چاپ مطلب چاپ مطلب

گزینه های احتمالی انتخابات مجلس در لاهیجان و سیاهکل

همای گیلان:لاهیجان و سیاهکل از جمله حوزه هایی است که حضور نماینده ای مانند ابوذر ندیمی، وزن انتخابات را در آن تا حدود زیادی بالا می برد.

axe29908

گویا کشاندن انتخابات به دور دوم در حوزه انتخاباتی لاهیجان و سیاهکل، تنها راهی است که این روزها برخی از آن به عنوان خارج کردن ندیمی از گود بهارستان می اندیشند. با همه این احوال این روزها نام هایی در فضای سیاسی لاهیجان به گوش می رسد که در ادامه آن را از نظر می گذرانید. گفتنی است تمامی این اسامی بر اساس شنیده های خبرنگار خزرآنلاین جمع آوری شده است.
ابوذر (ایرج) ندیمی، نماینده ادوار ششم، هفتم و نهم مجلس شورای اسلامی که به زبان گویا نیز شهرت دارد، نطق های آتیش وی در مجلس و سخنرانی های داغ وی در محافل مختلف زبان زد خاص و عام است.


حضور پر رنگ ندیمی در مجلس، کمیسیون اقتصادی و انواع فراکسیون ها از یک سو و سرکشی هفتگی از حوزه انتخابیه از سوی دیگر و همچنین استفاده از فناوری های های نوین چون تبلت، پیامک، پایگاه اطلاع رسانی به همراه راه اندازی نظام جدید شورایی دفاتر مراجعات مردمی وی در لاهیجان و سیاهکل باعث شده که این نماینده ی باهوش، بسیار هدف دار به سمت انتخابات مجلس دهم قدم بردارد.

از ندیمی به عنوان یکی از برترین نماینده های گیلان و ایران در رسانه نام می برند، مصاحبه های متعدد با انواع و اقسام روزنامه ها، خبرگزاری ها و سایت ها از یک سو و حضور چشمگیر وی در رسانه ملی از سوی دیگر سبب شده  تا به چهره شناخته شده ای در میان مردم تبدیل شود. ندیمی در دوره نهم با ۳۳۸۶۰ رأی راهی مجلس شورای اسلامی شد.

ذبیح الله نیکفر لیالستانی، کاندیدای سه دوره اخیر حوزه انتخابیه لاهیجان و سیاهکل، از چهره های اصولگرا و رئیس ستاد انتخاباتی محمود احمدی نژاد در لاهیجان، وی از همان روزهای نخست شکست در انتخابات مجلس نهم، کار خود را برای حضور در انتخابات بعدی آغاز کرد. حضور مستمر در مجالس ترحیم، نماز جمعه و جماعات از ویژگی های بارز رفتاری وی است. نیکفر در انتخابات مجلس هشتم با ۱۸۸۴۳ رأی و در انتخابات مجلس نهم با ۲۶۵۵۸ رأی، از اتوبوس بهارستان جا ماند.

محمد آقاجانزاده که اهل روستای نیاول سیاهکل می باشد، دارای سوابقی چون معاونت عمرانی استانداری گیلان و فرمانداری لاهیجان و سیاهکل است. وی در دوره ششم مجلس شورای اسلامی با همت ندیمی توانست از سمت کارشناسی اداره کل راه و ترابری گیلان به سمت فرماندار سیاهکل منصوب شود.

صفرعلی کریمی اهل روستای پاشاکی از توابع شهرستان لاهیجان است که هم اکنون در شرف بازنشستگی است و در سمت معاونت منابع انسانی استانداری گیلان مشغول خدمت می باشد. در سابقه کاری وی ، ۱۲ سال فرماندار شهرستان های لاهیجان و لنگرود، معاونت مدیر کل امور اجتماعی استانداری گیلان و قائم مقام مدیر کل نهضت سواد آموزی را نیز دیده می شود.

علی محرر که اهل روستای لیل لاهیجان است، رئیس سابق سازمان چای کشور بوده است. وی دارای سوابقی چون مدیرکل چای شمال، معاون اداری و مالی اداره کل چای شمال، رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیاهکل، مسئول سوخت کارخانجات چایسازی استان‌های گیلان و مازندران، رئیس هیأت بازرسی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، خبرگان رهبری و ریاست جمهوری و نامزد انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه لاهیجان و سیاهکل، بخشی از سوابق و مسئولیت‌های اجرایی وی می‌باشد.

محرر که اخیراً به سمت مشاور وزیر جهاد کشاورزی منصوب شده است در انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی در لاهیجان و سیاهکل با ۷۲۱۸ رأی نفر چهارم شد.

یوسف قاسمی که نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی بوده اصالتاً اهل روستای گولک شهرستان سیاهکل می باشد و از بازنشستگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز است. وی پس از دوران نمایندگی مجلس، مشاور وزیر اقتصاد وقت (حسینی) شد.

قاسمی در دوره هشتم مجلس با ۲۱۵۵۲ رأی توانست نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل شود اما در انتخابات مجلس نهم با ۱۷۹۸۶ رأی به مقام سوم تنزل یافت.

اسماعیل بابایی، سردفتر اسناد رسمی ثبت اسناد سیاهکل و پسرخاله یوسف قاسمی (نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس هشتم) می باشد. انتشار کلیپی از دوران تبلیغات انتخابات مجلس هشتم از بابایی در فضاهای مجازی و سایت ها و حتی شبکه های ماهواره ای با حاشیه های فراوان همراه بود. وی در انتخابات مجلس هشتم با ۶۱۱۹ رأی توانست در رده چهارم انتخابات سال ۹۱ قرار بگیرد.

رسول فرخی که اهل روستای میکال شهرستان سیاهکل است، معاون اداره بازرسی و بررسی شکایات استانداری گیلان بوده و کاندیدای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز بود که با ۵۵۳۲ رأی نتوانست راهی بهارستان شود.

بهرام یعقوبی اهل روستای بیجاربنه شهرستان لاهیجان و نماینده دوره چهارم مجلس شورای اسلامی از همین حوزه انتخابیه می باشد. وی دارای سوابقی چون قائم‌مقام معاون سیاسی سازمان صدا و سیما، مدیرکل خدمات اداری و پشتیبانی سازمان صدا و سیما، مدیرعامل شرکت سیما چوب، عضو اتاق فکر شهردار تهران (دکتر محمد باقر قالیباف) و از اعضای ستاد وی در انتخابات ریاست جمهوری بوده که چندی پیش نیز به عنوان عضوشورای عالی نظارت بر توسعه تهران منصوب گردید.

حجت الاسلام والمسلمین حامد رنجبر، که از سال ۱۳۸۰ به مدت ۱۱ سال امام جمعه لاهیجان بود.  وی از محبوبیت خاصی در شهر لاهیجان برخوردار می باشد در مناسبت های مختلف، علاقمندان زیادی را به پای منبر خود می نشاند.

البته هیچ وقت اظهار نظر رسمی از جانب حجت الاسلام والمسلمین رنجبر در خصوص ورود به انتخابات مجلس صورت نگرفته بلکه نزدیکان وی در تلاشند تا امام جمعه سابق لاهیجان را برای ورود به یکی از دو انتخابات مجلس دهم و یا خبرگان رهبری مجاب کنند.

محمد مهدی قربانی، معاون فنی سابق منطقه آزاد انزلی و مدیر فروشگاه های رفاه استان گیلان که گویا از قرار معلوم خود را برای انتخابات مجلس دهم آماده می کند و از همین رو چندی پیش از سمت خود در فروشگاه های رفاه استعفا داد. وی فرزند آیت الله زین العابدین قربانی (نماینده ولی فقیه و امام جمعه رشت) است که برای ورود به انتخابات مجلس نهم هم از حوزه لاهیجان و سیاهکل کاندیدا شد اما موفق نشد تا به جمع فینالیست های انتخابات سال ۹۱ راه پیدا کند.

حجت مهدوی سعیدی، فرماندار اسبق سیاهکل است که مدیر کلی سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، ریاست اسبق و عضویت در هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان از جمله سوابق وی است. مهدوی سعیدی در دو سال اخیر با انتشار یادداشت هایی در فضای رسانه ایی در جریان سیاسی – انتخاباتی قرار گرفته است.

از دکتر مجید استوار هم به عنوان یکی از گزینه های احتمالی حضور در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی در لاهیجان نام برده می شود. وی متولد سال ۱۳۵۶ در روستای نوبیجار لاهیجان، فارغ‌التحصیل دکتری علوم سیاسی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت است.

دکتر کامران احمدیان (سرپرست معاونت پشتیبانی جهاد دانشگاهی گیلان) که اهل سیاهکل است از کاندیداهای احتمالی حوزه انتخابیه لاهیجان و سیاهکل در انتخابات مجلس دهم می باشد. وی متولد سیاهکل، برادر سردار شهید حمید احمدیان، پزشک عمومی و عضو هیأت علمی جهاد دانشگاهی است.

ریاست جهاد دانشگاهی استان‌های گیلان و همدان، معاونت پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی همدان، مدیریت عامل جمعیت هلال ‏احمر استان گیلان و معاونت فرهنگی و آموزشی جهاد دانشگاهی گیلان، از جمله سوابق اجرایی کامران احمدیان است. وی همچنین عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و دبیر حزب اعتماد ملی منطقه گیلان است که در انتخابات دوره هشتم مجلس شورای اسلامی، نامزد حزب اعتماد ملی و حزب اعتدال و توسعه در حوزه انتخابیه لاهیجان و سیاهکل بود و پس از تأیید صلاحیت و پیش از آغاز تبلیغات انتخاباتی، از ادامه حضور در رقابت‌های انتخاباتی، انصراف داده بود.

مهدی شمس، عضو سومین دوره شورای اسلامی شهر لاهیجان و از فرهنگیان آموزش و پرورش شهرستان لاهیجان بوده که اکنون مسئول مجمع بسیج اقشار شهرستان لاهیجان می باشد. وی در طی دو سال گذشته با انتشار یادداشت ها و سخنرانی های مختلف در محافل رسمی و غیر رسمی در مخالفت با نماینده فعلی لاهیجان و سیاهکل، وارد گود انتخابات شده است.

سردار سید ضیا ءالدین حزنی، وی اهل روستای تازه آباد شهرستان سیاهکل می باشد، هم اکنون فرمانده قرب کوثر قرارگاه خاتم الانبیا است. با توجه به مصوبه جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص ممنوعیت ورود افراد نیروهای مسلح در دسته بندی های سیاسی و جناحی انتخابات باید دید سردار حزنی چه تصمیمی خواهد گرفت.

هادی صدیقی اهل روستای کچلام شهرستان لاهیجان و دارای تحصیلات کارشناسی ارشد مدیریت رسانه است.  از جمله سوابق خدمتی وی می توان به مدیرکل حقوقی و املاک سازمان تریبت بدنی، عضو شورای مدیران کل حقوقی دستگاههای اجرائی کشور، عضو هیات مدیره انتشارات سروش و مشاور حقوقی معاون اداری و مالی سازمان صدا و سیما، عضو کمیته اجرائی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس، عضو کمیسیون اصلاح اساسنامه فدارسیون فوتبال اشاره کرد. وی در انتخابات مجلس نهم در حوزه انتخابیه لاهیجان و سیاهکل با ۵۵۱۲ رأی در رده پنجم قرار گرفت./خزر آنلاین

 

About سردبیر ارشد

Check Also

حسن پورقربان، شهردار اسبق انزلی: عدم ثبات مدیریتی از دغدغه های اساسی شهرداران است

حسن پورقربان، شهردار اسبق انزلی: عدم ثبات مدیریتی از دغدغه های اساسی شهرداران است همای …