چاپ مطلب چاپ مطلب

یازده نفر گزینه شهرداری رشت ازسوی شورای این شهر

همای گیلان:ظهر امروز و پس از غیرعلنی شدن جلسه شورای اسلامی شهر رشت، لیستی شامل ۱۱ نام در بین اعضای شورای شهر رشت توزیع شد که در آن نام هایی برای تصدی بر شهرداری رشت به چشم می خورد. اما نکته جالب اینجاست که چه کسی این لیست را در بین اعضای شورا توزیع کرد و چرا نام کحالی، شهردار سابق لاهیجان در این لیست به چشم نمی خورد؟!

پس از هفتادمین جلسه علنی شورای شهر رشت که امروز صبح به طور عادی برگزار شد، بعد از خروج خبرنگاران، اعضای شورای شهر رشت در جلسه ای غیر علنی به موضوع انتخاب شهر پرداختند.

شنیده ها حاکی است که لیستی یازده نفره از اسامی افراد شناخته شده نیز در این جلسه طرح و توزیع گردید. در این خصوص  در گفتگو با اسماعیل حاجی پور صحت و سقم اسامی منتشره در این لیست را پرسید که رئیس شورای شهرستان رشت ضمن تکذیب توزیع این لیست از سوی خود، گفت: ” البته تمام اسامی منتشر شده در این لیست درخواست رسمی برای تصدی بر شهرداری رشت به دبیرخانه شورا نداده اند”

۱۱ نامی که در این لیست به چشم می آیند عبارتند از: جبار چگینی ( شهردار سابق لوشان)، مسعود کاظمی (عضو شورای چهارم رشت)، مجید رجبی ویسرودی (عضو شورای چهارم رشت)، محمد علی ثابت قدم (شهردار اسبق رشت)، غلامرضا مقدسی (رییس آب و فاضلاب در چند شهر گیلان)، علی اوسط اکبری مقدم (معاون عمرانی اسبق شهرداری رشت و مدیر کل فلی نوسازی مدارس استان)، محمد اکبرزاده (معاون عمرانی اسبق استانداری و مدیر کل بنیاد مسکن)، رضا ساغری(از شهرداران اسبق رشت)، مرتضی طالع ماسوله ( مشاور رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور)محمد علی آقازاده (فرماندار اسبق انزلی و شهردار کرج)، عظیم نوربخش (معاون اسبق اداری مالی شهرداری رشت)

نکته جالب توجه اینست که در این لیست ۱۱ نفره، نامی از کحالی شهردار سابق لاهیجان برده نشده است. گفتنی است که پس از استیضاح کحالی بود که آیت الله قربانی، نماینده محترم ولی فقیه از تریبون نماز جمعه انتقادات فراوانی را نسبت به عملکرد شوراها در گیلان وارد دانست.

در همین خصوص نائب رییس شورای شهر رشت هم به سخنان اخیر آیت الله قربانی در خطبه های نماز جمعه اشاره و تاکید کرد: “شورای شهر رشت باید در چارچوب قوانین با دستگاه های استانی و از جمله نماینده محترم ولی فقیه که پدر معنوی استان به شمار می رود در تعامل باشد و به جهت حفظ وحدت، نظرات آنان را محترم بدارد و چرا که این تعامل به نفع همه است. نمونه هایی از این تعامل را در واگذاری زمین چند هکتاری سراوان و جمع آوری آبهای سطحی دیدیم”

گفتنی است شنیده ها حکایت از آن دارد که جلسه ای غیرعلنی فردا راس ساعت ۱۸ در ساختمان شورای شهر رشت در خصوص انتخاب شهردار برگزار می شود که اخبار مربوط به آن متعاقبا اعلام می گردد./خزرآملاین

About

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …