چاپ مطلب چاپ مطلب

گلایه مهربان از وضعیت حاکم بر ورزش لاهیجان: پروژه ها و کارهای شهرداری را به نام خودتان مصادره نکنید

همای گیلان:ابراهیم مهربان رئیس شورای شهر لاهیجان گفت:درحال حاضر فضایی بر ورزش لاهیجان حاکم است که تبلیغات را ارجح بر کار کردن می دانند.

ابراهیم-مهربان-100x100

 ، ابراهیم مهربان رئیس شورای شهرلاهیجان در ارتباط با احداث خانه کشتی در شهرستان لاهیجان با بیان اینکه ابراهیم مهربان براساس سوابق ورزشی و قهرمانی در انتخابات شرکت کرد ،رای آورد و تقریبا عناوینی را که در گذشته کسب کرد باعث اقبال جوانان به من شد افزود: پس با این حساب بنده به صورت منطقی وامدار این جوانان و نوجوانان هستم که به بنده امیدبستندتا روزی یک فرد ورزشی باشاخصه ورزش قهرمانی درسطح ملی بیاید ومشکلات ورزشی شهرستان را مورد نقد و بررسی قرار دهد.

ساخت خانه کشتی برای شهرداری لاهیجان آسان بود

وی در ادامه با اشاره به اینکه پس از گذشت ۱۶ماه از دوره چهارم شورای اسلامی با توجه به مسائل پیش آمده فرصت پرداختن به امور زیرساختی،فرهنگی و عمرانی وجود نداشت افزود : درحال حاضر شهرداری لاهیجان به ثبات رسیده و امیدواریم در آینده با مشورتی که از مردم می گیریم،بتوانیم فعالیت هایی را انجام دهیم.
ابراهیم مهربان با اشاره به مراحل فراهم آوردن زمینه های ساخت خانه کشتی در لاهیجان با بیان اینکه بنده با توجه به اینکه رشته ورزشی ام کشتی است و ارتباطاتی که در وزارت ورزش داشتم و لطف وزیر ورزش و معاون ایشان داشتند این زمینه فراهم شدتا بتوانیم کلنگ اولین خانه کشتی را به صورت مشارکت در استان گیلان و شهرستان لاهیجان بر زمین بزنیم و مورد بهره برداری قرار دهیم افزود:در همین رابطه ۴ماه قبل جلسه ای با حضورنماینده لاهیجان در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از اعضای محترم شورای شهر ،شهردار وقت و فرماندار لاهیجان برگزار شد.
وی با اشاره به مصوبات این جلسه گفت : مقرر شد از اعتبارات ملی،رقمی برای ساخت خانه کشتی اختصاص داده شود و با توجه به اینکه شهرداری محدودیت های جذب اعتبار مثل وزارت خانه ها ندارد و این امور برای شهرداری سهل است ، اجرای این طرح را بر عهده شهرداری بگذارند.
 مهربان افزود : البته ساخت این مجموعه می توانست درصورت واگذاری به شهرداری در عرض یکسال به بهره برداری برسد.

امیدواریم خانه کشتی هم مثل سایر پروژه های ورزشی شود

وی در ادامه با اشاره به اینکه اما شاهدبودیم که مجری طرح خانه کشتی را اداره کل ورزش و جوانان تعیین کردند که این برای بنده جای نگرانی و دلواپسی وجود داشت افزود:البته خانه کشتی ملک شخصی بنده نبوده و نگرانی من از این باب است که این هم مثل سایر پروژه های دولتی پس از گذشت سالیان متمادی به بهره برداری نمی رسد.
رئیس شورای شهر لاهیجان با بیان اینکه بر همین اساس با فرماندار محترم هم مکاتباتی داشتیم که مجری از اداره کل ورزش و جوانان به شهرداری انتقال یابد افزود:انتظار ما هم این بود که این موضوع بررسی و پیگیری شود چون به نفع مجموعه ورزشی شهرستان و حتی استان گیلان است و اداره ورزش و جوانان می تواند از این خانه کشتی انتفاع برد.
مهربان ادامه داد: اما امروز شاهد بودیم که با توجه به رایزنی ها پشت صحنه و حضور چندباره آقای مدیرکل،کلنگ خانه کشتی در مجموعه ورزشی مهر بر زمین زده شد.
ابراهیم مهربان با بیان اینکه سوال و نقد ما این است که آیا اداره کل ورزش و جوانان این توان را دارد که در زمان منطقی این پروژه را به پایان برساند؟ چون اعتبارات دولتی برای پروژه ها محدود است.
وی با بیان اینکه نقد دوم قول و قراری بود که گذاشته بودیم و مبحث خانه کشتی که توسط شورای شهر مطرح شد.

فضای حاکم بر ورزش لاهیجان تبلیغات است

رئیس سابق اداره تربیت بدنی شهرستان لاهیجان گفت: درحال حاضر فضایی بر ورزش لاهیجان حاکم است که تبلیغات را ارجح بر کار کردن می دانند.
وی با بیان اینکه کارنامه انسان ها بر اساس کارهایی که انجام می دهند مورد نقد و بررسی قرار می گیرد افزود:مواردی که من در دوره حضور در اداره تربیت بدنی سابق به آن افتخار می کنم مجموعه ورزشی مهر،سالن ورزشی روستای آهندان،سالن ورزشی روستای ناصرکیاده و یا همین سالن ورزشی شهدای لاهیجان است که امروز به صورت خانوادگی اداره می شود.
ابراهیم مهربان با بیان اینکه نباید کار منطقی و اصلی را فدای کلنگ زنی کنیم گفت:کلنگ پروژه ای را به زمین زدن دلیل بر اتمام آن پروژه نیست بلکه تازه در ابتدای راه قرار داریم.
وی افزود:باز هم می گویم که ای کاش با اعلام آمادگی که از سوی مجموعه شهرداری و شورای شهر شد،اجرا وساخت خانه کشتی را به این مجموعه واگذار می کردند.
مهربان گفت: شهرداری در هر مدت زمانی می توانست در یک سوم زمان ساخت خانه کشتی توسط اداره کل ورزش و جوانان این پروژه را به بهره برداری برساند،چون واگذاری اعتبارات در دستگاه های دولتی سالیانه،درصدی و قطره چکانی است.

پروژه ها و کارهای شهرداری را به نام خودتان مصادره نکنید

وی با بیان اینکه این مشکلات و بروکراسی های خاص در شهرداری وجود ندارد گفت:چون شهرداری براساس درآمدهای پایدار ،ساخت و سازها و عوارضی که مردم پرداخت می کنند اداره می شود،بنابراین هزینه ها با حساب و منطق و خیلی راحت تر از وزارت خانه ها انجام می شود.
مهربان با تاکید بر اینکه نماینده وزارت خانه های مختلف در لاهیجان باید به دنبال پیگیری کارهای خودشان و مشارکت شهرداری در این زمینه باشند گفت: نه اینکه کارهای شهرداری را به نام خودشان مصادره کنند و بگویند ما چنان و چنین هستیم و بنری هم در تعریف از خودشان بالا ببرند و در دنیای مجازی از همدیگر تعریف و تمجید کنند و به نوعی برای هم نوشابه باز کنند.
وی با ابراز ناراحتی از این موضوع با بیان اینکه بداخلاقی صرفا پشت سر دیگران گفتن و دروغ نیست افزود: این گونه رفتارها بداخلاقی است و این پروژه دزدی است که بداخلاقی است.
رئیس شورای شهر لاهیجان در پایان با بیان اینکه البته شورای شهر با توجه به ظرفیت و نیاز محلات مختلف شهر در پی ایجاد خانه های کشتی و تکواندو است افزود : اما چقدرخود بود که یاد می گرفتیم بتوانیم از پتانسیل های همدیگر استفاده کنیم./لاهیجان

About سردبیر ارشد

Check Also

جلسه با مغازه داران مسیر رودخانه اصلی شهر از پل بتنی تا پل خاله جهت کمک به بازگشایی کنار رودخانه با  توافق  صاحبان اصلی مغازه ها باحضور شهردار محترم واعضای محترم شورای شهر لنگرود

جلسه با مغازه داران مسیر رودخانه اصلی شهر از پل بتنی تا پل خاله جهت …