چاپ مطلب چاپ مطلب

گفته اند که ما ۳۰ میلیون ایرانی را بی سرو صدا کشته‌ایم!

همای گیلان:حجت‌الاسلام سعید مهدوی در مراسم افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه و نخبگان گیلان با اشاره به اینکه مرز بین کسب علم و سواد متفاوت است، اظهار کرد: باید در تربیت دانشجویان به این امر توجه شود.

وی با اشاره به اینکه اساتید دقت کنند تا کارگاه‌های ضیافت اندیشه به یک مسئله کلیشه‌ای برای رسیدن به ارتقا تبدیل نشود، افزود: این کارگاه‌ها مکان مرور فکرها و اندیشه‌ها است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان با تاکید بر اینکه باید در این کارگاه‌ها به کارگیری کلمات توجه شود،گفت: نباید با الفاظ در این کلاس‌ها بازی شود.

مهدوی با اشاره به اینکه در ضیافت اندیشه به دنبال کسب سواد هستیم، خاطرنشان کرد:کسب مدرک به تنهایی جز دادن حجاب ظلمانی به دست انسان نیست.

وی الگوگیری از اهل بیت را راه نجات انسان عنوان کرد و افزود: اگر در عالم اعتبارات و ارتقا محدود شویم دچار لغزش می‌شویم و محدود شدن در القاب نمی‌تواند سبب هویت بخشی به دانشجو شود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان با تاکید بر اینکه استاد باید بتواند امید را در بین دانشجویان به وجود آورد تصریح کرد: در کارگاه‌های آموزشی ضیافت اندیشه باید فضای گفتمان برقرار شود.

مهدوی ایجاد فضای چالش و گفتمان در مباحث را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: تضارب افکار در دانشگاه‌ها بسیار کارگشا است.

تضارب افکار سبب پیشرفت دانشگاه‌ها می‌شود

وی با بیان اینکه معمولا در فضای دانشگاه ما تقابل افکار رواج دارد، افزود: ما برای رسیدن به تمدن اسلامی باید بازگشت به هویت خودمان را مورد توجه قرار دهیم چرا که تضارب افکار سبب پیشرفت دانشگاه‌ها می‌شود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه تار و پود نظام دانشگاهی با کینه و دشمنی نظام سلطه مواجه است،گفت: مبارزه با این امر مجاهدت جدی را می‌طلبد.

مهدوی با بیان اینکه دانشگاه باید به تولید علم دست یابد، تصریح کرد: به ویژه در علوم انسانی هنوز دانشگاه‌های ما به تولید علم دست نیافته‌اند.

دانشگاه‌ها از حالت انفعال به نظام علمی غرب خارج شوند

وی خارج شدن از حالت انفعال به نظام علمی غربی را مورد تاکید قرار داد و گفت:باید از آن استفاده کرد ولی نباید به آن منفعل شد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان افزود: یکی از تهدیداتی که کشور را تهدید می‌کند پیری جمعیت است و یکی از برنامه‌ریزان نظام سلطه با توجه به این موضوع گفته که ما ۳۰ میلیون ایرانی را بی سرو صدا کشته‌ایم.

مهدوی با تاکید بر اینکه در امور فرهنگی بحث فرزند آوری مورد توجه باشد، تصریح کرد: اساتید و نخبگان باید در این زمینه احساس تکلیف کنند./تسنیم

About

Check Also

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال   🔹رئیس کل دادگستری استان …