چاپ مطلب چاپ مطلب

گفتگوی همای گیلان باشهرداری کلاچای

 

حسین بائوج لاهوتی شهردار کلاچای در گفتگویی با خبرنگار ما گزارشی از روند برنامه های شهرداری کلاچای ارائه نمود.

02-150x150

وی  یکی از برنامه های شهرداری کلاچای رادر سال ۹۳  ادامه بازگشایی خیابان معلم به سمت شهرک بسیج که از حدود دو ماه پیش آغاز گردیده اعلام کرد و افزود : حجم بسیاری از این محور بازگشایی شده وپس از تملک ۴ واحد مسکونی در این مسیر بزودی ظرف دو ماه آینده برحسب توافق اولیه، ساختمانهای مذکور تخریب و ادامه روند بازگشایی خیابان ۲۴ متری معلم محقق می گردد.

لاهوتی در ادامه از بازگشایی خیابان امام رضا(ع) به سمت پلرود خبر داد و گفت: ایجاد این مسیر، یکی از محورهای اصلی مواصلاتی در شهر بوده و کمک شایانی در تسهیل بار ترافیکی مرکز اصلی شهر خواهد داشت.

شهردار کلاچای از همکاری و تعامل شهروندان ، مالکین  وصاحبان زمینهای  واقع در مسیر این خیابان تشکر نمود که با آمادگی واعلام رضایت خود شهرداری را در اجرای این پروژه عظیم یاری نمودند واظهار امیدواری کرد در اینده نزدیک، این پروژه که بطول دو کیلومتر خواهد بود به بهره برداری  رسیده تا حرکت روبه رشد شهر کلاچای ادامه پیدا کند..

 وی با اشاره به در پیش بودن فصل تابستان وآغاز سفرهای تابستانی و وجود ظرفیتهای بالایی که در شهر کلاچای وجود دارد از ادامه تکمیل وبازسازی مجموعه نگین شمال خبر داد و اجرای طرح سالمسازی متفاوت نسبت به سالهای گذشته را از اولویت برنامه های این شهرداری خواند وافزود: باتکمیل واجرای این پروژه، مجموعه نگین شمال به سطح استانداردهای لازم جهت پذیرایی از شهروندان فهیم شهر کلاچای و مهمانان عزیز دست پیدا خواهدکرد و این مجموعه را به جایگاه واقعی در خور شأن شهر کلاچای می رساند.

لاهوتی با اشاره به فعالیتهای بخش عمرانی وپیمانکاری در این پروژه عنوان کرد که نگاه اصلی به این پروژه خدماتی بوده است و میتواند بعنوان یک الگو مورد توجه قرار گرفته ودر خدمت شهروندان محترم قرار گیرد.

وی در ادامه از مساعدت وهمکاری فرماندار شهرستان در ستاد طرح سالمسازی دریا ، جهت معرفی پروژه نگین شمال بعنوان طرح الگو به استانداری گیلان خبر داد و افزود : امیدوارم همانطور که این طرح بعنوان الگو معرفی شده بتواند با بهره گیری از پتانسیلها وامکانات موجود از شهروندان ومیهمانان محترم به نحو شایسته ای پذیرایی نموده تارضایت همگان برآورده گردد.

وی یکی دیگر از برنامه های سال ۹۳ شهرداری را آسفالت خیابانهای شهر عنوان کرد و افزود: شاید یکی از دغدغه های اصلی شهروندان این مهم بوده وامیدواریم با انجام این پروژه رضایت همه شهروندان عزیز حاصل گردد.

لاهوتی از انجام روکش آسفالت ورودی شهرکلاچای که دارای نواقصی بوده خبر داد وافزود: پروژه آسفالت کوچه استقلال نیز به مساحت دو هزار متر مربع و با اعتبار ۷۰۰میلیون ریال انجام و پایان یافت و با اجرای آن ۵۰خانوار این کوچه از نعمت جاده آسفالته بهره مند شدند.

شهردار کلاچای در ادامه بیان داشت : به ترتیب آسفالت کوچه های آزادگان ،بهار یک،بهار دو وبهار سه وپس از پایان این عملیات، کوچه های خیابان ۱۸ متری اعم از کوچه تاجبر و تقاطع های منتهی به این کوچه نیز در دستور کار شهرداری کلاچای جهت آسفالت قراردارند.

وی از ادامه ساخت وتکمیل پروژه پارک ساحلی کلاچای خبرداد که از دوران شهردار قبلی آغاز و متأسفانه به دلیل عدم کار کارشناسی صحیح و مناسب دچار نواقص گردید و در حال تخریب است.

وی اظهار داشت: باتوجه به اینکه این پروژه در کنار دریا قرار گرفته و در زمستانها با موج های عظیم دریا به بدنه و دیواره ی این پارک مواجه بودیم متاسفانه پارک ساحلی درحال رانش و از بین رفتن بود که با نگاه فنی ای که کارشناسان محترم شهرداری داشتند موفق به سدسازی کنار این پارک شدیم و تا چند روز آینده کار سد سازی به پایان خواهد رسید .

لاهوتی تصریح کرد : پس از احیای زیرساخت پارک، ادامه ساخت پروژه پارک ساحلی انجام می گیرد تا این مکان بسیار زیبا در اختیار شهروندان فهیم کلاچای قرار گرفته وشهروندان محترم اوقات فراغت خوبی در این محل داشته واز آن لذت ببرندو خاطره ی خوبی از سواحل زیبا و پارک ساحلی داشته باشند

شهردار کلاچای در ادامه از افتتاح وبهره برداری جایگاه سی ان جی کلاچای خبر داد که با سرعت در حال انجام است و با توجه به قول همکاری ومساعدت مدیر کل محترم گاز استان ، طی تفاهمنامه ای که انجام گردید پس از نصب دستگاه بزودی افتتاح خواهد شد.

لاهوتی از احداث گلخانه شهرداری جهت تامین گل وگیاه با مساحت سرپوشیده ی ۱۰۵ متر مربع و فضای باز ۸۰۰متر مربع با اعتبار تقریبی بالغ بر ۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال برای فضای سبز شهرداری نیز خبر داد .

شهردار کلاچای گفت :

 با تلاش همکاران شهرداری وحوزه خدمات شهری حدود نود درصد پیشرفت فیزیکی داشته ایم وتا چند روز آینده این پروژه به بهره برداری خواهد رسید.

لاهوتی افزود: احداث کارگاه تولید موزائیک جهت تولید موزائیک برای شهرداری در دستور کار شهرداری کلاچای قرار گرفته که پس از خرید دستگاهها وتجهیزات شروع بکار خواهیم نمود.

 وی ازاختصاص سالن کشتارگاه کلاچای برای احداث کارگاه تولید موزاییک خبر داد وخاطر نشان کرد:با توجه به اینکه تمامی کشتارگاههای سنتی در شرق گیلان  در آینده ای نزدیک جمع آوری خواهند شد ، این مکان نیز  به کارگاه تولید موزاییک تبدیل می گردد تا شاهد هزینه های گزاف خرید فرش موزاییک نباشیم.

لاهوتی در پایان گفت :  تمامی این اقدامات در خودکفایی ؛ صرفه جویی وجلو گیری از تحمیل هزینه های اضافی برای شهرداری نقش به سزایی خواهد داشت.

  05 IMG_1389 IMG_0310 06 IMG_0190 IMG_0281

About

Check Also

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر   معاون حفاظت و بهره …