چاپ مطلب چاپ مطلب

♦️ جایگاه شهدا تقدیم به خانواده معظم شهدا تهیه و تنظیم: ✍سیدرضا میرحسینی

اختصاصی همای خبر/شهید به معنی ، گواه است و در اصطلاح به کسی میگویند که در راه خدا کشته می شود.آیه های زیادی در قرآن درباره کسانی که در راه خدا کشته شده باشند وجود دارد .
در آیه:
«و لا تقولوا لمن یقتل فی سبیل الله اموت بل احیاء ولکن لا تشعرون»کسی را که در راه خدا کشته شد، مرده نپندارید، بلکه او زنده جاوید است، ولیکن شما این حقیقت را نخواهید یافت.
در آیه بالا نکته بسیار مهمی درباره شهدا وجود دارد ، زندگی شهدا بعد از شهادت برای همیشه جاودان است. در حقیقت این سوره جایگاه شهید را نشان می دهد، تا جایی که انسان نمی تواند مقام بزرگ شهید را درک کند. همه ما باید راه شهدا را که، راه ایثار ، فداکاری برای اسلام و سربازی برای انقلاب و نظام اسلامی بود، دنبال کنیم.حفظِ راه شهدا وظیفه همه ملت ایران است. آنچه که مهم است، پاسداری از خون شهدا است ، در قبال شهدا همه ما مسئولیم. اما مصیبت زمانی است که راه را گم کنیم، مسیر را به اشتباه برویم یا از نام شهدا برای رسیدن به قدرت، ثروت یا جایگاه سوء استفاده کنیم.شهیدان زنده هستند و در پیشگاه الهی ارتزاق می‌کنند ، نباید کاری کنیم که شرمنده شهدا باشیم. آنها با عشق برای دفاع از دین، ناموس و میهن خود جنگیدند و در این راه به شهادت رسیدند قهرمانان ما کسانی بودند که خودشان را فدای میهن و ارزش‌های جامعه‌ کردند و این عمل مورد احترام همه مردم دنیا است . متاسفانه گاهی میبینیم عده‌ای از اسم شهدا سوءاستفاده میکنند ، غافل از اینکه نمیدانند شهدا ناظر بر اعمال و رفتارشان هستند.دریغ و افسوس که در هیاهوی، مسائل دنیوی و هواهای نفسانی همیشه کسانی به دنبال اجرای برنامه های خود هستند که هیچ نسبتی با راه و روش و سیره شهدا ندارند و با تمام توان سعی دارند از شهدا پلی بسازند برای رسیدن به قدرت و اهداف شخصی خود. در این میان، وظیفه همه آنانی که به عدالت می‌اندیشند و به آرمان بزرگ پیامبران الهی ایمان دارند، آن است که از فرهنگ ایستادگی و وارستگی در این تهاجم بی‌حساب با هر وسیله ممکن صیانت و پاسداری کنند.شهید، زیباترین زخم بر پیکر هستی و شهادت زیباترین غزلی است که از لبهای سرخ حقیقت می‌تراود.
◾️حاج مهدی تقی زاده از رزمندگان کشورمان میگوید ؛ من سالها در جبهه ها با رزمندگان و هم رزمان خودم بودم ، هیچ وقت احساس نمیکردم این عزیزان به این زودی به شهادت برسند گاهی شرایط شهادت که همان حالت روحی و عرفانی و رسیدن به خدا است در لحظه ای برای انسان فراهم میشود ، حر در کربلا صبح عاشورا به امام حسین(ع)پیوست و تا قبل از آن در سپاه یزید بود و زهیر چندروز قبل از واقعه کربلا به امام حسین (ع) پیوست و تا آن زمان از یاران عثمان،ابوبکر وعمر ومخالف حضرت علی و امام حسن (ع)بود ولی در واقعه کربلا به سپاه امام حسین (ع) پیوست .
همچنین ایشان اظهار داشت، فرمانده تیپ فاطمیون بنام سید حکیم در شهر تدمر سوریه در یکی از صحبت هایش می‌گفت : شهادت یک لباس تک سایز است که تو باید خود را با آن لباس هماهنگ کنی و خودت را اندازه آن لباس گردانی . سید حکیم در عملیاتی که داعش عقب نشینی کرده بود توسط انفجار یک بمب ، سینه وصورتش پاره شد و به شهادت رسید ، شهادتش در حالی بود که تا دقایقی قبل از شهادت در کنار هم بودیم ولی تا از او جدا شدیم چند دقیقه بعد پشت بیسیم گفتند سید حکیم به شهادت رسیده است.
◾️راوی گیلانی دفاع مقدس دراین باره میگوید؛ شهادت یعنی مرگ آگاهانه که در قرآن کریم بارها به جایگاه رفیع آن اشاره شده و شهدا در واقع در یک معامله پرسود تنها سرمایه ارزشمند خود که همان جان عزیز است را برای یاری رساندن دین خدا تقدیم میکنند. شهدا در واقع به سید و سالار شهیدان کربلا اقتدا میکنند و روحیه ایثار و شهادت طلبی بر گرفته شده از قیام عاشورا میباشد وقتی الگو اباعبدالحسین(ع) باشد ، نتیجه اش میشود آن شهیدی که وقتی در سنگر مشغول خواندن قرآن بود ترکش خمپاره سر مطهرش را قطع میکند اما همسنگرش متوجه میشود که از گلوی بریده شده آن شهید بزرگوار هنوز صدای قرآن شنیده میشود. بله شهدا چراغ راه شدند تا ما دراین کوران و دریای پر تلاطم دنیای امروز راه را گم نکنیم.
♦️نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشیم اینست، اگر می‌خواهیم راه شهدا را درپیش بگیریم، در تمام کارهای خود به یاد خدا باشیم و در راه خدا قدم برداریم.شهدا کسانی بودند که زنجیرهای اسارت روح خود را پاره کردند و از مسائل مادی و دنیوی آزاد و رها گشتند.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل است

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل …