چاپ مطلب چاپ مطلب

گام بلند شهردار جوان سیاهکل در جهت عمران و آبادانی/به قلم مدیر مسئول همای گیلان

اختصاصی همای گیلان: یک نکته اساسی که در انتخاب شورای شهر طی ادوار گذشته تاکنون به چشم می خورد تغییر صددرصدی اعضای شورای شهر در هر دور از سوی مردم می باشد که این خود نشانگر عدم رضایت مردم از کارکرد آنها است زیرا انتظارات مردم با عملکردشوراها هماهنگ نیست .از این رو همواره به سراغ تغییر می روند تاشاید با نگرش و تفکر جدید، گامی در راستای برآوردن خواسته های خود بردارند.
با نگاهی به بسیاری از کوچه های این شهرکه در زمان بارندگی پر از گل و آب گرفتگی می شوند در می یابیم که بسیاری از خواسته های مردم حداقلی است . این نوع خدمات رسانی حداقلی، کار شهردار و شوراها را به مراتب سنگین تر خواهد نمود.از طرفی آسفالت نمودن خیابانها و معابر اصلی و کوچه ها و همچنین جمع آوری زباله، کار روزمره به حساب می اید نه خدمات قابل توجه.
البته این سخن به معنای این نیست که شهرداران گذشته این شهر خدماتی در این خصوص انجام نداده اند بلکه بدین معنی است که هنوز ما برای آسفالت خیابانها و کوچه های استان گیلان تعریف خاصی نداشته ایم. چه بسیار عمر آسفالت به کمتر از یک سال می رسد عدم وجود نظارت، سطحی نگری، توجه به کمیت به جای کیفیت، به جا آوردن رضایت حداکثری و درخواست های زیاد، همه و همه موجب گشته تا در انتخاب آسفالت و پیمانکاران نظارت کافی و وافی به عمل نیاید.
با اعلام این مطلب که مردم شهر سیاهکل همواره خواهان تغییر در مدیریت شهری بوده اند در دوره پنجم هم افراد جدیدی را انتخاب نمودند تا بتوانند رضایت مردم را جلب نمایند. در این راستا شهرداری عمرانی ،با عالی ترین مدرک را انتخاب نمودند ضمن آنکه سعی شد بومی بودن را نیزلحاظ نمایند.
شهردار جوان سیاهکل با بهره جستن از قانون نظرسنجی ،در برآورده نمودن رضایت مردم اهتمام داشته و به مهمترین خواسته آنها که همانا بازگشایی بافت فرسوده شهری است پرداخته ودر این راستا به بازگشایی ۳ دهنه مغازه همت گماشت .
صبر و حوصله و خویشتن داری و شنیدن حرف دل مردم یکی از ویژگی بارز دکتر نیک بین می باشد. وی با الهام از این خصوصیات اخلاقی ،شنیدار درمانی را هم با دیگر رفتارها و عملکرد خود همراه نمود تا با رضایت حداکثری داشته باشد.
وی به دیگر خواسته های بحق مردم که آسفالت کوچه و خیابانهای اصلی می باشدعنایت نمودو کوشید با آسفالت نمودن دو میلیارد تومان از معابر،مردم از حداقل خدمات شهری بهره مند شوند ضمن آنکه به گفته ایشان این مقدار آسفالت برابری می کند با کل آسفالت انجام شده طی چهار سال گذشته.
ناگفته نماند دکتر نیک بین رابطه بسیار صمیمی با فرماندار شهرستان دارد و به اعتقاد وی ،” اسلامی” یکی ازعمرانی ترین و پیگیرترین فرمانداران است و همواره به دنبال خدمات رسانی می باشد. لذا با همراه نمودن فرماندار با مجموعه شهرداری سعی در بهره جستن از قدرت نفوذ وی داشته و تلاش می کند در اقدامات انجام شده رضایت فرماندار شهرستان را لحاظ کند.
شهردار جوان سیاهکل در نشستی ،آزاد راه سیاهکل به سراوان را یک امتیاز مهم نه تنها برای شهر سیاهکل بلکه شهرستان می داند و عنوان می کند این امتیاز می تواند موجب ارتقای درآمد ریالی مردم و شهردار شود از این رو توجه به ورودی شهر و احداث کمپینگ در این منطقه را در برنامه خود قرار می دهد .ضمن آنکه در برنامه صنعت گردشگری، دیگر منطقه مهم و مفرح سیاهکل یعنی منطقه اشکجهان پهلو که دارای آب بند و مناظربسیارزیباست را جهت احداث کمپینگ برای مسافرین انتخاب نموده است .
به گفته دکترنیک بین ،طی مدت اندک حضور وی در شهرداری، بیش از ۲ میلیارد تومان برای کمربندی خیام هزینه شده است تا هم از میزان ترافیک شهر بکاهد و هم مسیری برای عبور کامیون ها و ماشین های سنگین حمل سیمان باشد.
دکتر نیک بین تلاش می کند تا برمیزان درآمدها ی شهرداری اضافه کند از این رو می کوشد تا معدنی که در دوره سوم شوراها خریداری شده بود را احیا کند و با واگذاری به بخش خصوصی بسیاری از درآمدهای شهرداری را تامین نماید.
وی می گوید همه کارهای شهرداری با انتخاب مشاورین انجام می پذیرد حتی در انتخاب رنگ جداول از هنر کارشناسان این شهر بهره جسته است.
شهردار سیاهکل عنوان می کند که خدمات رسانی بر اساس خواسته ها و نیازها ی مردم اعمال می شود و طی چهار سال مردم اتفاقات چشمگیری را شاهد خواهند بود.

 

 

به قلم مدیر مسئول هفته نامه و پایگاه خبری همای گیلان

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

فضای مجازی و تاثیرآن بر گسترش پدیده بدحجابی در جامعه ایرانی

فضای مجازی و تاثیرآن بر گسترش پدیده بدحجابی در جامعه ایرانی حجاب و عفاف، از …