چاپ مطلب چاپ مطلب

‌‌حماسه ‌مردم گیلان در زیر بارش باران/عزم آهنین با فریاد مرگ بر آمریکا

همای گیلان:گیل‌مردان و گیل‌زنان سرزمین سبز در زیر بارش باران با لبیک به ندای رهبری و فریاد مرگ بر آمریکا در راهپیمایی ۲۲ بهمن توطئه در هم تنیده تار عنکبوتی نظام استکبار جهانی را خنثی کردند.

خبرگزاری فارس: ‌‌حماسه ‌مردم گیلان در زیر بارش باران/عزم آهنین با فریاد مرگ بر آمریکا

 بارش باران الهی بر سر مردم گیلان زمین هم نتوانست عزم آنها در خلق حماسه‌ای بزرگ خلل ایجاد کند و آنها را در خانه نگه دارد و این حضور با صلابت یک بار دیگر توطئه درهم تنیده تار عنکبوتی نظام استکبار را خنثی کرده است.

۳۶ سال از روزهای سرد زمستانی که با ایمان ملتی غیور و انقلابی به گرمایی همیشگی تبدیل شده، می‌گذرد و به بار نشستن خون شهدا امروز جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار است.

با آغاز سی‌و ششمین بهار آزادی مردم گیلان همپا و همراه با مردم سراسر کشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور یافتند و بیعت خود با آرمان‌های ماندگار امام راحل و مقام معظم رهبری را تجدید کردند.

مانند همیشه مردم گیلان زودتر از ساعت اعلام شده خود را به مسیرهای راهپیمایی ۲۲ بهمن رساندند تا خلق حماسه‌ای باشکوه را رقم بزنند، پیر، جوان، زن، مرد، نوجوان، مسئولان و… همه امروز آمدند و روز همدلی را ایجاد کردند.

شکوه همبستگی و یکپارچگی مردم گیلان با عزم آهنین تا پیروزی نهایی انقلاب اسلامی و سپردن پرچم این نهضت بزرگ به دست صاحب اصلی آن حضرت مهدی (عج) برگ زرینی دیگر را در تاریخ این سرزمین به ثبت رساندند.

بیش از ۳۰۰ خبرنگار برای پوشش اخبار راهپیمایی روز ۲۲ بهمن در گیلان این رویداد بزرگ را ثبت می‌کنند که ۷۰ نفر خبرنگار راهپیمایی روز ۲۲ بهمن در شهر رشت هستند.

راهپیمایان در مسیرهای تعیین شده با شعارهای انقلابی و ضد استکباری فریاد خروشان خود را بر سر دشمنان انقلاب و اسلام فرود آوردند.

در رشت نیز مسیرهای شش‌گانه به میدان اصلی شهدای ذهاب این شهر مملو از جمعیتی است که با لبیک به ندای رهبری عزم خود را جزم و مشت‌ها را علیه استکبار گره کرده‌اند.

سرود یک‌هزار و ۳۵۷ نفری دانش‌آموزی «همسرایان فجر» در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن در رشت برگزار شده و پرواز سه پاراموتور در آسمان شهر، پرواز ۳۶ کبوتر به منظور ۳۶ سال حیات طیبه از دیگر جلوه‌های این راهپیمایی است.

گل‌افشانی راهپیمایان با بالگرد نیروی دریایی ارتش، رژه موتورسواران در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن در رشت، استقبال نمادین ۳۶ نفر از دانش‌آموزان اتحادیه انجمن‌های اسلامی و نسل سومی‌های انقلاب اسلامی با دود کردن اسپند روز خاطره‌انگیزی را در خاطره مردم گیلان ثبت کردند.

حضور نمادین گیل‌مردان و گیل‌زنان با لباس محلی و حضور ورزشکاران و مدال‌آوران در ایستگاه ویژه‌ای در میدان شهدای ذهاب رشت، برپایی ایستگاه چهره‌آرایی، رهاسازی بالن‌های کوچک در آسمان از دیگر برنامه‌های راهپیمایی ۲۲ بهمن در رشت است.

ایستگاه خشم پرتاب کفش به طرف آدمک‌های اوباما و نتانیاهو نیز در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن رشت در میدان شهدای ذهاب این شهر ایجاد شده است.

حضور جامعه ورزشی گیلان شامل ورزشکاران، مربیان، داوران، پیشکسوتان ورزش، سمن‌های جوان در شهرهای این استان در راهپیمایی ۲۲ بهمن چشمگیر است.

رزمی‌کاران با لباس ورزشی به رشته کاراته حضور یافته و جلوه خاصی به حضور خود در راهپیمایی داده‌اند ضمن اینکه ایستگاه‌های نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان در مسیرهای راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز جلوه‌ای خاص از این رویداد است.

شهرستان‌های آستارا، تالش، انزلی، رضوانشهر، صومعه‌سرا، فومن، شفت، آستانه‌اشرفیه، لاهیجان، لنگرود، رودسر، املش، سیاهکل، رودبار و ماسال نیز امروز شاهد گام‌های بلندی از مردان، زنان، کودکان، نوجوانان، جوانان، پیران و… بود که در زیر بارش باران با عزمی راسخ در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور یافتند و پرچم استکبار جهانی را زیر گام‌های آهنین خود لگدمال کردند و هیچ سرمایی نتوانست گرمی دل‌های آنها را سرد کند.

شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر صهیونیسم، مرگ بر انگلیس، مرگ بر فرانسه، مرگ بر استکبار، ۲۲ بهمن ماه یوم‌الله یوم‌الله و… در آسمان گیلان طنین‌انداز شده است.

طاهر کوهی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت صومعه‌سرا در حاشیه این راهپیمایی به خبرنگار فارس اظهار کرد: امروز تمام فعالان اقتصادی و صنعتی در حوزه تولید و عرضه کالا و خدمات به ویژه بازاریان صومعه‌سرا در راهپیمایی حضور دارند و بار دیگر با رهبری بیعت می‌بندند.

رئیس عقیدتی‌سیاسی مرکز آموزش تخصص‌های دریایی رشت در حاشیه این راهپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: وحدت بی‌نظیر مردم در حمایت از اسلام و ولایت فقیه عامل پیروزی انقلاب بود.

حجت‌الاسلام محمد باقری، انقلاب اسلامی را نماد وحدت و یکپارچگی در سایه قرآن و عترت خواند و گفت: امروز حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان شد.

علیرضا شعبان‌نژاد رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز اظهار کرد: ۲۲ بهمن خاستگاه ارزش‌های اسلامی و مقطع رهایی ملت ایران از ظلم ستم‌شاهی است و امروز به میدان آمدیم تا بار دیگر با آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری پیمانی دوباره ببندیم.

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان نیز گفت: نسل سوم انقلاب به تأسی از ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و همکلاسی‌های آسمانی خود پرشور و شعورتر از همیشه به یاری حضرت حق پای انقلاب ایستاده‌اند تا پرچم استقلال و آزادی این ملت برای همیشه در اهتزاز بماند.

اسماعیل جانعلی‌پور از اجرای طرح استقبال نسل سوم انقلاب از راهپیمایان در میدان شهدای ذهاب رشت خبر داد و تصریح کرد: امروز دانش‌آموزان عضو اتحادیه مذکور با حضوری باشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن حماسه‌ای بزرگ خلق می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه لاهیجان نیز اظهار کرد: افتخار امروز ایران به برکت ولایت فقیه و پشتوانه قهرمانان واقعی این کشور یعنی شهدا به دست آمده است.

حجت‌الاسلام حسین‌پور حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را موجب خنثی شدن توطئه دشمنان و بیعتی دوباره را رهبر معظم انقلاب دانست و تصریح کرد: امروز به شکرانه این نعمت باید به دنبال پرچم ولایت فقیه حرکت کنیم و خداوند را شاکر باشیم که چنین نعمتی را به این نظام عطا کرده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت اظهار کرد: امروز فرزندان دیار میرزا کوچک حماسه‌ای شکوهمند را خلق کردند و برگ زرین ولایت‌مداری مردم این استان در صفحات تاریخ انقلاب اسلامی نقش بست.

حجت‌الاسلام مجتبی اشجری، با بیان اینکه امروز راهپیمایی ۲۲ بهمن در ۵۶ نقطه گیلان انجام شده است، تصریح کرد: امروز مردم گیلان همگام با ملت سراسر ایران یک بار دیگر اقتدار این سرزمین کهن را در مقابل چشمان جهانیان به نمایش گذاشتند.

وی با قدردانی از حضور باشکوه مردم گیلان در راهپیمایی ۲۲ بهمن، خاطر نشان کرد: عظمت این حرکت بالنده ناشی از حضور شکوهمند مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی نشانه حمایت استوار آنها از نظام اسلامی است./فارس

 

About سردبیر ارشد

Check Also

مدیرکل صمت گیلان: همایش تخصصی فرش دستباف در رشت برگزار می شود

مدیرکل صمت گیلان: همایش تخصصی فرش دستباف در رشت برگزار می شود مدیرکل صنعت، معدن …