چاپ مطلب چاپ مطلب

۳۰ درصد جمعیت شهری آستانه اشرفیه در بافت فرسوده زندگی می‌کنند

همای گیلان/ شهردار آستانه اشرفیه با بیان اینکه عمده پروژه‌های بازآفرینی شهری آستانه اشرفیه در محدوده بقعه متبرکه آقا سیدجلال الدین اشرف قرار دارد گفت: ۳۰ درصد جمعیت شهری آستانه اشرفیه در محدوده بافت فرسوده زندگی می‌کنند

▫️«محمد دانش‌شکیب» شامگاه جمعه (۸ اسفند) در جلسه بررسی نقش بازآفرینی شهری در توسعه استان گیلان از اجرای این دست طرح‌ها در شهر آستانه اشرفیه خبر داد و اظهار داشت: ۳۰ درصد از جمعیت شهری آستانه اشرفیه در محدوده بافت فرسوده زندگی می‌کنند.

▫️شهردار آستانه اشرفیه با بیان اینکه این شهر به دلیل وجود بارگاه سیدجلال‌الدین اشرف مورد توجه گردشگران و زائران قرار دارد اذعان کرد: یکی از ویژگی‌های طرح بازآفرینی محله محور بودن آن است از طرفی شهر آستانه اشرفیه به ۱۲ محله تقسیم شده و پنج محله آن در محدوده بافت فرسوده ناکارآمد شهری قرار دارد.

▫️دانش‌شکیب با تاکید بر اینکه طرح مصوب این پنج محله شهر آستانه اشرفیه تهیه شده است اضافه کرد: ۱۱۰ هکتار از محدوده محلات شهری آستانه اشرفیه شامل بافت‌های فرسوده شهری هستند به بیان دیگر چیزی حدود ۱۰ درصد از محدوده شهر آستانه‌ اشرفیه در محدوده بافت فرسوده ناکارآمد شهری قرار دارد.

▫️وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۳۰ درصد از جمعیت شهری آستانه اشرفیه در محدوده بافت فرسوده زندگی می‌کنند ابراز داشت: اقدامات خوبی در این باره انجام شده است و ستاد بازآفرینی شهری آستانه را فعال کردیم که حدود ۴۰ مصوبه هم داشت از طرفی توانستیم مصوبات خوبی را هم از استان بگیریم.

▫️شهردار آستانه اشرفیه از انجام احیاء، بهسازی، آرام سازی، پیاده‌رو سازی، روشنایی، نورپردازی و روکش آسفالت محدوده بافت فرسوده این شهر خبر داد و اظهار داشت: با توجه به کمک‌های خوب اداره کل راه و شهرسازی گیلان توانستیم پروژه‌های خوبی را در بحث بازآفرینی شهری در آستانه اشرفیه انجام دهیم.

▫️دانش‌شکیب با بیان اینکه عمده پروژه‌های بازآفرینی شهری آستانه اشرفیه در محدوده بقعه متبرکه آقا سیدجلال الدین اشرف قرار دارد افزود: رینگ دور حرم مطهر، آسفالت، پیاده روسازی و بهسازی آن انجام شده است و به کمک هیئت امنای حرم و تملک‌های انجام شده هم صحن حرم از پنج هزار متر به ۱۱هزار متر افزایش پیدا کرد.

▫️وی اجرای پروژه ساخت بلوار ۳۵متری به طول ۹۰۰ متر که کمربندی آستانه اشرفیه را مستقیم به حرم متصل می‌کند را هم مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در حال حاضر و به دلیل کمبود منابع مالی تنها ۲۰۰متر از این بلوار آزادسازی شده و آزادسازی چیزی حدود ۷۰۰متر آن باقی مانده است.

▫️شهردار آستانه اشرفیه افزایش قیمت زمین را از جمله دلایل اجرای پروژه اتصال کمربندی آستانه به حرم اقا سید جلال الدین اشرف اعلام کرد و گفت: بخش خصوصی هم در این امر مشارکت دارد از سویی به دلیل مشکلات ایجاد شده درصدد بازنگری هستیم تا با طرح جدیدی این بلوار را به سرانجام برسانیم.

▫️ دانش شکیب هدف از بازآفرینی شهری را ایجاد اشتغال و داشتن زندگی استاندارد دانست و خاطرنشان کرد: شهرداری آستانه اشرفیه در بحث صدور پروانه ساختمانی سعی می‌کند خدمات خوبی بدهد و برای کسانی که بخواهند در محدوده بافت فرسوده پروانه ساخت بگیرند  تخفیفات خوبی را قائل می‌شود

? منبع خبر؛ آستان نیوز

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم خواهد زد

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم …