چاپ مطلب چاپ مطلب

گزینه های وزارت جهاد کشاورزی

با پذیرش استعفای حجتی از سوی رییس جمهور و انتصاب عباس کشاورز بعنوان سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، گمانه زنی برای معرفی وزیر جدید جهاد کشاورزی در بسیاری از محافل به گوش می رسد.

همای گیلان،به گزارش دهقان نیوز و بر اساس اخبار رسیده از راهروهای وزارت جهاد کشاورزی از کاظم خاوازی، احمد علی کیخا، حمید عدل، حسین شیرزاد و عباس کشاورز بعنوان گزینه های تصدی وزارت جهاد کشاورزی نام برده می شود.

?کاظم خاوازی هم اکنون رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی است. وی دوران ترقی خود را در دولت یازدهم و دوازدهم طی کرد و در ابتدا رییس موسسه تحقیقات خاک و آب، سپس معاون سازمان تحقیقات کشاورزی و در نهایت رییس این سازمان شد. گفته می شود وی برای نشستن بر صندلی وزارت جهاد کشاورزی از حمایت های عیسی کلانتری هم برخوردار است.

?احمد علی کیخا در حال حاضر رییس کمیسیون کشاورزی مجلس است و تنها گزینه خارج از بدنه دولت است که از سوی مجلس برای وزارت جهاد کشاورزی مطرح شده و بسیاری از نمایندگان بویژه نمایندگان کمیسیون کشاورزی در این مسیر از او پشتیبانی خوبی می کنند. کیخا جزو آن دسته از نمایندگانی است که اشراف خوبی بر مسائل و چالش های کشاورزی ایران دارد.

?حمید عدل معاون فنی و زیربنایی سازمان برنامه و بودجه از دیگر گزینه های مطرح شده برای وزارت جهاد کشاورزی است. وی در سازمان برنامه و بودجه، عهده دار برنامه ریزی برای چند دستگاه اصلی مانند جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، نیرو و حفاظت از محیط زیست می باشد. وی در دولت یازدهم مسئولیت گروه آب، محیط زیست و کشاورزی در همین معاونت را هم داشته است. گفته شده وی برای رفتن به وزارت جهاد کشاورزی از حمایت های دکتر نوبخت هم برخودار است.

?حسین شیرزاد رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور هم در برخی محافل بعنوان یکی دیگر از گزینه های وزارت جهاد کشاورزی نام برده می شود. وی در گذشته جزو مدیران میانی معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی بوده است و بنظر می رسد در این مسیر می تواند حمایت دکتر بخشنده معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی را هم یدک بکشد.

?عباس کشاورز هم که در حال حاضر سرپرست وزارت جهاد کشاورزی می باشد ظاهرا در حال رایزنی های گسترده ای برای ماندن در این مسئولیت و گرفتن حکم بعنوان وزیر جهاد کشاورزی دارد. عباس کشاورز از حمایت عیسی کلانتری هم برخوردار است. اخبار رسیده حاکی است تلاش های زیادی در استان ها در حال انجام است تا بتوانند مجلس را با عباس کشاورز همراه کنند.

البته باید منتظر ماند و دید رییس جمهور چه کسی را در نهایت بعنوان گزینه نهایی وزارت جهاد کشاورزی معرفی می کند.

با کانال همای خبر همراه باشید 

About عطیه نصرتی

Check Also

فراهم شدن امکان خوداظهاری شاغلان فاقد پوشش بیمه ای خدمتی دیگر از سازمان تامین اجتماعی

فراهم شدن امکان خوداظهاری شاغلان فاقد پوشش بیمه ای خدمتی دیگر از سازمان تامین اجتماعی؛ …