چاپ مطلب چاپ مطلب

گیلان، قطب همایش های ملی هنرهای تجسمی کشور می شود

همای گیلان:گیلان، قطب همایش های ملی هنرهای تجسمی کشور می شود

گیلان-قطب-همایش-های-ملی-هنرهای-تجسمی-کشور-می-شود

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه اهالی فرهنگ و هنرمندان گیلانی جایگاه خاصی در کشور دارند، گفت: معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر ارشاد این قول را دادند که گیلان به قطب همایش های ملی هنرهای تجسمی تبدیل شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی، عصر یکشنبه ۴ آبان در نشستی بمنظور هماهنگی برای ایجاد موزه هنرهای معاصر گیلان که با حضور مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت ارشاد در شهرداری رشت برگزار شد، با بیان اینکه انسان به واسطه فرهنگ و هنر خود ماندگار می شود، اظهار کرد: استان گیلان بخاطر اهالی علم و فرهنگ و هنر هویت خاصی در کشور دارد.

وی موزه هنرهای معاصر را نشانه فرهیختگی گیلان خواند و افزود: این موزه باید سال ۵۵ راه اندازی می شد اما امروز به واسطه مقبولیت شورای شهر رشت فرصت خوبی ایجاد شده است زیرا این مقبولیت عام نشان از نمود یک فرهنگ دارد و آن فرهیختگی اعضای شورای شهر موجود است.

این مسئول با اشاره به اینکه سرانه سواد در کل کشور ۸۵ درصد است، در حالی که استان گیلان ۸۷ درصد باسواد دارد، افزود: اهالی فرهنگ و هنرمندان گیلان جایگاه خاصی در کشور دارند و بر این اساس معاون توسعه انسانی وزیر ارشاد این قول را دادند که گیلان به قطب همایش های ملی هنرهای تجسمی تبدیل شود، زیرا این قابلیت برای گیلان وجود دارد.

فاضلی با بیان اینکه ۲۸ هنرمند گیلانی در سطح ملی مطرح هستند، اضافه کرد: شهر رشت در طول تاریخ چهارراه حضور اقوام مختلف بوده و از جایگاه فرهنگی رشت همواره به نیکی یاد می شود؛ لذا سایر استان ها برای بدست آوردن جایگاه هنری مانند گیلان از یکدیگر سبقت می گیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: موزه هنرهای معاصر، نشانی از فرهیختگی هر سرزمین بشمار می رود و امروز بدلیل نبود موزه ای با این عنوان در استان، استانهای دیگر قصد سبقت از بهره گیری چیره دستی هنرمندان گیلانی را دارند.

وی ابراز امیدواری کرد: ایجاد موزه هنرهای معاصر رشت، اثری ماندگار در زمان مسوولان امروز باشد.

فاضلی تاکید کرد: در صورت به ثمر رسیدن ایجاد موزه هنرهای معاصر رشت، هنرمندان مطرح گیلانی از سراسر دنیا برای افتتاح حضور می یابند.

راه اندازای موزه هنرهای معاصر جزو وظایف فرهنگی شهرداری رشت است

کریم سرپرست، سرپرست شهرداری رشت در ادامه این جلسه، راه اندازی موزه هنرهای معاصر گیلان را یکی از برنامه های میان مدت شهرداری رشت دانست و خاطرنشان کرد: شهرداری رشت مجری تصمیمات شورای شهر است و لذا راه اندازای این موزه جزو وظایف فرهنگی شهرداری رشت است.

مسوولان شورای اسلامی شهر رشت برای ایجاد موزه هنرهای معاصر اعلام آمادگی کردند

مظفر نیکومنش نودهی، رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر رشت نیز از آمادگی شورا برای ایجاد موزه هنرهای معاصر در رشت خبر داد.

وی به قدمت فرهنگی و هنری استان گیلان علی الخصوص شهر رشت اشاره کرد و متذکر شد: وجود نخبگان بین المللی علمی، دینی، فرهنگی و هنری از افتخارات استان گیلان است؛ لذا شورای اسلامی شهر رشت با تمام امکانات در اختیار شهرداری است تا موزه هنرهای معاصر طی مدت زمان کوتاهی به بهره برداری برسد.

پیشگر، یکی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه، راه اندازی موزه هنرهای معاصر گیلان را یک ادای دین نسبت به هنرمندان این منطقه دانست و عنوان کرد: ساختمان شهرداری رشت با قدمت بالای خود در کنار بازار ۶۰۰ ساله این شهر قرار دارد و این یکی از جنبه های مثبت این فضای تاریخی است؛ شورای شهر رشت با تمام تلاش راه اندازی این موزه را پیگیری خواهد کرد.

جمشیدی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر رشت، مشاهیر و مفاخر فرهنگی و هنری را سرمایه های بی بدیل و غیر قابل انکار این مرز و بوم دانست و خاطرنشان کرد: ساختمان شهرداری با قدمتی که دارد، فضای مناسبی را برای راه اندازی موزه هنرهای معاصر گیلان فراهم کرده است، زیرا این ساختمان به راحتی می تواند به گالری تبدیل شود؛ همچنین به دلیل قرار گرفتن در منطقه پر تردد شهر، از موقعیت مکانی خوبی نیز برخوردار است؛ امیدواریم با بهره برداری از این موزه تا پایان سال ۹۴، موجبات خرسندی اهالی فرهنگ و هنر گیلان را بیش از پیش فراهم سازیم.

ایجاد موزه هنرهای معاصر در رشت که قرار بود به لحاظ پیشینه فرهنگی استان گیلان، دومین موزه هنرهای معاصر پس از پایتخت باشد؛ از پیش از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی هنرمندان و اهالی فرهنگ این سرزمین همچنان در حال پیگیری است.

 

 

About

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …