چاپ مطلب چاپ مطلب

یک شنبه بارانی در راه است هشدار هواشناسی گیلان نسبت به باران شدید و آبگرفتگی معابر

همای گیلان:اداره کل هواشناسی گیلان با صدور اطلاعیه ای نسبت به بارش شدید، باران همراه با رگبار و احتمال آبگرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه ها از روز یکشنبه هفته پیش رو در استان هشدار داد.

havaدر اطلاعیه شماره ۲۰هواشناسی گیلان که روز جمعه آمده است: بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده ورود تدریجی توده هوای سرد و بارش زا از روز یکشنبه به سواحل جنوبی دریای خزر است.

بر این اساس، طی روزهای یکشنبه ، دوشنبه و سه شنبه هفته آینده شرایط برای بارندگی (ارتفاعات بارش برف) ، کاهش دما (۸تا۱۵درجه سلسیوس) و وزش باد (۱۲تا ۱۸متر بر ثانیه) و احتمالا رعد و برق مهیا خواهد بود.

بر اساس هشدار این اطلاعیه، یکشنبه شب و روز دوشنبه بارندگی از شدت بیشتری برخوردار بوده و بیشینه دما برای مناطق جلگه ای بین ۵تا ۱۱درجه پیش بینی می شود و دریا نیز برای فعالیت های مرتبط با آن نامناسب است.

این هواشناسی با تاکید بر اینکه طی این مدت توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و ارتفاعات با احتیاط انجام گرفته و تا حد امکان خودداری شود، آورده است: نقشه های پیش یابی بیانگر استقرار توده هوای کم و بیش ناپایدار در سطح زمین است.

بر این اساس هوای امروز گیلان (جمعه) نیمه ابری تا ابری در بعضی نقاط با احتمال بارندگی خفیف و روز شنبه هفته پیش رو کمی ابری تا نیمه ابری در بعضی نقاط مه صبحگاهی ، گاه رشد ابر پیش بینی شده است.

بیشینه دمای استان در ۲۴ساعت گذشته با ۱۶درجه سلسیوس مربوط به منجیل در جنوب گیلان و کمینه دما نیز با ۲درجه مربوط به ارتفاعات جنوب شرقی استان (جیرنده) بوده است./ایرنا

 

About

Check Also

“مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان خبر داد؛ اجرای طرح ارتقاء ایمنی تردد عابرین و موتورسواران در ۵۰ روستای گیلان

“مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان خبر داد؛ اجرای طرح ارتقاء …