چاپ مطلب چاپ مطلب

یک هزار و ۳۵۷ کیلومتر از راه های روستایی گیلان آسفالت می شود

هماگیلان:علی خاوری’  با بیان اینکه این اقدام از طریق بهره گیری از توان بخش خصوصی انجام می شود، افزود: برای نخستین بار در کشور، تفاهم نامه بهسازی و روکش آسفالت راه های روستایی بین وزارت راه و شهرسازی و بخش خصوصی در استان گیلان اجرایی شده است.

یادواره-شهدای-دانشجویی-300x184

وی اضافه کرد: بر این اساس؛ قراردادی بین بخش خصوصی و وزارت راه و شهرسازی برای آسفالت یک هزار و ۳۵۷ کیلومتر از راه های روستایی استان با اعتبار دو میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال بسته شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خاطر نشان کرد: این تفاهمنامه در بخش آسفالت راه های روستایی منعقد شده و مطالبات پیمانکار از طریق فروش سهام دولتی پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: در مرحله نخست، این طرح برای ۱۷۵ کیلومتر از راه های روستایی شهرستان رودبار منعقد شد که عملیات اجرایی بخشی از آن آغاز شده است.

به گفته خاوری؛ همچنین این تفاهمنامه برای آسفالت راه های روستایی شهرستان رشت ۲۰۰کیلومتر ، لاهیجان ۱۲۰ کیلومتر، سیاهکل ۱۴۰ کیلومتر، رودسر ۱۱۷کیلومتر ، صومعه سرا ۱۱۰کیلومتر، ماسال و تالش هرکدام ۵۰ کیلومتر، رضوانشهر ۱۰۰ کیلومتر، بندر انزلی۲۰ کیلومتر،فومن و شفت هرکدام ۶۰ کیلومتر، لنگرود۵۰کیلومتر، املش ۲۵ کیلومتر و آستانه اشرفیه ۸۰ کیلومتر منعقد شده است.

وی اجرای صحیح این تفاهم نامه را موجب جبران عقب ماندگی آسفالت در بخش راه روستایی استان ذکر و یکی از مهمترین شاخصه های توسعه یافتگی در منطقه را وجود شبکه حمل و نقل و جاده های ایمن و مناسب برای دسترسی و ارتباط با سایر مراکز مهم کشور عنوان کرد.

۱۰ هزار و ۶۲۸ کیلومتر راه در استان گیلان وجود دارد که از این میزان، هشت هزار و ۷۸۷ کیلومتر راه روستایی ، یک هزار و ۱۳۳ کیلومتر راه فرعی، ۳۱۱ کیلومتر راه اصلی، ۳۴۴ کیلومتر بزرگراه و ۵۳ کیلومتر آزادراه است./ایرنا

About سردبیر ارشد

Check Also

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم خواهد زد

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم …