چاپ مطلب چاپ مطلب

?آیا با ۲۴ هزار رای میتوان خواستار رفتن کسی شد که ۲۴ میلیون رای دارد؟!؟به قلم سیاوش کاظمی

اختصاصی همای گیلان:مجلس احساسی جوانان یا احساسات جوانان مجلس
?نمایندگان تازه وارد قانون اساسی را بدقت مطالعه و شرح وظایف خود را فرا گیرند.

دو روز گذشته اندکی احوالات مجلس جدید را به امید دیدن تحولات مورد انتظار مردم دنبال نموده و به نکاتی برخورد نمودم که لازم دیدم نظراتی را ارائه نمایم .
در ابتدا باید به سخنان رئیس محترم اشاراتی داشته باشم ،
بنده شخصا از این مدیر بزرگوار با داشتن این همه سوابق ولو کمّی انتظار داشتم دردهای اصلی جامعه را با سخنانی امیدوار کننده به سمع نمایندگان جوان و تاحدودی کم تجربه گوشزد نماید که با روخوانی از روی صفحه کاغذ انتظاراتم برآورده نشد.
اما سخنان تعدادی از نمایندگان را نیز گوش کردم که صحبتهای یک نفر برام جذاب تر بود ، این نماینده جوان بدون در نظر گرفتن حدود شرح وظیفه خود به راحتی به رئیس جمهور محترم اعلام کرد اگر نمیتوانید بروید و جای خود را به دیگری بدهید.
اما اجازه فرمایید اندکی در باره این سخنان تحلیلی ارائه و لااقل خود را قانع نمایم.
برادر عزیز من مدافع دولت نیستم و اتفاقا از منتقدین جدی قوه مجریه بوده و مقالات متعددی نیز در باره نقاط ضعف این قوه از من موجود است .
در تمامی انتقاداتم سعی کردم مسیر درست را ارائه دهم و نه من و نه هیچ انسان قانونمداری به خود اجازه تبیین شرح وظیفه و تکلیف انجام اموری را نخواهد داد.
شما به قانون اساسی مراجعه فرمایید و ببینید کجای این کتاب نوشته شده مثلایک نفر که شاید از یک شهر کوچک با ۲۴ هزار رای وارد مجلس شده در روزهای اول و با صراحت به رئیس جمهور یک مملکت که با حدود ۲۴ میلیون رای انتخاب شده آن هم در باره یه مشکل خاص با موضوع معلوم اعلام نماید اگر نمیتوانی برو تا کس دیگری بیاید؟!؟
آیا این بی احترامی به قانون ومردمی نیست که برای مدت ۴ سال به وی رای داده اند؟
آیا اصلا قانون اجازه چنین گفتاری را به یک‌نماینده مجلس میدهد !؟
آیا فکر نمیکنید بکاربردن چنین عباراتی میتواند دامنه اختلافات را زیاد و ضمن اینکه موجب مسرّت خیلی ها گردد مشکلات مردم را نیز همچنان پابرجا نگه دارد؟!؟
و هزاران سوال شبیه به این که ذهن خیلی ها را مشغول مینماید.
برادر بزرگوار مردمی که در انتخابات شرکت نکردند والبته تعدادشان نیز متاسفانه کم هم نبود احتمالا خواستند ضمن اعلام نارضایتی خوداز نمایندگان مجلس دهم به شما نیز اعلام نمایند دیگر به شعار اعتماد ندارند و باید عملا اقدامات شما را در بهبود شرائط مملکت ببینند.
به نظرم اگر قرار باشد از روز اول دوباره به شعار بپردازیم ضمن اینکه سرنوشت گذشتگان را در انتظارخود دیده ، به میزان نارضایتی مردم و متعاقب آن ضربه به مملکت نیز دامن میزنیم .
بنابر این توصیه میشود با توجه به فرمایشات متعدد مقام عالی رهبری در جهت رفع مشکلات مردم ، سیاستهای کاری خود را فارغ از هر گونه تنش های جناحی ، در جهت رضایتمندی مردم که همانا رضایتمندی خداوند تبارک و تعالی و خادمان حقیقی مردم بوده تبیین و ما را نیز حامی و دعاگویتان نمایید.
امید است با اصلاح نگاه های محدود و هدایت این نگاهها به افقی دورتر توسط عقلای مجلس ، آینده ای روشن در انتظار مردم قرار گرفته که این خواستگاه قلبی رهبر معظم انقلاب و هر مسئول خداترس و مردم شریف کشور خواهد بود.

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل است

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل …