چاپ مطلب چاپ مطلب

✅مدیر آموزش و پرورش شهرستان صومعه‌سرا: 💠ورود فناوری های جدید به مدارس با هدف بهبود کیفیت یادگیری

🔷مدیر آموزش و پرورش شهرستان صومعه‌سرا گفت: هدف از ورود فناوری های جدید به مدارس، بهبود کیفیت یادگیری و افزایش کارایی دانش آموزان و معلمان است.

همای خبر به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، حسین بالو در حاشیه سی و ششمین اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور با اشاه به محور پایش و سنجش کیفیت یادگیری با نوآوری در محتوا و روش های آموزشی مبتنی بر فناوری های نوین، اظهار داشت: سنجش کیفیت یادگیری به معنای جمع آوری اطلاعات درباره عملکرد تحصیلی و یادگیری دانش آموزان با هدف تعمیق، بهبود و اصلاح یادگیری آنان می باشد و به دلیل پیشرفت سریع و روزافزون در فناوری و تاثیر آن در بهبود فرایند یادگیری می توان از مهم‌ترین عوامل ایجاد تغییر و تحول در نظام آموزشی را ورود فناوری های جدید به مدارس با هدف بهبود کیفیت یادگیری و افزایش کارایی دانش آموزان و معلمان نام برد.
وی در ادامه افزود: هدف از خلاقیت و نوآوری در آموزش و ارزشیابی تحصیلی در عصر جدید پاسخگویی به نیازهای دانش آموزان و ایجاد خلاقیت در شناخت دقیق و علمی و چگونگی رشد ذهنی و شخصیتی و به طور کلی توسعه همه جانبه و رشد آنان می باشد.
همچنین به کارگیری تجهیزات نوین آموزشی در روند یادگیری به دلیل تاثیرات دیداری، شنیداری و عملی منجر به ایجاد یادگیری عمیق و خلاقیت در دانش آموزان می گردد و در مهارت های عملکردی به عنوان میزان یادگیری دانش آموزان تلقی نمود .
مدیر آموزش و پرورش شهرستان صومعه سرا همچنین عنوان کرد: به جهت افزایش اثربخشی تدریس و کیفیت یادگیری دانش آموزان در عصر نوین، نیازمند معلمان توانمند و آگاه به فناوری اطلاعات جهت تولید و استفاده از محتوی های الکترونیکی در کلاس درس می باشد.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

«زهره عالی‌پور» سرپرست سازمان خصوصی‌سازی شد

«زهره عالی‌پور» سرپرست سازمان خصوصی‌سازی شد   🔹وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی خانم …