چاپ مطلب چاپ مطلب

گشت های نامحسوس یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان جهت دستگیری وبرهم زدن نقشه شکارچیان/شناسایی و منهدم کردن اولین تله های شکاری در استان گیلان

اختصاصی همای گیلان، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: با توجه به آغاز فصل صید پرندگان شکاری در مناطق تحت مدیریت ،یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان توان اجرایی خود را بیش از گذشته نموده و استفاده از توان اطلاعاتی خود و اجرای گشتهای نامحسوس را به صورت حرفه ای به کار بستند.
اکبری پور در خصوص نتیجه این اقدام گفت: یگان حفاظت استان موفق به کشف و انهدام تعداد زیادی از انواع تله های باز گیری که بسیار ماهرانه و سیار می باشد در محدوده پارک ملی بوجاق گسترده شده بود گردیدند.
وی در ادامه اظهارکرد: این گونه تله ها که در صورت گیر افتادن پرنده به هیچ وجه امکان رهایی وجود ندارد برای اولین بار در مناطق تحت مدیریت محیط زیست گیلان توسط پرسنل یگان شناسایی و جمع اوری شد.
ساسان اکبری پور همچنین گفت:در هفته اخیر این دومین مورد از دستگیری باز گیران غیر مجاز توسط پرسنل یگان استان میباشد که باز گیری و خرید فروش پرندگان شکاری جز پر سود ترین روشهای کسب و کار متخلفین حیات وحش میباشد و علت اصلی آن طرفداران این گونه های زیبا و بی نظیر در کشور های حاشیه خلیج فارس و شیوخ عربی میباشد .
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان در پایان گفت:در این گشت کنترل یک نفر فرد متخلف دستگیر که در حال برسی تکمیلی و شناسایی سایر افرادی که اقدام به صید این پرندگان با ارزش مینمایند هستند.

   

 

با کانال همای خبر همراه شوید

About عطیه نصرتی

Check Also

نخستین جشنواره مجسمه های چوبی لاهیجان آغاز بکار کرد

نخستین جشنواره مجسمه های چوبی لاهیجان آغاز بکار کرد شهردار لاهیجان‌ از آغاز نخستین جشنواره …