چاپ مطلب چاپ مطلب

یک دستاورد علمی در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و مژده ای برای هم وطنان عزیزمان

همای گیلان:احتراما به اطلاع می رساند شرکت دانش بنیان ” پرتو طب پردیس” پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با همکاری محققان دانشگاه صنعتی  KTH  استکهلم و پزشکی کارولینسکای سوئد و با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری و صندق حمایت از پژوهشگران برای اولین بار در کشور موفق به طراحی، ساخت و تجاری سازی دستگاه پزشکی یونتوفورزیس (Iontophoresis) با نام تجاری الکسا (ELEXA)  جهت درمان بیماری هایپر هیدروزیس، تعریق بیش از حدزیر بغل و کف دست و پا شده اند .بیش از ۳ میلیون نفر در کشور دچار این عارضه ژنتیکی می باشند که تا کنون درمان مناسب و قطعی برای آن وجود نداشته است. 

download
 
ریشه این بیماری ژنتیکی بوده و طبق آمار افراد زیادی در شمال کشور استان های مازندران گیلان و گلستان   دچار این عارضه هستند و امید پژوهشگران ما بر این است که  برق امیدی برای درمان این عارضه  در دل  هم وطنان عزیز مان  ایجاد نماییم .
واحد پژوهش پرتوطب پردیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برای اولین بار در دنیا دستگاه ضد تعریق یونتوفروزیس را بصورت هوشمند برای درمان تعریق بیش از حد بصورت استفاده برای درمان خانگی طراحی  وتجاری سازی با تولید انبوه کرده است. طراحی هوشمند دستگاه الکسا منجر به  ۹۸% موفقیت در درمان دائم و بدون عوارض جانبی و یکدهم قیمت تمام شده نسبت به نوع خارجی آن شده است.


آزمایشهای بالینی مربوطه درمراکز درمانی معتبر و زیر نظر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور به روی تعداد زیادی بیمار طی ۲ سال انجام شده و پس از گذراندن بیش از ۹۰ تست متفاوت موفق به دریافت گواهی تاییدیهعملکرد عالی از سازمان پژوهش های صنعتی به شماره ۹۲۰۰۸۴۳ و پروانه تولید و بهره برداری به شماره  ۱۱۵۱۸۰-۶۶۴ از وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی وگواهی اختراع به شماره ۷۷۴۶۲ در کشور ثبت گردیده است.
متن اصلی خبر و تصاویر مربوطه برای پوشش خبری این دستاورد پژوهشی و تجاری سازی و تولید این دستگاه پزشکی , کلیه مجوز های مربوطه از طریق لینک پنهان      hiip://itp.epage.ir/fa/module.content_Page.73.html  قابل دسترسی می باشد .همچنین واحد روابط  عمومی با شماره ۰۲۱۸۸۹۷۱۹۵۲     در  مرکز تحقیقات نانو پارک علم و فناوری دانشگاه تهران آماده  توضیحات بیشتر می باشد.  

About

Check Also

امام جمعه شهرستان لنگرود: نشست مجمع مشورتی شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای مراکز شهرستان های گیلان یک فرصت ارزنده برای لنگرود است/

امام جمعه شهرستان لنگرود: نشست مجمع مشورتی شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای مراکز شهرستان …