چاپ مطلب چاپ مطلب

یادواره شهدای والامقام روستای امامده بالا محله بخش رودبنه برگزار شد

اختصاصی همای گیلان، همزمان با ایام فاطمیه و دهه مبارک فجر یاد واره شهدای والامقام وگرامیداشت شهید مدافع حرم،شهید عرصه نظم امنیت روستای بالا محله امامده بخش رودبنه روز شنبه ۲۰بهمن ماه ۱۳۹۷ با حضور جانشین سپاه ناحیه لاهیجان،نمایند مجلس شورای اسلامی، فرماندار،بنیاد شهید، استان ، بخشدار ،مسئولین حوزه مقاومت بسیج رودبنه، روحانیون، روسای ادارات همراه اقشار مختلف مردم ، خانواده های شهدا ، بسیجیان در مسجد صاحب الزمان بالا محله امامده برگزار شد.

دراین مجلس معنوی حجت الاسلام والمسلمین صدیق مسئول تعلیم تربیت سپاه قدس سخنران این مجلس بودند،وی ابتدا شهادت حضرت فاطمه زهرا س را تسلیت عرض نمود از بانیان بر گزار کننده گان این مجلس شهدا تشکر کردند.
وی بابیان اینکه این شهدا بر گردن ما حق بزرگی دارند افزو:ما وظیفه داریم که ادامه دهند راه این شهدا باشیم.
حجت الاسلام صدیق با اشاره به زندگی حضرت فاطمه زهرا س اظهارداشت: برای شناخت یک انسان بزرگ و شخصیت او، باید به نوشته های ان وتاریخ مراجعه نمود ،وبرای شناخت حضرت فاطمه زهرا س بایستی به خطبهٔ فدک مراجعه کرد، چرا دراین خطبه حضرت فاطمه زهرا س فصاحت و بلاغت، آرایه‌های لفظی و معنوی، و به‌ویژه سجع در این سخنان استفاده شده و بسیاری را به این‌گونه کلام متوجه کرده‌است. برخی نیز آن را ترکیبی از مخالفت با قدرت سیاسی موجود و خطبه‌ای انقلابی می‌دانند که سعی بر براندازی نظام سیاسی ان زمان را داشت.
وی در ادامه گفت: امروز فلسفه عاشورایی امام حسین بر کسی پوشیده نیست ومردم جهان حضرت امام حسین را از روی فلسفه عاشورایی آزادگی می شناسند. حضرت امام حسین بصیرت داشت مثال بعضی از سران ان زمان دنیا وشکم پرست نبود ،افراد زیادی در زمان ان حضرت بودند که نماز می خواندند در صف جنگ در کنار حضرت علی هم برای اسلام شمشیر می زدند، نمونه اشکار ان است.
وی افزود:شمر هم شانزده بار به مکه رفته، جانباز امیر المومنین بود، کسی که در کنار مولا زخمی شده بود، چه شد که فرمانده جنگ حضرت علی علیه السلام به این جا رسید؟ این مسئله نیاز به تحلیل و بررسی دارد،

خوب همین شمری که در کربلا با قساوت کامل بر سینه پسر پیغمبر نشست و با بی رحمی تمام دوازده ضربه از پشت بر گردن ابا عبدالله علیه السلام وارد کرد و بعد هم سرخون چکان حسین علیه السلام را دست گرفت و از قتلگاه بیرون آمد. چون شمر بصیرت نداشت ولایت پذیری در وجود او نبود.
حجت الاسلام والمسلمین صدیق در ادامه گفت: امروز هم ما شمر های زیادی داریم که باتفکرات شیعه انگلیسی سعی در برهم زدن ذهن جوانان ما را دارند،شیعه انگلیسی با این هدف که شراب بخور نماز هم بخوان،قمار بکن مشروب بخور مسجد هم برو، مشروب بخور ولی تو محرم واسه امام حسین عزاداری کن،اینها انسان های سست عنصر همانند شمر بی بصیرت هستند/

در پایان این مراسم معنوی برادر مجید پاینده مداح اهل بیت(ع) عصمت طهارت با نوای دلنشین خود به نوحه سرایی پرداخت و حاضرین هم به عشق حضرت امام حسین(ع) و شهدای این مجلس به سینه زنی پرداختند.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان؛ اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها جزء تکالیف وزارت ارتباطات است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان؛ اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها …