چاپ مطلب چاپ مطلب

یادواره ۱۵شهید والامقام خط ساحلی شهرستان لاهیجان در مسجدصاحب الزمان(عج) روستای ساحلی حسنبکنده بخش رودبنه برگزار شد

همای گیلان، یادواره ۱۵شهید والامقام روستاهای سحرخیزمحله، حسنبکنده ،جیرباغ و امیرآباد بخش رودبنه مسجد صاحب الزمان(عج) حسنبکنده و با حضور مسئولین سپا ناحیه لاهیجان،نمایند مجلس شورای اسلامی، بخشدار رودبنه مدیر کل محیط زیست استان گیلان، شورای بخش، خانواده های معظم شهدا جانبازان، رزمندگان، و مردم همیشه در صحنه این مناطق برگزار شد.
دراین مراسم حجت اسلام و المسلمین پاکیزه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت : همانطور که مستحضرید در حقیقت مجلس تجلیل از مقام دینداری وارزش گرایی شهدای گرانقدر می باشدکه ما وهمه مدیران عالی رتبه این نظام بر سر سفره استقلال آزادی وجمهوری اسلامی ایران نشسته‌ ایم.
وی افزود:ما مدیون فداکاری پیامبر گونه حضرت امام خمینی(ق س) وشهدای گرانقدری هستیم که امروز این مجلس بیادشان منعقد شده است، الگوهای که از نظر صیانت تقوا، دینداری، نمونه بود همه ما وظیفه داریم که از ارزشهای این شهدا در مجالس های گوناگون بیان نمائیم.
حجت الاسلام والمسلمین پاکیزه درادامه بیان داشت :همانطور که می‌دانید جنگ هشت دفاع مقدس دفاعی از جنس مقاومت بوده است دیدگاه مردم ایران نسبت به جنگ به عنوان جهاد که نوعی تکلیف الهی است و تداعی کننده حال و هوای جنگ های صدر اسلام است می باشد.
وی تصریح کرد:مفاهیمی از قبیل ایثار، فداکاری، شهادت، اسارت و … معنایی نو پیدا کردند که همه برگرفته از فرهنگ عاشورایی است و نگرش همگان را نسبت به مسئله جنگ عوض کرده و تحولی عمیق در صحنه جامعه ایجاد نموده است.

وی ادامه داد:رزمندگان ما می دانستند که ارتش بعث عراق با پیشرفت ترین سلاح‌های اهدایی ازسوی استکبار جهانی وارد عرصه شده است ولی با وجود نابرابری در مقابل دشمن، جانانه جنگیدند،
صدام که حال هوای تهران را کرده بود. ومی خواست اهواز را به عنوان یک استان کشور عراق قلمداد کند ناکام ماند چون رزمندگان ما از زندگی حضرت امام حسین الگو گرفتند، شهدای ما می دانستند که مقابله با دشمن تا بن دندان مسلح عاقبت ان شهادت است ومانند یاران حضرت امام حسین علیه السلام می دانستند که مقابله با دشمن نتیجه ان شهادت است ومردانه جنگیدند.
حجت الاسلام والمسلمین پاکیزه درادامه بیان داشت :واقعه کربلا زمینه‌ساز تولید آثار فرهنگی و تمدنی فراوانی در بین شیعیان شده است،که جنگ هشت دفاع مقدس نمونه‌ای الهام گرفته از عاشورای حسینی است.

در این مراسم معنوی حاج ابوذر روحی مداح اهل بیت(ع) عصمت طهارت با نوای دلنشین خود به نوحه سرایی پرداخت و حاضرین هم به عشق حضرت امام حسین(ع) و شهدای این مجلس به سینه زنی پرداختند.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …