چاپ مطلب چاپ مطلب

*?در جلسه ای با حضور دکتر کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر کشور؛* ?جمعیت هلال احمر گیلان از لحاظ کمی و کیفی و ارتقاء سطح امدادی خانه های هلال رتبه برتر کشوری را کسب کرد

همای گیلان به نقل از  روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان گیلان؛* در جلسه ای با حضور رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به صورت ویدئو کنفرانس، جمعیت هلال احمر گیلان از لحاظ کمی و کیفی و ارتقاء سطح امدادی خانه های هلال رتبه برتر کشوری را کسب کرد

رئیس جمعیت هلال احمر کشور در نشستی به صورت ویدئو کنفرانس با حضور دبیرکل، روسای سازمان های این جمعیت و مدیران عامل استان ها، اظهار کرد: وقوع حوادث چند ساله اخیر به لحاظ جغرافیایی نشان داد که بدون مشارکت جوامع محلی اجرای ماموریت های هلال احمر بسیار سخت و دشوار است، بنابراین خانه های هلال نه تنها وظایف جمعیت را انجام می‌دهند بلکه می‌توانند به یک پایگاه فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی در روستاها تبدیل شود.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، بر گسترش آموزش های همگانی در خانه‌های هلال تاکید کرد و افزود: گسترش آموزش های همگانی در خانه‌های هلال روستایی و شهری یعنی افزایش آمادگی و حرکت به سمت جامعه آماده ای است که نه تنها در حوزه خود امدادی مشکل ندارند بلکه می توانند کمک کننده به سازمان های رسمی نیز باشند.

در ادامه این نشست، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به روند راه اندازی خانه های هلال در گیلان گفت: طول و عرض جغرافیایی مکان خانه های هلال به وسیله gps مشخص کردیم تا خدای ناکرده در حوادث آتی با برنامه ریزی بهتری بتوانیم در منطقه حضور یابیم.

غلامی با اشاره به آماده شدن نقشه پراکندگی خانه های هلال افزود: نقشه پراکندگی خانه های هلال آماده و از این پس افتتاح خانه های هلال بر اساس پراکندگی جغرافیایی، جمعیت منطقه و فاصله خانه هلال از هم صورت می گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به راه اندازی هر چه بیشتر خانه های هلال، گفت: در حال برنامه ریزی و راه اندازی خانه های هلال در شهرها و بخش های فاقد نمایندگی می باشیم.

سیاوش غلامی ضمن تقدیر و قدردانی از معاون امور هماهنگی و عمرانی و مدیرکل امور روستایی و عشایری استانداری گیلان در راستای حمایت از راه اندازی خانه های هلال اظهار داشت: پس از راه اندازی خانه های هلال و تیم بندی آن ها، آموزش های لازم به آنان داده خواهد شد و سپس در صورت دارا بودن مکان اختصاصی به عنوان “انبار” اقلام و تجهیزات امدادی در حد مقدورات به آنان تحویل می گردد.

شایان ذکر است؛ در این نشست، جمعیت هلال احمر گیلان از لحاظ کمی و کیفی و ارتقاء سطح امدادی خانه های هلال رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داد.

گفتنی است: تاکنون در استان گیلان ۴۲۷ خانه هلال راه اندازی شده است و از این حیث جمعیت هلال احمر استان گیلان رتبه برتر کشوری را در تعدد خانه های هلال به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilani

About مدیر خبر1

Check Also

حضور منطقه آزاد انزلی در ایران اکسپو

حضور منطقه آزاد انزلی در ایران اکسپو   ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادرتی ایران (ایران …