چاپ مطلب چاپ مطلب

❇️به مناسبت«غدیر خم»❇️/دکتر رحیم پور دکتری اقتصاد

اختصاصی همای خبر/«چهارده قرن»؛از واقعه
«غدیر خم‌»؛می گذرد،اما
هنوز؛شیعیان غالی(افراطی)
دنبال حق«علی ابن ابیطالب»
و«باغ فدک»اند.
?اما؛«علی بن ابی طالب»؛
از«حق»خود گذشته بود.
?باید گفت :
?دعوای هیچ پدری را،نباید
به حساب پسرش نوشت.
?دقیقا؛«قصاص»؛در اسلام،
به همین نکته توجه دارد که
میگوید:«چشم؛در برابر چشم»
و•••
?پیش از اسلام?
فرض:اگر یک نفر از«قبیله
اوس»؛یک نفر،از«قبیله خزرج»
را،می کشت.صدها تن؛از دو
قبیله؛کشته می شدند.این
جاهلیت؛هنوز هم در آسیا و
آفریقا،دیده می شود.
❇️«پیامبر اسلام»؛آنرا
اصلاح و به دعوای دو نفر؛
کاهش داد.
❇️پیامبر؛قوانین«جاهلیت»را؛
تنظیم کرد.مانندقصاص،طواف،
مضاربه،مزارعه،مساقات،جعاله
و•••
?اگر از دید«جامعه شناسی»؛
به تنظیمات«پیامبر اسلام»نگاه
کنیم،میتوان گفت که«نابغه»
بود؛هم در بسیج مردم و هم در
پایان دادن به دعواهای چندین
ساله«اوس»و«خزرج»و هم •••
?همه انبیا،اولیا و مصلحین
تاریخ جهان،بسیار قابل
ستایش اند•به همین دلیل؛
هنوز؛پیروانی دارند.
?پیروان«مصلحین»؛
معمولا«انحراف»می روند.
?«استالین آدمکش»؛راه
«کارل مارکس»را،نرفت.
?«جورج بوش جنایتکار»؛
به«حضرت عیسی»؛وفادار
نماند.
?«صهیونیسم خونریز»؛
به«حضرت موسی»خیانت
کرده است.
?«آدمکشان میانمار»؛به
«حضرت بودا»؛جفا کرده اند.
?«طالبان،القاعده و داعش
ستم پیشه و جلاد»؛به
«پیامبر اسلام»،جفای
فراوان کرده اند.
?«انوشیروان قاتل ساسانی»
که«صد هزار مزدکی»را؛در یک
روز کشت،به«حضرت زرتشت»؛
بسیار ستم کرد.
?«مزدکیان»؛از«زرتشتی
های مومن و عدالت‌خواه»
بودند.
?اگر ما اندکی عقل و انصاف؛
داشته باشیم،«کارل مارکس»،
«بودا»و حضرات«زرتشت»،
«موسی»،«عیسی» و«محمد»؛
را،از«مصلحین بزرگ»به حساب
خواهیم آورد و پیروانشان را،
جداگانه؛داوری و تحسین
می کنیم و گاهی سرزنش و
محاکمه خواهیم کرد.
?آنانی که این«تفکیک
منصفانه»؛را،انجام نمی
دهند یا«اندیشه‌»ندارند یا
در«طلب قدرت»اند یا«عقده»
دارند.
?دقت کنید:
?اردوغان و همسرش امینه،
هنگامِ افتتاحِ یک مرکزِ بزرگِ
تجاری،وارد بخشِ فروشِ
گوشتِ آن مرکز می‌شوند.
?اردوغان که بخشِ مذکور
را بسیار تمیز و مرتب دیده
بود؛با محافظین خود به سمتِ
غرفه‌ی قصابی رفته،شروع
به صحبت با قصاب می‌کند.
?رئیس جمهور:گوشت‌های
گاو و گوسفند بد نیستند،
کارها چه طور،پیش میرود؟
?قصاب:در مجموع خوب
بود،اما امروز،حتی یک کیلو
هم،نتوانستم،بفروشم!
?رئیس جمهور:چرا؟
?قصاب:چون شما از این
جا،بازدید داشتید،از ورودِ
مشتری؛به بازار؛ممانعت
بعمل آمد.
?رئیس جمهور:در آن
صورت من می‌خرم! چهار
کیلو گوشت می‌توانی به من
بدهی!
?قصاب:نه،نمی‌توانم
بفروشم!
?رئیس جمهور:برای چی
نمی‌فروشی؟!
?قصاب:گفتند،شما می‌
آیید،تمام چاقوهای ما را،
جمع کردند!
?رئیس جمهور:چاقو،هم
نباشد؛می‌شود،این تکه
گوشت را،به من بده!
?قصاب:باز هم،نمی‌توانم
بفروشم!
?رئیس جمهور:دوباره چی
شد؟چرا نمی‌فروشی؟!
?قصاب:چون که من قصاب
نیستم،یک سرباز وظیفه از
بخش پلیس امنیت! هستم.
?رئیس جمهور؛با عصبانیت
می‌گوید:برو فرمانده‌ات را
صدا کن!
?قصاب:آن جاست،تو
غرفه‌ی ماهی فروشی؛
ماهی،می‌فروشد!
?(حکومت‌های بسته؛
ظاهری آرام و درست دارند
و باطنی خراب و تهوع آور)
??
?گفتگوی بالا؛حتی،اگر
«ساختگی»؛باشد،واقعیتی
است که در«خاورمیانه»،کم
و بیش؛رواج دارد.
?مصاحبه،مناظره،مکالمه
و•••اگر در فضای«امن»و
«آزاد»برگزار نشود مانند
«ساختمان زیبایی»هست
که چوب آن؛«براق»و
«شفاف»؛اما از درون؛
«موریانه زده»و«پوسیده»
است.
?«انتظارات»،ریشه
«اعتراضات»؛است.
?گاهی«کم آبی»،«بیکاری»،
و«کم درآمدی»؛ریشه
اعتراضات؛اند.باید به
رسمیت شناخته شود تا
راه حل های متخصصین،
ارزیابی و ریشه مشکلات
شناخته و رفع گردد.
مانند:امروز ایران.
?اشرافی که«کاخ»ها؛
بر افراشته و«مردم»؛را،به
خدمت گرفته اند،باید با
آنان مقابله کرد و گر نه
«کور سوی عدالت»؛به
«خاموشی»می گراید•
?زندگی،با«فقر»و«تبعیض»؛
شکوفایی یک ملت را،به
نابودی می کشاند.
?بارها،«خوارج»و دیگران
«منبر»و«خطابه»علی(ع)»؛
را،پریشان،می ساختند،اما آن
حضرت؛آنانرا،به«داغ»و
«درفش»؛نمی کشانید.
?بین«کفر حربی»و«کفر
فلسفی»؛«تفاوت»و«تمایز»؛
میگذاشت وبه آن پایبند بود.
?این«تفاوت»و«تمایز»؛در
ایران امروز،«غایب»است،
?«کوته فکران»،مشتاقند،
که دشمنان فردای خود را،
امروز،در نطفه؛خفه کنند! تا
«پروژه یکدست سازی»،
شتابان شود.
?اما؛«علی ابن ابیطالب»؛
هرگز«نیت خوانی»نکرد و با
«ابن ملجم»؛کاری نداشت و
«حقوق»او را،از«بیت المال»؛
قطع نکرد.تا اینکه؛«ابن ملجم»
دست به«شمشیر»؛برد و باقی
ماجرا،را،بهتر از من،می دانید.
?به کارنامه شاهان،امیران و
خانان ایران،بنگرید که از
«مالیخولیای درون»؛به
خاندان خود،هم،رحم نکرده
و از کشته ها،پشته ها،ساختند.
«الغریق،یتشبث به کل حشیش»
▶️سرشک▶️
۱۵تیر۱۴۰۰

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

حیات وحش.. حیات وحش؛ نامی است که ما بر روی موجوداتی گذاشته ایم که اجازه بهره کشی و سوددهی به ما ندادند و در برابر سوءاستفاده های نابجای ما ایستادند یا فرار کردند.. به همین دلیل بیجا، انسان هایی که متمرد و سرکش و نافرمان بودند هم صفت “وحشی” گرفتند!

حیات وحش..   حیات وحش؛ نامی است که ما بر روی موجوداتی گذاشته ایم که …