چاپ مطلب چاپ مطلب

گیلان پر بارش ترین سمنان کم بارش ترین استانهای کشور


همای گیلان:گیلان از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، به ‌عنوان پربارش ترین و سمنان به عنوان کم بارش ترین استان های کشور گزارش شده است.

 به گزارش مشرق، استان گیلان با ۷۹۶ میلیمتر بارش از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، عنوان پربارش ترین استان کشور را به خود اختصاص داده است.

بارش استان گیلان درمقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته، ۱۲ درصد افزایش و در قیاس با دوره درازمدت یک درصد افزایش داشته است.

استان های چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد نیز پس از گیلان در جایگاه بعدی استان های پربارش کشور قرار گرفته اند.

از ابتدای سال آبی جاری تاکنون در استان چهارمحال و بختیاری ۵۷۸ میلیمتر بارش رخ داده است.
میزان بارش استان چهارمحال و بختیاری درمقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته، ۹ درصد کاهش و در قیاس با دوره درازمدت ۱۳ درصد کاهش نشان می دهد.

۵۶۷ میلیمتر بارندگی صورت گرفته که این میزان بارش در مقایسه با سال آبی گذشته ۱۲ درصد کاهش و در قیاس با دوره درازمدت ۴۲ ساله ۱۹ درصد کاهش نشان می دهد.

سمنان نیز کم بارش ترین استان کشور از ابتدای سال آبی جاری تاکنون گزارش شده است.

بارش های استان سمنان از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، ۷۷ میلیمتر ثبت شده است.

میزان بارش استان سمنان درمقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته، ۳۰ درصد کاهش و در قیاس با دوره درازمدت ۴۲ ساله ۳۴ درصد کاهش نشان می دهد.

پس از این استان، یزد با ۸۲ میلیمتر و خراسان جنوبی با ۹۷ میلیمتر بارندگی از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، دیگر استان های کم بارش کشور گزارش شده اند.

بارش استان یزد در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته ۳۹ درصد کاهش و در قیاس با دوره درازمدت ۴۲ ساله ۹ درصد کاهش نشان می دهد.

میزان بارش استان خراسان جنوبی نیز در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته ۱۴ درصد کاهش و در قیاس با دوره درازمدت ۴۲ ساله ۱۵ درصد کاهش نشان می دهد.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو

About

Check Also

الکترونیکی شدن آزمون‌ها در سطح وسیع به شرط اختصاص بودجه

الکترونیکی شدن آزمون‌ها در سطح وسیع به شرط اختصاص بودجه   رئیس سازمان سنجش کشور: …