چاپ مطلب چاپ مطلب

گیله مرد✍️محمدسالدیده همای گیلان

اختصاصی همای خبر/تاریخ گیلان در آبانماه متوقف میشود و یادآور مردی میشود که نه برای رودسر و گیلان ، بلکه به گواه خیلی ها سمبل مقاومت در سالها پیش به حساب می آید ، آری مقاومت ، کلمه ای که این ایام زیاد بگوش میرسد، و حجت الاسلام والمسلین قائمی ، یکی از یادگاران مقاومت در دوران مبارزه با رژیم ستمشاهی بحساب می آید، فردی که از او بعنوان اسطوره صبر ، فداکاری و مظهر ایثار یاد میشود.
ایشان در اوج گیری قیام روحانیت به رهبری امام خمینی(ره) حضور فعال داشت و در عرصه روشنگری مردم و جوانان ترس و واهمه ای به دل خود راه نداد و از هیچ کوششی نیز فروگذار نکرد.
مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ رحمت الله قائمی، سال ۱۳۱۵در روستای آزارکی از بخش رحیم آباد ، شهرستان رودسر دیده به جهان گشود، دوران کودکی و نوجوانی را در همان روستا سپری کرد و در ماههای پایانی سال ۱۳۳۴ روانه قم شد و تحصیل علوم دینی را آغاز کرد.
ابوالشهدا مرحوم حجت الاسلام والمسلمین قائمی در قم ، پای درس بزرگانی همچون حضرات آیات امام خمینی(ره)، گلپایگانی، مرعشی نجفی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، جوادی آملی، مشکینی، سبحانی شرکت کرده و بهره های فراوانی برد و همزمان با تحصیل علوم دینی در ایام تبلیغ، نظیر ماه مبارک رمضان و دهه محرم همانند سایر طلاب به منظور تبلیغ معارف دینی به اقصی نقاط کشور مسافرت کرد.
در جریان مبارزات مردمی با اینکه بارها از سوی ساواک و نیروهای امنیتی رژیم تحت پیگرد قرار گرفت و از سخنرانی منع می شد، اما از هدف مقدسش دست بر نداشت و مدرسه فیضیه قم شاهد جانفشانی های وی در مبارزات حضرت امام خمینی(ره) و در جریان قیام سال ۴۲ می باشد.
حاج رحمت الله قائمی در واقعه حمله کماندوهای رژیم شاه به مدرسه فیضیه در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) حضور داشتند و به عقیده شان این واقعه خاطره‌ای تلخ در دوران مبارزه امام خمینی(ره) ست ولی ریشه و سرمنشأ بسیاری از رخدادهای سیاسی در پیشبرد اهداف انقلاب می‌باشد که با خون امثال سیدیونس‌ها آبیاری شد، که البته خود نیز مجروح گردید.
وی همچنین از رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس نیز بودند که مدت طولانی از عمر پربرکتشان را در جبهه های حق علیه باطل سپری نمودند هرچند آسیبی به او نرسید ولی محمد و زین العابدین او در راه حفظ کشور داد و فرزندان دیگرش نیز همگی جانباز شدند.
پس از جنگ مسئولیت های بسیاری به ایشان پیشنهاد شد، همکاری با جهادسازندگی و سپاه پاسداران و همچنین مدیریت حوزه علمیه رودسر از فعالیت های سیاسی – فرهنگی و اجتماعی حجت الاسلام والمسلمین رحمت اله قائمی در طول عمر پربرکتش بود ولی دلبسته میز و صندلی ریاست نشد.
این عالم بزرگوار از جمله‌ی چهره‌های اثرگذار و یاران صمیمی نظام جمهوری اسلامی و از وفاداران غیور و صادق امام بزرگوار بود. ایشان از دوستان صمیمی حاج آقا جنیدی و یکی از موسسین حوزه علمیه بودند که نقش بسزایی را ایفا نمودند.
مرحوم حجت الاسلام والمسلمین قائمی، پس از سال ها مجاهدت و تلاش علمی و تبلیغی در ترویج معارف اهل بیت(ع) و تربیت شاگردان فراوان، سرانجام در ۵آبان ماه، مصادف با سوم محرم الحرام دعوت حق را لبیک گفته و به دیار ابدی شتافت.
مردم منطقه گیلان به ویژه شهرستان رودسر هیچ گاه خدمات این عالم خدوم و انقلابی را فراموش نخواهند کرد و یاد این گیله مرد ، مایه فخر و مباهات منطقه همیشه گرامی داشته خواهد شد.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

فضای مجازی و تاثیرآن بر گسترش پدیده بدحجابی در جامعه ایرانی

فضای مجازی و تاثیرآن بر گسترش پدیده بدحجابی در جامعه ایرانی حجاب و عفاف، از …