۸۵ روستای فاقد نعمت آب شرب سالم و بهداشتی از این نعمت برخوردار و کمیت و کیفیت آب شرب و بهسازی شبکه ۶۲۶ روستای استان نیز ارتقاء یابد.
مدیر عامل شرکت آبفای گیلان افزود: اعتبار کل پروژه فوق ۱هزار و ۸۲۸ میلیارد تومان مقرر شده که در سال گذشته ۱۴۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه اختصاص یافت.
وی در ادامه عنوان کرد: برای اجرای این پروژه ،دو معین قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) وبسیج سازندگی معین شده است.
علی پورافزود: علاوه بر اعتبار ۱ هزار و ۸۲۸ میلیارد تومان ،این شرکت ۴۵۰ میلیارد تومان از سال گذشته اعتبار تخصیص یافته را برای آبرسانی به سایر روستاها تا ۳۱ تیر ماه امسال جذب و برای پروژه فوق هزینه می کند.
وی هم چنین گفت: در استان ۲۵ هزار کیلومتر شبکه توزیع آب و ۵ هزار کیلومتر شبکه و خطوط انتقال آب داریم،که بایددر صورت شکستگی لوله ها به ۵۲ شهر و ۱ هزار و ۷۲۲ روستا
سرویس دهی رفع شکستگی و تعمیر این خطوط آبرسانی را براساس اولویت حجم آبرسانی انجام بدهیم.
مدیر عامل شرکت آبفای گیلان افزود: روزانه صدها نمونه برداری از شبکه أب شهر و روستاها انجام می دهیم.علاوه بر این معاونت بهداشت هم به صورت جداگانه ای نمونه برداری از شبکه آب روستایی و شهری برای بررسی کیفیت آب انجام می دهد.
وی در ادامه تصریح کرد: کیفیت آب شهری در استان در سال گذشته ۱۰۰ در صد و کیفیت آب روستایی ۸۵ درصد بوده است.
علی پور افزود: کیفیت آب روستایی استان در حد استاندارد بوده و املاح و سختی آب موجود باعث می شود که کیفیت ۱۰۰ در ۱۰۰ در روستاها نداشته باشیم.آب روستاها فاقد آلودگی و میکروب های بیماری زا است.
وی در ادامه اظهار داشت:طول شبکه فاضلاب در استان ۲هزار و ۶۲۰ کیلومتر است که ۴۰ درصد جمعیت استان از سیستم دفع فاضلاب استفاده می کنند.
علی پور افزود: ۱۱ شهردر استان در فاز اجرای ایجاد شبکه فاضلاب قرار دارند.
وی با اشاره به این مطلب که برای کل پروژه فاضلاب به ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم ،گفت: درسال گذشته ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه شبکه فاضلاب استان در نظر گرفته شد که ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سامان دهی رود خانه های زرجوب و گوهر رود در نظر گرفته شد که بخشی از آن تخصیص یافت.
رئیس هیأت مدیره شرکت آبفای گیلان افزود: در بحث تعرفه ها هم تا الگوی مصرف خانوارها تا ۱۳ متر مکعب افزایش نرخ نداشتیم .از صفر تا ۵ متر مکعب هم مشترکین تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از پرداخت آب بها معاف هستند.
وی در ادامه عنوان کرد: این شرکت دو وظیفه مهم رساندن آب شرب سالم و بهداشتی به دست مردم و نیز دفع اصولی فاضلاب را بر عهده دارد.
علی پور افزود: کیفیت آب برای ما به مراتب بیشتر از کمیت آب اهمیت دارد.
وی هم چنین گفت:آب تصفیه شده در این استان با تمام استانداردهای جهانی، در شبکه توزیع با قدمت ۴۰ سال کیفیت اش کم می شود .
مدیر عامل شرکت آبفای گیلان
افزود: ما برای تکمیل پروژه‌های فاضلاب استان به اعتباری بالغ بر ۲۶ هزار میلیارد تومان ، و برای پروژه های فاضلاب شهر رشت به ۶هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم.
وی در ادامه عنوان کرد: در طرح ۱ هزار روستا از محل اعتبارات روستایی ،عشایری برای شهرستان های صومعه‌سرا،شفت و فومن اعتبار خوبی دیدیم .
علی پور افزود:با پیشنهاد شرکت آبفای گیلان و نشست با وزیر نیرو ۵۴ روستای شهرستان فومن در راستای محرومیت زدایی در طرح آبرسانی قرار خواهند گرفت و در این راستا قول مساعد گرفته ایم .
وی هم چنین گفت: این شرکت در دو سال اخیر در بخش شهری و روستایی خدمات رسانی می کند.
علی پور افزود: در حال حاضر این شرکت ۸۶۰ هزار مشترک و ۹۷۰ هزار خانوار ( ۶۶۰ هزار نفر شهری و ۳۱۰ هزار نفر روستایی )را تحت پوشش دارد.
وی در ادامه عنوان کرد: در بخش شهری جمعیت تحت پوشش این شرکت ۹۹/۹۶ درصد، و در بخش روستایی جمعیت تحت پوشش این شرکت ۸۴ درصد می باشند.
مدیر عامل شرکت آبفای گیلان افزود:۲هزار و ۵۶۸ روستا در استان داریم که ۱ هزار و ۶۰۱ روستا تحت پوشش شرکت آبفای گیلان هستند.
علی پور هم چنین گفت: در استان ۲ هزارو ۱۶۸ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت داریم ،که بدنبال آبرسانی به این روستاها هستیم.
وی در خاتمه با اشاره به این مطلب که در حال ساخت ۳ مخزن آب هستیم ،خاطر نشان کرد: ۷۰۰ روستای استان فاقد مخزن ذخیره آب هستند و ما در تابستان ها با تانکر به این روستاها آبرسانی می کنیم تا دچار مشکل نشوند.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر   معاون حفاظت و بهره …