چاپ مطلب چاپ مطلب

گفتگوی اختصاصی همای گیلان با مدیر اجرایی بنیاد خیرین آراسته پور/ میرجهانگیری : تاکنون مدارس زیادی در سطح کشور توسط این بنیاد مرمت و بازسازی شده است/هستند خیرینی از این بنیاد که هنوز خودمستاجرند

اختصاصی همای گیلان، بنیاد خیرین آراسته پورسالهاست که درحوزه های مختلف آموزش وپرورش فعالیت می کندوطی این مدت توانسته خدمات خداپسندانه بسیاری ازخودبه یادگار بگذارد .تنها با هدف احیا وشیوع این سنت حسنه ، خبرنگارما گفتگویی با پرویزمیرجهانگیری مدیر اجرایی این بنیاد انجام داده که باهم می خوانیم:


س:لطفا بفرمایید سمت شما در بنیادخیرین آراسته پورچیست؟
ج:اینجانب و آقای آراسته پور، در دفتر کاری بسیار زیبا به وسعت چند هکتار، در محله قیطریه، تهران بنام ( پارک قیطریه) به کمک یکدیگر و دوستان خیر در امرسرمایه گذاری و رفع کمبودها – عمدتاً مدارس -در چار چوب اساسنامه فی مابین مشغول فعالیت هستیم که در این رابطه از دنیای مجازی، موبایل، شبکه های اجتماعی بهره جسته، بنده نیز مدیریت اجرایی پروژه ها را عهده دار می‌باشم. وظایفی از جمله باز سازی، مرمت، مشاوره، در جنبه های مختلف طراحی و اجرا به کمک خود مدیران، .
س:آقای میرجهانگیری لطفا بفرماییدبنیاد خیرین آراسته پورچه اهدافی را دنبال می کند و چه اقداماتی در قسمت های مختلف انجام داده است ؟
ج: اقای آراسته پور بعد از ۵۶ سال زندگی در آمریکا به ایران آمد و در قدم اول با کمک ۲ حامی یک مدرسه در ساری احداث کرد و برای مدتی فعالیتشان کمتر شد سپس ۳ مدرسه دیگر به اسم پدر، مادر و خواهرشان در نزدیکی تنکابن احداث نمود.
بعد ها با کمک آموزش و پرورش مدارسی احداث نمودند اما دربین را ه مشکلاتی به وجودآمد . بعد از آن بنده با جناب آراسته پور با یک تیم اجرایی خیلی خوب همکاری را آغاز نمودم و اساس نامه ای درست کردیم و تصمیم گرفتیم که دیگر طبق تجربه هایی که داشتیم مدرسه نسازیم بلکه به کار بازسازی، مرمت و کارهای فرهنگی مدارس بپزدازیم . لذا همکاری با مدیران مدارس را دردستورکارقراردادیم وکاربا آموزش و پرورش به طور مستقیم را رها نمودیم. سپس از طریق استانداری و فرمانداری به دهیاری ها معرفی شدیم . چون نماد شاخص هر روستا مدرسه آن است ،سعی نمودیم هرانچه که می توانیم خدمات ارائه نماییم.
اما این همکاری نیز زیاد بطول نینجامید زیرا از اهداف ما دور بود چون دغدغه ما داشتن سرویس بهداشتی مدارس، گرسنه نبودن بچه ها، ورزش، فرهنگ ، زیباسازی و …. بود اما مدارس به فکر هوشمند سازی مدارس بودند؛صرفا برای اینکه بگویند مدرسه ما هوشمند است. بعد از آن ما تصمیم گرفتیم برای بچه ها کار کنیم و همچنین در بعضی مدارس نیز تعاونی دایر نماییم تا بانوان در آنجا به کار خیاطی مشغول شده ،امرار معاش نمایند.
جهانگیری خاطرنشان کرد: در بعضی مدارس نیز چندین بار ،کار انجام گردید .ازخدمات این مجموغه هم استان های مازندران ، گیلان، تهران و چهارمحال بختیاری بهره بردند.
س:اقای جهانگیری آیاهمه کسانی که دراین بخش فعالیت می کننداز طبقه مرفه جامعه هستند؟
ج:جناب علیپور اولا خواهش می کنم مطلبی که تهیه می فرمائید، جنبه تبلیغی برای اسامی ما نداشته باشد زیرا هدف ما این است که با اشاره به آیه ۱۴ سوره( بلد )توانسته باشیم به هم نوع خود کمکی کرده باشیم بخصوص آنانی که ازاقشارمحروم جامعه هستند.لذا توفیق بندگی خداوند در چنین ایامی برای خیرین پاداش مضاعفی هم در پی خواهد داشت.
عمل خیر همیشه که پول و سرمایه طلب نمی کند ؛بلکه خیرینی در بین ما هستندکه در خانه اجاره ای و بدون حقوق بازنشستگی زندگی می کنند و بیشترین و مؤثر ترین افراداین بنیاد هم هستند ،
مگراعتقادنداریم که خداوند بی نیاز و روزی رسان است؟ و هر چه داریم از اوست؟؟!
او اینگونه ما را امتحان می کند. رند و زرنگ باش. جهان باقی پیش روی ماست، دست آورد ما جایگاه ما را روشن می‌کند.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …