چاپ مطلب چاپ مطلب

گفتگوی اختصاصی جمشید شاه محمدی مربی فوتبال و پیشکسوت پرسپولیس با رسانه همای خبر؛ فوتبال گیلان پس‌رفت داشته؛ هدایت تیم های فوتبال را به دست هر کسی نسپارید

گفتگوی اختصاصی جمشید شاه محمدی مربی فوتبال و پیشکسوت پرسپولیس با رسانه همای خبر؛

فوتبال گیلان پس‌رفت داشته؛
هدایت تیم های فوتبال را به دست هر کسی نسپارید

– مربیان فوتبال باید از کلاسهای آموزشی تخصصی و به روز شده برخوردار باشند

اعضای تیم ملی غالبا سفارش شده و گزینشی انتخاب می‌شوند/

با قلعه نویی موافقم/

جمشید شاه محمدی پیشکسوت پرسپولیس و مربی نام آشنای فوتبال کشور در گفتگو با این رسانه بر لزوم برگزاری کلاس‌های آموزشی برای مربیان وتمام سطوح فوتبال در گیلان تاکید داشت.

اختصاصی همای خبر
شامحمدی با بیان آنکه فوتبال گیلان در سال‌های اخیر به شدت پسرفت داشته است گفت: اگر به این منوال پیش برود شاهد افت بیشتر و سقوط تیم های رده نوجوانان و جوانان گیلان به قعر جدول‌ها خواهیم بود.

این پیشکسوت صاحب‌نام که هم اکنون در بندر کیاشهر گیلان صاحب تیم است و ۲۰۰ فوتبالیست را تحت پوشش دارد گفت: زیرساخت‌ها در گیلان بسیار ضعیف است و عجیب است که از ورزشکار در شمال کشور بخواهید در چمن مصنوعی تمرین کند!

وی با این توضیح که چمن مصنوعی قدرت مانور و حرکت بازیکن را کم می‌کند و مصدومیت های بیشتری را متوجه بازیکن می‌سازد گفت: مشکلات فوتبال در گیلان، چند جانبه است ؛ برعکس مازندران که مسیر رشد صنعت فوتبال را آغاز کرده است.

شامحمدی گفت: بنده از همینجا این دغدغه بزرگ را به مسئولان ورزش و فوتبال گیلان یادآور میشوم.
وی با تاکید بر آنکه نباید تیم ها را به هرنابلدی سپرد و لازم است تیم تحت آموزشهای صحیح، علمی و به روز شده قرار بگیرد اظهار داشت : منظور فقط تزریق پول نیست، البته تزریق بودجه مهم است ، اما شرط مهم دیگر آن است که مسئولانه و با انگیزه از داشته ها و امکانات موجود استفاده کنیم.

شامحمدی گفت: فضای سرمایه گذاری در فوتبال آنقدر سخت شده که سرمایه گذار فراری می‌شود و به استان‌های دیگر می‌رود.

بازیکن پیشین پرسپولیس اضافه کرد : بسیار لازم است برای مربیان گیلان کلاسهای تخصصی برگزار شود تا فوتبالیست‌ها بتوانند به روز شده و قوی آماده کار شوند.

وی در رابطه با وضعیت تیم ملی کشور نیز گفت:  متاسفانه در آسیا حرفی برای گفتن نداریم؛ من نمی‌گویم در سطح عربستان یا کشورهای حوزه خلیج فارس، ما در حد عراق ، همین کشور همسایه جنگ زده نیز امکانات ورزشی نداریم؛ بروید عراق زیرساخت‌ها و امکانات را ببینید.

شامحمدی گفت: موافق سرمربی گری امیر قلعه نویی در تیم ملی هستم اما متاسفانه برخی کمک های قلعه نویی سابقه یک روز مربی گری ندارند !

وی ادامه داد: : ما نه استادیوم های کافی و امروزی داریم، نه امکانات و نه برنامه ای برای شایسته سالاری و تربیت صحیح فوتبالیست ؛بازیکنان تیم ملی ما ، غالبا سفارش شده و گزینشی انتخاب می‌شوند.

انتهای پیام/ همای خبر

About نسرین عشقی

Check Also

قدردانی مدیر عامل جدید باشگاه تیم فوتبال داماش رشت از حمایت های شورای اسلامی شهر رشت

قدردانی مدیر عامل جدید باشگاه تیم فوتبال داماش رشت از حمایت های شورای اسلامی شهر …