چاپ مطلب چاپ مطلب

یادواره ۳۷ شهید والامقام دهستان لیل شهرستان لاهیجان با حضور پرشور مردم، مسئولین و جانبازان دفاع مقدس برگزار شد.

اختصاصی همای گیلان:سردار فتح اله جعفری، مسئول موسسه شهید باقری با اشاره به نقش شهید حسن باقری در جنگ، گفت: در جلسه اتاق جنگ ایشان با نظراتی که داد سرنوشت جنگ را بطور جدی تغییر داد.
اولین جمله حسن باقری در آن شرایط سخت جنگ این بود که این جنگ فرصت طلایی برای رشد استعداد به ما داده است. ما میتوانیم برای مقابله با ارتش بعث عراق روش هایی طرح کنیم که دشمن قادر به فهمیدن آن نباشد و ما قادر به شکست عراق هستیم.

سردار جعفری در ادامه گفت: مسئله دوم که شهید باقری مطرح کرده بود این است که هدف ما از جنگ کشتار نیست بلکه ما قصد داریم در طرح هایمان طوری برنامه ریزی کنیم که عراق را دور بزنیم، نیرو هایش را اسیر بگیریم و تاسیسات را سالم نگه داریم و این ها را برای آینده انقلاب اسلامی نگه میداریم و تربیت می کنیم تا بتوانند عراق را بعد از صدام اداره کنند.

سرادر جعفری با اشاره به مسئله بالا افزود: اون کسی که عراق را در برابر داعش نجات داد سپاه بدر بود که از افرادی تشکیل شده بود که زمان جنگ یا اسیر یا پناهنده بودند و ما امروز نتیجه اون صحبت های شهید باقری را میبینیم.

مسئول موسسه شهید باقری به حضور نیرو های مردمی در جنگ اشاره کرد و افزود: اگر همه ارتش جمهوری اسلامی، افسران و فرماندهان عزیز و شجاع مثل شهید صیاد شیرازی در جنگ می آمدند، ۵۰ گردان بیشتر نمی توانستیم آماده کنیم که برای مقابله با عراق باید ۵۰۰ گردان آماده میکردیم که این بدون حضور نیرو های مردمی در جنگ مقدور نبود.

ایشان در پایان افزود: همین شهدای جوان و مومن از خط شکن ها و از فداکاران عرصه نبرد بودند که این هم جزو مسائلی بود که تصمیم گرفته و ارائه شد.

همچنین در انتهای برنامه کربلایی محسن نوان مقصودی به نوحه سرایی پرداخت./باکانال همای خبر همراه شوید

 

About سردبیر ارشد

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …