چاپ مطلب چاپ مطلب

گلایه شدید استاندار گیلان از برخی مدیران|با انتصاب غیرقانونی اقوام مسئولان در ادارات برخورد جدی می‌کنم

همای گیلان:استاندار گیلان متذکر شد: دستگاههای اجرایی در مقابل مردم پاسخگو باشند. از برخی دستگاهها بابت عدم شهامت در تصمیم گیری گله مند هستم.

استاندار گیلان در جلسه شورای ادارای استان گیلان گفت: این جلسه بدون حضور مهمان کشوری برگزار شده تا به مسائل داخلی بپردازیم و شروع محکمی برای سال اینده داشته باشیم.

مصطفی سالاری ادامه داد: با قوت قلب و با سرعت بیشتر در ایام باقی مانده سال کار مضاعفی را برای مردم انجام دهیم و هیچ چیز نباید سرعت ما را بگیرد و انتظار دارم که مدیران به موانع توجه نداشته باشند.

وی با اشاره به برخی شایعات مبنی بر رفتن از استانداری گیلان گفت: خدمت به مردم گیلان افتخار است و مردم شایسته ای دارد که مستحق خدمت کردن هستند و وظیفه خود می‌دانم که به این مردم خدمت کنم.

سالاری یادآور شد: به شایعات نباید توجه شود و نگاه بنده به جای دیگری نیست و می‌خواهم در همینجا روز به روزقوی تر به مردم گیلان خدمت کنم.

وی با اشاره به حضور مدیران کل دستگاه‌ها در سطح شهرستانها و ضرورت هماهنگی لازم در این خصوص گفت: وظیفه  هماهنگی این کار بر عهده آقای گلشن است که هماهنگی لازم بین مدیران کل و فرمانداران انجام دهد.

سالاری  از سفرهای یک روزه خود به نقاط مختلف گیلان خبرداد و افزود: در این سفرها بازدید از پروژه ها و مشکلات شهرستانها در دستور کار خواهد بود و گزارش مکتوب به مردم می‌دهیم.

وی در ادامه سخنان خود گفت: بعضی از مدیران دستگاه‌ها بیشتر در محل کار خود حضور داشته باشند زیرا گزارشهای زیادی در این رابطه آمده است و در آینده برخورد جدی میشود.

استاندار گیلان با بیان اینکه روزهای سه شنبه هر هفته برای ملاقات عمومی با مردم در نظر گرفته شده افزود: تشریفات اضافه ای وجود دارد و برای یک بازدید ۱۰ ماشین حرکت می‌کنند.

سالاری متذکر شد: بنرهای قدردانی که برای حضور استاندار و فرماندار نصب می شود اسراف است. این خلاف قانون است و برای این مورد بخشنامه ای وضع می‌کنم و به همه ابلاغ خواهم کرد.

وی افزود: در فصل زمستان احتمال بارش برف سنگین وجود دارد و فرمانداران و مدیران باید آمادکی لازم را داشته باشند و ادارات واگذاری کارها به سازمانهای مردم نهاد نیز در دستور کار داشته باشند.

هرکجا که از جوانان استفاده کردیم مفید بوده و موفق شدیم

استاندار گیلان بر ضرورت استفاده از جوانان در مناصب مدیریتی تاکید کرد و گفت: مدیران کل و فرمانداران از جوانان بیشتر استفاده کنند. از برخی دستگاه‌ها به خاطر عدم استفاده از جوانان ناراضی هستم.

سالاری یادآور شد: صد رحمت به بانوان و جوانان، باید بدانید که هرکجا که از جوانان استفاده کردیم مفید بوده و موفق شدیم. در اینده دستگاهایی که از جوانان استفاده کردند تقدیر می‌شوند و دستگاههایی که استفاده نکردند نیز توبیخ می‌شوند.

وی افزود: قبل از انتصاب با مدیران کل با انها صحبت می‌شود و راهکارهای خوبی ارائه می‌دهند اما به محض اینکه منصوب می‌شوند دیگر آن مدیر کل را نمی‌بینم. انتظار دارم مدیران به حرف خود پایبند باشند.

استاندار گیلان متذکر شد: در مورد آبندان ها با توجه به سازوکارهایی که صورت گرفته است در حدود سه برابر سد شفارود می‌توانیم آب ذخیره کنیم.

وی در مورد شناگاه‌ها گفت: با ظرفیت بخش خصوصی می‌توانیم در ۸۰ نقطه مشخص شده شناگاه بسازیم.

سالاری با بیان اینکه پروژه راه آهن با حضور ریس جمهور افتتاح میشود و گلنگ راه آهن رشت – استارا هم در حضور رئیس جمهور خواهد خورد.

وی افزود: از سازمان برنامه و بودجه می‌خواهم از درصد جذب اعتبارات دستگاهها گزارش بگیرند و در جلسه بعدی ارایه دهند.

مدیری که شهامت تصمیم گیری ندارد لیاقت، خدمت به مردم را ندارد/ جذب ۶۰۰ نفر از اقوام مسئولان در ادارات

باستاندار گیلان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مدیران نباید از چراغ های گردان بالای اتومبیل استفاده کنند و فقط دستگاهای امنیتی حق چنین کاری دارند.

وی افزود: گرانی هایی در برخی کالاها وجود دارد که یک بخش آن ملی است اما بخشی تخلف است که باید با انها برخورد شود.

سالاری گفت: برای صرفه جویی دستگاهها و مدیران کارهای غیر ضروری انجام ندهند و جلوی برنامه های تشریفاتی گرفته نشود.

وی افزود: سال گذشته طبق آماری که گرفته شده ۶۰۰ مورد قوم و خویش مسئولان وارد دستگاه‌ها شدند که از این قضیه نخواهم گذشت و  به صورت تلخ برخورد خواهم کرد.

استاندار گیلان متذکر شد: دستگاههای اجرایی در مقابل مردم پاسخگو باشند. از برخی دستگاهها بابت عدم شهامت در تصمیم گیری گله مند هستم و به برخی مدیران  تذکر دادم. مدیری اگر شهامت تصمیم گیری ندارد لیاقت خدمت به مردم را ندارد و باید آن پست را ترک کند./باکانال همای خبر همراه شوید

About سردبیر ارشد

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …