چاپ مطلب چاپ مطلب

یکه تازی شاعر جوان گیلانی در جشنواره های سراسری

همای گیلان:رضا نیکوکار، شاعر جوان و موفق گیلانی در کمتر از یک ماه با درخشش در ۵ جشنواره سراسری در عرصه شعر یکه تازی می کند.

یکه-تازی-شاعر-جوان-گیلانی-در-جشنواره-های-سراسری

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، وی در جشنواره سراسری شعر کنگره شهدای دانشجوی گیلان که با عنوان «شعر شیدایی»، ۲۷ بهمن ماه با حضور سعید بیابانکی، معاون حوزه هنری کشور و دبیر جشنواره سوره در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد، به عنوان یکی از ۵ برگزیده جشنواره معرفی شد.

این جشنواره در دو بخش ویژه دفاع مقدس با موضوعات مقاومت، انقلاب، بیداری اسلامی، شهدا و… و آزاد با موضوعات سیاسی، اجتماعی، طنز، آیینی و… در تمامی قالب‌های شعری پذیرای آثار هنری شاعران استانی و کشوری بود.

نیکوکار همچنین ۵ اسفند در آیین اختتامیه جشنواره ادبی نور که به میزبانی جهاد دانشگاهی گیلان با گرامیداشت خاطره بیژن نجدی نویسنده فقید گیلانی در سالن اجتماعات اداره کل بنادر و دریانوردی استان برگزار شد، در بخش ترانه به عنوان یکی از چهار نفر برگزیده معرفی شد.

جشنواره سراسری ادبی نور با هدف گسترش آثار و اندیشه های انقلابی، تشویق و ترغیب جوانان در خصوص ارایه آثار هنری در حوزه انقلاب اسلامی ایران در بخش های دانشجویی و آزاد برگزار شد؛ برگزار کنندگان محور موضوعی این جشنواره را انقلاب اسلامی و موضوع آزاد در قالب شعر کلاسیک، شعر نو (نیمایی و آزاد)، ترانه و داستان کوتاه تعیین کرده بودند.

وی، ششم اسفند ماه نیز به عنوان یکی از ۱۰ نفر برگزیده کشور در جشنواره ملی شعر شهدای ترور «فصل مظلومیت» که در تالار ایوان شمس تهران برگزار شد، معرفی شد.

این شاعر جوان گیلانی، فردا (۱۳ اسفند) نیز در آیین اختتامیه کنگره شعر عاشورایی زنجان با عنوان «میعادگاه سرخ» حاضر خواهد شد تا از وی به عنوان یکی از برگزیدگان تقدیر شود.

«شعر عاشورایی» یکی از بخش‌های اصلی اولین سوگواره ملی «میعادگاه عاشورایی دانشجویان» ایران است که تلاش می‌کند به مدد انفاس پاک جوانان دانشجوی خوش‌قریحه ایران اسلامی، بخش کوچکی از دین ما به خون شهیدان کربلا را ادا نماید.

پنجمین موفقیت نیکوکار در کمتر از یک ماه مربوط به برگزیده شدن وی در هشتمین جشنواره بین المللی شعر یار و یادگار است که توسط موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)، ۱۹ و ۲۰ اسفند در تهران برگزار خواهد شد.

موضوعات این جشنواره شامل شخصیت و اندیشه های متعالی حضرت امام خمینی (ره) و با افزایش بخش بین الملل در هشتمین دوره متمرکز بر حوزه شعر در بخش های کلاسیک (غزل، مثنوی، رباعی و…)، آزاد (سپید و نیمایی)، کودک و نوجوان، ترانه، گویش های محلی ایران، بین الملل (شاعران غیر ایرانی) و ویژه (تکریم یادگار حضرت امام، حجت الاسلام و المسلمین حاج سید احمد خمینی(ره)) می باشد.

فضای شعر گیلان نیازمند انسجام است

مسوول انجمن شعر بسیج هنرمندان گیلان معتقد است: فضای شعر استان نیازمند انسجام است.

رضا نیکوکار افزود: گیلان به لحاظ غنای هنر شعر یکی از استانهای مطرح کشور است؛ اما متاسفانه انسجام لازم میان شاعران وجود ندارد.

وی بیان کرد: شاعران برای پیشرفت و ارتقا نیاز به تبادل نظر و اطلاعات دارند.

نیکوکار ادامه داد: از این رو می بایست مرکزی به محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فراهم شود تا شاعران در این فضای منسجم گرد هم آیند و از تجربیات و آموزه های یکدیگر بهره مند شوند.

نیکوکار گفت: نسل نوی شاعران گیلان بسیار پرتوان و با استعداد و نیازمند چتر حمایتی قوی برای شکوفایی هستند.

رضا نیکوکار فعالیت هنری خویش در زمینه شعر را از سال ۷۹ آغاز کرده و دو مجموعه با عناوین «خواب مشترک» و «دیده ای یک نفر پرنده شود» را منتشر نموده است.

About سردبیر ارشد

Check Also

برگزاری جشنواره پنیر خیکی در ییلاقات گیلان

  برگزاری جشنواره پنیر خیکی در ییلاقات گیلان پنیر خیکی که به پنیر جلدی هم …