چاپ مطلب چاپ مطلب

‍ «دیوار کوتاه مطبوعات و قد کوتاه‌تر خبرنگار»/مهدی میزانی


همای گیلان: یک‌بار دیگر مظلومیت و بی‌پناهی خبرنگاران نمایان شد ، یک شکایت دیگر به جمع پرونده های شکایت از خبرنگاران و مدیران رسانه ها اضافه شد …

انگار رسم است ، که هرچه ناکارآمدی وجود دارد ، برعهده رسانه‌ها گذاشته شود ، مدتی است که ترجیع‌بند سخنان مسئولان مختلف، گریز به عملکرد مطبوعات است.

?پس از انتشار هر خبری و یا یادداشتی که به مذاق آقایان خوش نیاید ، سریعا از خبرنگار و رسانه ها شکایت می کنند و به نوعی با این روش قصد از میدان به در کردن و یا تهدید کردن خبرنگاران و مدیران رسانه ها را دارند ، و قصد پاک و منزه جلوه دادن و تبرئه کردن خودشان با محکوم کردن یک رسانه یا یک خبرنگار را که نماینده مردم می باشد را دارند ، این را بدانند شکست ِخواهند خورد ، زیرا خداوند شاهد و ناظر بر اعمال بندگانش می باشد و همینطور مردم بهترین قاضی هستند و سره و ناسره را بخوبی تشخیص می دهند ، این رویه محکوم است؛ چرا که اگر باب و سنت شود، می‌تواند این حداقل امنیت خبرنگاری را بر باد دهد.

در این مجال، بنای تائید و یا تکذیب مواضع را نداریم.

این نوع برخورد با مطبوعات و اهالی مظلوم رسانه‌ها، نه به صلاح مملکت و نه در شأن مسئولان است.

به هر حال سیر برخوردها باعث کاهش منزلت رسانه‌ها و ناامن شدن شغل خبرنگاری در جامعه ایران می‌شود و بی‌تردید هیچ کس از تضعیف رسانه‌ها و کاهش منزلت آنان سود نخواهد برد. پویایی و سرزنده بودن رسانه‌ها و خبرنگاران، شاخص نشاط جامعه است و سکوت، رکود و خمودگی مطبوعات خود دلیلی بر بن‌بست حرکت جامعه به حساب می‌آید.

بجای شکایت از رسانه ها و فرار رو به جلو رفتار خودتان را اصلاح کنید ،

?خون شهدا را پایمال نکنیم!

سی و چند سال پیش جوانان برومند کشور در درگیری با نیروهای سلطنتی و نیز در درگیری با بعثیان؛ به فرمان مراجع تقلیدشان، و همانند ایشان برای انجام تکلیف رفتند. لیکن امروز هر کسی مدعی است؛ شهدا برای فلان کار رفته اند

بابا به … سوگند بیشتر شهیدان تنها برای رضای خدا و انجام وظیفـۀ شرعیشان به جبهه ها رفتند لیکن امروز هر شخصی در هر مقامی و هر قضیه ای خون شهدا را به سمت و سوی خودش متمایل می کند و می گوید: شهدا رفتند تا ما این کار را بکنیم، یا ما به فلان جا برسیم. بیاییم از خون جوانان پاک – برای هدفهای هر چند مقدس- استفاده نکنیم. بیاییم خون شهیدان را بازیچۀ هدفهای خودمان نکنیم .

? یادداشت | مهدی میزانی
مدیر مسئول پایگاه خبری
وارنا

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

حیات وحش.. حیات وحش؛ نامی است که ما بر روی موجوداتی گذاشته ایم که اجازه بهره کشی و سوددهی به ما ندادند و در برابر سوءاستفاده های نابجای ما ایستادند یا فرار کردند.. به همین دلیل بیجا، انسان هایی که متمرد و سرکش و نافرمان بودند هم صفت “وحشی” گرفتند!

حیات وحش..   حیات وحش؛ نامی است که ما بر روی موجوداتی گذاشته ایم که …