چاپ مطلب چاپ مطلب

گلایه رئیس اتحادیه آرد و نان لاهیجان از مشکلات عدیده سامانه آرد و نان ( نانینو)/ سامانه نانیـنو نانوایان و شهروندان را دچار بحث و جدلهای هرروزه کرده است !

گلایه رئیس اتحادیه آرد و نان لاهیجان از مشکلات عدیده سامانه آرد و نان ( نانینو)/

سامانه نانیـنو نانوایان و شهروندان را دچار بحث و جدلهای هرروزه کرده است !

هادی قاسمی رئیس اتحادیه نانوایان لاهیجان در گفتگو با همای خبر، مسئولین امر را به لزوم رفع نقایص سامانه نانینو کرد و گفت: شک و شبهه ها در نحوه خرید و کسری سهمیه واحدهای نانوایی باعث نارضایتی های همگانی میان اتحادیه ها، مشتریان و نانوایان شده است.

اختصاصی همای خبر– رئیس اتحادیه نانوایان لاهیجان در معرفی خود گفت : بنده از شهریور ۱۴۰۱ با رائ نانوایان عزیزاین مسئولت راپذیرفتم و متاسفانه شروع کار بنده مصادف با اجرای طرح سامانه هوشمند آرد و نان (نانینو) بوده است.
وی تعداد اعضای اتحادیه را ۲۴۶ واحد نانوایی سنتی و ۸ واحد تولید نان حجیم( فانتزی) اعلام کرد و در بیان چالشهای موجود در حواشی سامانه نانینو گفت: در زمان شروع به کار سامانه قرار بر این بود که بر اساس میزان پخت هر واحد خبازی، به آن واحد آرد تعلق گیرد اما در عمل این امر محقق نشد و موجب شد سهمیه واحد های خبازی کسر و متعاقب آن از سرانه آرد شهرستان کسر گردد.

وی توضیح داد این به آن معناست که اگر در ابتدا قرار بود هر واحد بر اساس تراکنشی که انجام میدهد سهمیه آرد تحویل بگیرد امروز در عمل قادر به این کار نیست و بارها در خصوص مشکلات و ایراد های این طرح نامه نگاری کرده‌ایم که بی نتیجه بوده و این نابسامانی ها همه روزه سبب سوء،تفاهمات با مشتریان نیز میشود.

هادی قاسمی با این پرسش که این سردرگمی تا چه زمانی قرار است ادامه یابد؟! اظهار داشت مسئولین می‌گویند تمام تراکنش های این سامانه به هوش مصنوعی متصل شده و پایش میشود ، درصورتی که در کار نانوایی ها یک سری عوامل همچون موقعیت جغرافیایی ، شرایط و مواد اولیه در فروش نانوایان تاثیر گذار است که سامانه قادر به تشخیص آنها نبوده و این نقایص سبب کسر سهمیه آرد واحد میگردد.

وی گفت: برای مثال در این روزها صحبت از محدودیت خرید نان برای مردم به میان آمده و مسئولین امر منکر محدودیت خرید نان هستند درحالی که عملا در سامانه گزینه ای وجود دارد که نشان از متوسط تعداد مشتریان به ازای هر کیسه آرد دارد.

قاسمی توضیح داد:  نانوا موظف است به ازای هر کیسه آرد به تعداد مشخصی به مشتری نان بفروشد در غیر این صورت اگر فروش از تعداد تجاوز کند همین موضوع باعث کسر سهمیه آن واحد میگردد و این یعنی محدودیت در عرضه نان.
رئیس اتحادیه آرد و نان لاهیجان توضیح داد: چندی پیش در استانداری گیلان با حضور مقاماتی چون حسین محمدیان معاون اقتصادی استانداری، پورحیدری مدیر کل صمت گیلان، اسدی مدیر کل غله، نجم ابادی مجری طرح نانینو و حضور اتحادیه های نانوایان استان و فرمانداران استان جلسه ای برگزار گردید و مسئول نانینو اذعان داشتند سامانه هیچ مشکلی ندارد و محدودیتی برای فروش نان هم نداریم! که این مطلب آن روز به اعتراض شدید رؤسای اتحادیه ها در جلسه نیز منجر شد.

قاسمی اضافه کرد: جا دارد از جناب پور حیدری مدیر کل صمت به جهت حمایت از اتحادیه نانوایان و واحدهای صنفی نانوایی تقدیر و تشکر کنیم.
وی درمورد نان صلواتی نیز گفت متاسفانه عملکرد سامانه به این صورت است که خیّر می‌بایست مبلغ خیرات را در کارتخوان کشیده و مردم مجددا برای گرفتن نان کارت بکشند یعنی چنانچه مشتری سه قرص نان بخواهد، دو قرص آن از حساب مشتری کسر میگردد و یک قرص صلواتی لحاظ میشود و این موضوع هم برای خیّر و برای مردم دچار شک و شبهه بوده و گاه باعث مشاجره لفظی و سوال و جواب با نانوایان میگردد.

قاسمی گفت: در رابطه با کیفیت آرد با توجه به اینکه استان گیلان جزء مناطق تولیدکننده گندم نیست و همیشه گندم را از استان های دیگر وارد میکند، این امر باعث شده کیفیت آرد همیشه دچار نوسان باشد و همین نوسان سبب نارضایتی از کیفیت نان برای مردم در بعضی مناطق میشود.
وی این حجم از مشکلات بوجود آمده در بخش آرد و نان را نقص بزرگ سامانه نانینو دانست و با توجه به نزدیک شدن به ایام ماه مبارک رمضان، برای رفع این دغدغه از مسئولین استانی خواستار حمایت و اقدامات اجرایی شد.

انتهای پیام / همای خبـر

About نسرین عشقی

Check Also

افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید

افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید گیلان یک قطب صنایع غذایی در …