چاپ مطلب چاپ مطلب

یک سازنده مسکن در لاهیجان: رئیس شورای شهر چگونه وبر اساس کدام قانون با یک مصوبه ی غیرقانونی، طرح تفضیلی را نادیده می گیرد؟!

یک سازنده مسکن در لاهیجان:

رئیس شورای شهر چگونه وبر اساس کدام قانون با یک مصوبه ی غیرقانونی ، طرح تفضیلی را نادیده می گیرد؟!

حسین پورنصیری سازنده مسکن در شهرستان لاهیجان گفت:رئیس شورای شهر و برخی از اعضای این شورا ،قانون طرح تفضیلی را که سالها طول کشیده تا ابلاغ گردد ،نادیده گرفته و به مصوبه داخلی خود اکتفا نموده اند.

حسین پور نصیری طی گفتگویی با پایگاه خبری “همای خبر” هفته نامه ی “همای گیلان” اظهار داشت:پیرو مصاحبه ی قبلی اینجانب که در آن به مشکلات و معضلات پیش روی طرح پرداخته شد و موضوعاتی همچون کاربری املاک و کوچک شدن شهر مطرح گردید،نشستی با حضور شهردار، رئیس مسکن و شهرسازی ،فرماندار،دادستان ،ادارات نظارتی و …در زمینه رفع مشکلات برگزار شد که تا حدودی مشکلات برطرف گردید اما بعد از آن، مصوبه ی خلاف قانون توسط رئیس شورای شهر تصویب گردید که در آن طرح جامع و تفضیلی نادیده گرفته شد.
وی به کمیسیون ماده ۵شهرداری اشاره کرد و گفت :کمیسیون ماده ۵ شهرداری که از آن به نام شورای عالی شهرسازی یاد می شود، وظایفی دارد که از مهمترین آن می توان به بررسی پیشنهادات ارائه شده در خصوص سیاست های شهرسازی در هیات وزیران اشاره کرد که وظایف اصلی کمیسیون ماده۵ ، تغییر و تصویب طرح های تفضیلی می باشد .همچنین در این کمسیون آمده است که تغییرات نقشه های تفضیلی ، اگر بر اساس طرح جامع شهری باشد، باید به تایید مرجع تصویب کننده طرح جامع شهری و نیز شورای عالی شهرسازی ومعماری ایران یا مرجع تعیین شده از طرف شورای عالی برسد.
وی افزود: در تبصره ۱ این مصوبه نوشته شده است که بنا به تشخیص شورای استان حسب مورد می توان از رئیس شورا دعوت به عمل آید تا بدون حق رای در جلسه شرکت نمایند.
این سازنده مسکن با اعلام این مطلب که براساس قانون ، شورای شهر نمی تواند با مصوبه داخلی نسبت به تغییر کاربری طرح تفضیلی اقدام کند ، اظهارداشت: رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان جلسه ای در تاریخ ۲۸مرداد سال جاری برگزار می نماید و مصوبه ای مکتوب می کند که این مصوبه برخلاف ضوابط در امور طرح تفضیلی می باشد و در آن مصوبه اعلام می نماید که فلان قطعه زمین باید از طرح خارج شود که این نشان از عدم اطلاع به قانون است.
هرچند ایمان دارم که این مصوبه در فرمانداری مورد تایید قرار نخواهد گرفت.
وی گفت : روال طرح تفضیلی توسط مشاور طرح بررسی خواهد شد. آنگاه به تایید راه و شهرسازی ، شورای برنامه ریزی توسعه استان و شورای عالی معماری وشهرسازی خواهد رسید ودر نهایت طرح ابلاغ خواهد گشت.
پورنصیری به وظایف طرح جامع وتفضیلی اشاره نمود وگفت:طرح جامع وظیفه اش مشخص نمودن حدود شهر و طرح تفضیلی وظیفه اش تعیین کاربری پلاک های شهر می باشدو کسی نمی تواند در خصوص کوچک یا بزرگ کردن شهر اظهارنظر نماید مگر شخص وزیر یا اینکه در ماده ۵ به صورت موردی به تصویب برسد.(هرچند بعد از یک سال از ابلاغ طرح تنها موردی می تواند در ماده ۵مطرح گردد.)

سازنده مسکن در لاهیجان اضافه کرد:باتوجه به وجود قانون ، دلایل تصویب این مصوبه یا عدم اطلاع از قانون می باشد یا مسایل شخصی!!!
وی با تاکید بر این مطلب که شعار این روزها جوانگرایی در کشور است گفت: جوانان بایداز فرصتی که در اختیار آنان قرار داده می شود ، نهایت استفاده را بنمایند و بیش از نسل های گذشته بر قانون اشرافیت داشته باشند وبا بی قانونی ،عرصه را برخود تنگ نکنند و خدای ناکرده بر گفته ی برخی که عنوان می کنند که جوان کم تجربه نمی تواند مدیریت یک شهر بزرگی همچون لاهیجان را برعهده بگیرد ، صحه بگذارد.
پورنصیـری در پایان از استاندار گیلان و مسئولین نظارتی همچون سپاه پاسداران،اطلاعات ،دادستان و…خواست تا مصوبه ۲۸مرداد شورای شهر را بررسی و مطابق قانون با متخلفین مصوبه غیر قانونی یا فرا قانونی برخورد نمایند.

 

انتهای پیام/

About نسرین عشقی

Check Also

 چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟! 

 چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟!   همای خبر– تصویبنامه هیات وزیران موضوع تعیین فهرست دارو، …