چاپ مطلب چاپ مطلب

. ✍بقلم سیاوش کاظمی دولتی که نمی‌تواند از حق خودش دفاع کند

اختصاصی همای گیلان:اینروزها تمامی انتقادات به سمت دولت هست از شریعتمداری کیهان گرفته تا تاج زاده وحتی من!

چون اجرای قانون با دولت میباشد غالبا فکر می‌کنند دولت همه کاره هست، این در حالیست که اساس این اندیشه اشتباست.
مردم میدانند علاوه بر سیستم های قانونی که در اجرای کار دخالت دارند متاسفانه عده قابل توجهی از افرادی که فارغ از چهار چوب قانون هستند در کارها دخالت داشته و از اجرای صحیح آن جلوگیری می‌کنند و خوب هم می‌دانند اینها بسیار هم ذینفوذ هستند پس چگونه می‌شود علاوه بر این دانستنیهاباز لبه تیز انتقادات به سمت دولت هر روز تیز تر شود !؟
به نظر می‌رسد چند دلیل برای این امر وجود داشته باشد:
اول اینکه نیروهای محوری دولت غالبا پیر و فرسوده بوده و تعدادی حتی ممکن است توانایی فکری برای تصمیم گیری درست رانداشته باشند، این سری از مدیران به جای کار درست، کار راحت را انجام می‌دهند. مثلابه جای رسیدگی به امور ۸۰ میلیون نفر مردم به امور ۸۰ نفر از نزدیکان رسیدگی می‌کنند و داستان‌هایی شبیه ویلاهای لاکچری لواسانات را بوجود می اورند.
دوم اینکه اساسا به دلایل معلوم توان انتقاد از سایر قوا را ندارد، در برخی مواقع قانون این اجازه را نمی‌دهد و در سایر موارد افراد غیر قانونی.
برای مثال نمی‌توانند بگویند مجلس توان تصویب قوانینی برای حل مشکلات مردم را ندارد و یا قوه قضاییه در فلان زمینه دارای مشکلاتی شبیه طبری و طبری ها میباشد و یا باتوجه به اینکه احتمالاقدرت مبارزه با دولت سایه را ندارند حداقل آنها را به مردم و مسئولین عالی‌تر معرفی نمایند
بنابر چنین به نظر می‌رسد دولت علاوه بر عدم توانایی لازم برای اجرای قوانین جاری و موجود قدرت ابراز انتقاد به سایر قوا و یا حتی برخورد صادقانه در جهت اعلام این ناتوانی با مردم را ندارد.
و وقتی مردم می‌بینند که دولت قدرت دفاع از خود را ندارد چه توقعی برای دفاع از حقوق آحاد مردم می‌رود و نتیجه می‌شود مشارکت پایین مردم در تعیین سرنوشت خود که در نهایت انگشت در چشم فرو بردن است.
هر چند همونطوری که سالهاست امیدواریم فوتبال ما موفق شود یا صنعت ما پیشرفت کند،
باز امیدواریم دولت بعد ما لااقل از شجاعتی برخوردار باشد.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

اطلاعیه اداره‌کل زندان‌های اصفهان درباره «توماج صالحی»

اطلاعیه اداره‌کل زندان‌های اصفهان درباره «توماج صالحی» اداره‌کل زندان‌های اصفهان: 🔹این زندانی محکوم هم‌اکنون و …