چاپ مطلب چاپ مطلب

یادواره ۱۶ شهدای والامقام دهستان شیر جوپشت بخش رودبنه برگزار شد

اختصاصی همای گیلان، همزمان با ایام فاطمیه و دهه مبارک فجر یاد واره ۱۶ شهید والامقام دهستان شیر جوپشت بالا،پایین،ومیان چاف،اربوکلایه و گرامیداشت شهدای مدافعین حرم استان گیلان در مسجد امام حسن عسکری پایین محله شر جوپشت بخش رودبنه با حضور جمعی مسئولین سپاه ناحیه لاهیجان،نمایند مجلس شورای اسلامی،بنیاد شهید،مدیر کل محیط زیست استان گیلان، بخشدار ،مسئولین حوزه مقاومت بسیج رودبنه، روحانیون، روسای ادارات همراه اقشار مختلف مردم ، خانواده های شهدا ، بسیجیان برگزار شد.

در این مراسم حجت اسلام والمسلمین سیدجواد سلیمانی امام جمعه شهرستان لنگرود از مردم همیشه در صحنه ولایت مدار روستای شیر جوپشت ودست اندرکاران این محل که در برگزاری یادواره شهدا سنگ تمام گذاشتند تشکر و قدردانی کرد.

وی با بیان این که در طول ۲۰۰ سال گذشته دراین کشور جنگهای زیادی شده وبه شخصیها وارشهای و اعتقادات این مردم سرک کشیدند وتا بتواند از مردم بکشند از یک طرف روسها واز طرف دیگر انگلیسی‌ها در جاجای این کشور نفوذ کردند دراین کشور قطعی و به وجود امد ومردم سختیهای زیادی کشیدند،ولی با تمام این سختیها هیچ کدام از این جنگ‌ها به پای جنگ تحمیلی نمیرسد چرا که در اکثر این جنگ‌ها دولت مردان ان زمان از ترس جانشان شهر های زیادی را تقدیم آنها نمودند، ولی در هشت سال دفاع مقدس این جوانان شما با رشادتها وجان فشانیهای خود یک وجب از خاک این وطن را به دشمن ندادند پس ما هرجه داریم از این شهداست .
حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی گفت:
این یادواره شهدا مردمی است و این مردم برای یادواره شهدا چیزی کم نمی گذارند و به شهدا ارج می نهند گفت: اگر این یادواره دست دولتمردان و نهادهای دولتی بود، سالها پیش تعطیل شده بود.

حجت الاسلام سلیمانی در ادامه با بیان اینکه یکی از مهم ترین و سرنوشت سازترین واقعه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رویارویی با استکبار جهانی بود افزود: چرا که نسل جوان انقلابی ما در این کار بزرگ و مهم محک بزرگی خوردند و این آزمون بزرگی برای نسل سوم و چهارم انقلاب است، چرا که کسانی که با خون و آرمان شهدا و دفاع مقدس پیوند خورده اند غیر قابل گسستن هستند

وی افزود: من فکر نمی کنم بتوان به راحتی از کنار کارهای بزرگ شهیدان به راحتی عبود کرد، چرا که این عزیزان سینه سپر کردند تا دشمن به خاک و ناموس ایران تعرض نکند.

حجت الاسلام سلیمانی بااشاره به افرادی که سر سفره انقلاب بزرگ شده اند و نان این انقلاب را خورده اند به راحتی در برخی از شهرها، نمادها و خیابان هایی که به نام شهدا بوده است به راحتی کنار و حذف می کنند افزود: وضعیت فرهنگی ما بیداد می کند،ان بازیگر زنی که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جشنواره فیلم فجر می گوید این انقلاب چهل سال منو متوفق کرده، در جواب باید گفت که این انقلاب چهل ساله دارد امثال شما را تریبت می کند.
وی با انتقاد از مسئولین که در کشور اسلامی و شیعه چرا بایستی سگ کردانی ازاد باشد وبچه بی گنایی را تیکه پاره کند وبعد حادثه مسئولین سگ گردانی را ممنوع کنند وداد بعضی از این بازی گران سینما که به دفاع از سگ گردانی در خیابان بر می خیزند واقعان تاسف دارد برای این مسئولین کشور.
حجت الاسلام سلیمانی در پایان تصریح نمود چرا کسی بفکر این گرانی نیست مسئولی که نتواند جلو گرانی رب را بگیرد به چه دردی می خورد.باید بفکر این مردم و جوانان بود ، مسئولی که در نماز جمعه با چندین محافظ می اید از مشکلات مردم غافل است نماز جمعه جایی است که باید از مشکلات جامعه ومردمدجویا شد.

در این مراسم معنوی برادر پاسدار مصطفی حمزه دوست مداح اهل بیت(ع) عصمت طهارت با نوای دلنشین خود به نوحه سرایی پرداخت و حاضرین هم به عشق حضرت امام حسین(ع) و شهدای این مجلس به سینه زنی پرداختند.

خبر نگار،عکاس: ولی شریعت ناصری.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

دکتر اسحق جمال امیدی مدیر عامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت سیمان خزر در مجمع عمومی سال مالی ۱۴۰۲ عنوان نمود: افزایش سودآوری عملیاتی ۴۷ درصدی نسبت به سال قبل و اخذ تندیس های زرین کیفیت و صنعت سبز کشوری، نشان از راهی پر امید جهت خدمت گذاری مضاعف به مردم شریف استان گیلان و استحکام بیش از پیش سازه های شمال کشور می‌باشد

دکتر اسحق جمال امیدی مدیر عامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت سیمان خزر در …