چاپ مطلب چاپ مطلب

یادواره سرداران، فرماندهان،۶شهید گمنام و ۶۵۰ شهید والامقام شهرستان لاهیجان برگزارشد

اختصاصی همای گیلان: عصر امروز پنجشنبه ۶-۱۰-۹۷ یادواره سرداران، فرماندهان،۶شهید گمنام و ۶۵۰ شهید والامقام شهرستان لاهیجان در سالن شهدای این شهر با حضور اقشار مختلف مردم ، خانواده های شهدا و ایثارگران، فرمانده سپاه ناحیه لاهیجان، نماینده مجلس شورای اسلامی، فرماندهان نظامی و انتظامی، سرپرست فرمانداری ، امام جمعه ، و سایر مسئولان شهرستان لاهیجان برگزارشد

حجت الاسلام والمسلمین سیدجلال موسویان گفت: شهادت، اوج تعالی انسان است. در فرهنگ اسلام و بخصوص تشیع، ارزشمندترین و گرانبهاترین حرکت، شهادت است. شهید کسی است که با نثار جان خود، درخت اسلام را آبیاری کرده و فساد را ریشه کن می کند.

وی افزود:شهیدان، مقاومت و پویایی جامعه را تضمین می نمایند و به جامعه ظرفیت روحی می بخشند و ضعف و سستی را از بین می برند. اگر خون شهیدان نبود نه از اسلام خبری بود و نه از مکتب توحید بخش الهی اثری.

وی اظهارداشت: در یک جمله می توان گفت که پر محتواترین عنوان، در راستای تکامل انسان، از دیدگاه متون اسلامی عنوان «شهید» است.
حجت الاسلام والمسلمین.سید جلال موسویان تصریح نمود: خداوند درقران کریم می فرماید، «هرگز کسانی را که در راه خدا کشته شده اند، مرده مپندار، بلکه زنده اند که نزد پروردگارشان روزی داده می شوند»

وی بابیان اینکه مردم نیز باید با پیروی از شهدا با اخلاص عمل کنند و اگر کارها با اخلاص و خلوص نیت انجام شود گره از مشکلات باز خواهد شد ،چرا که این شهدا باتقدیم جانشان امنیت مارا تضمین نموده‌اند
در پایان این مراسم کربلایی ابوذر روحی یکی از مداحان اهل بیت در رثای حضرت امام حسین(ع) و مقام شامخ شهدا به نوحه سرایی پرداخت و حاضران هم به عشق حسینی و شهدای هشت سال دفاع مقدس به سینه زنی پراختند.

خبر نگار،عکاس: ولی شریعت ناصری.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم خواهد زد

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم …