چاپ مطلب چاپ مطلب

❇️ یا مَنْ اِسْمُهُ دَوآءٌ وَ ذِکْرُهُ شِفآءٌ ❇️/صادق_رحیمی

اختصاصی همای گیلان:  کم و بیش همه ما این قسمت از دعای کمیل را شنیده ایم و در مواقعی که عزیزانمان دچار کسالت و بیماری شده اند استفاده کرده ایم . اما بیش از آن دعای فوق را روی دفترچه های بیمه و داروخانه ها خوانده و مشاهده کرده ایم .

هدف از مقدمه فوق پرداختن به بخشی از مشکلات بخش بهداشت و درمان شهرمان است که کمبود داروخانه ها یکی از آنهاست .

با توجه به درپیش بودن ایام نوروز و هجوم مسافران و گردشگران نوروزی تجمع نامبردگان در پشت باجه های پذیرش نسخه های بیماران داروخانه ها مورد انتظار است و بدیهی است که داروخانه های موجود شهر جوابگوی این سیل عظیم نخواهد بود .

شاید مستحضر باشید که در این وانفسای مشکلات خدمات درمانی، تعطیل شدن یکی از قدیمی ترین داروخانه های شهر به آن اضافه گردیده است .

#داروخانه_دیلم با سالها ارائه خدمات درمانی و مساعدت با مراجعین تحت پوشش بیمه های مختلف متأسفانه بنا به دلایلی که البته علت آن اصلا” مورد بحث نگارنده نبوده تعطیل شده است .

در این میان وظیفه مسئولین ذیربط اعم از ریاست محترم شبکه بهداشت شهرستان جناب دکتر زمانی ، دادستان محترم شهرستان ، نماینده محترم جناب دکتر نیکفر، ریاست محترم انجمن دارو سازان استان گیلان و ….در حل و فصل این مشکل بسیار پررنگ و مثمرثمر خواهد بود .

سکوت و تعلل در حل مشکل فوق بلاشک مشکلی بر مشکلات عدیده درمانی شهرستان سیاهکل خواهد افزود .

آیا حق مردم منطقه در استفاده از امکانات درمانی این است ؟

اگر نام سیاهکل را در کتاب رکوردهای گینس بعنوان رکورددار پسرفت در رشد و توسعه در همه زمینه ها ثبت کنند دور از ذهن نیست . جایی که شهرهای همجوار با افتتاح انواع امکانات خدماتی ، رفاهی ، بهداشتی درمانی گوی سبقت را از هم می ربایند و در حال رقابت هستند متأسفانه سیاهکل در حال رقابت با مناطق محروم در انتهای جدول ترقی میباشد .

مدیران محترم شهرستانی علی الخصوص فرماندار محترم جناب مهندس اسلامی و دکتر زمانی ریاست محترم شبکه بهداشت و درمان ؛

از این تریبون به نمایندگی از مردم محروم از انواع امکانات تقاضا داریم لطفا هر چه سریعتر مشکل داروخانه قدیمی و در #دسترس شهر (داروخانه دیلم) را مرتفع سازید تا با توجه به کمبود داروخانه های شهر زحمت تردد به شهرهای غنی از امکانات شهرهای همجوار را به جان نخریم !

اگر در این مسیر یک قطره خون از بینی نیازمندان دارو هایی که احیانا” میشد در این داروخانه تهیه نمود ریخته شود #وجدان شما نیز آسوده نخواهد ماند .

امید است با #پیگیری شما مدیران شهرستانی و استانی حداقل داشته هایمان حفظ گردد و چنین درگیریهایی همانند درگیری پمپ بنزین قدیمی شهرمان تبدیل به آثار باستانی نگردیده و روزی از واژه ی یادش بخیر استفاده نکنیم …

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل است

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل …