چاپ مطلب چاپ مطلب

🔺️معرفی یکی از گزینه های احتمالی استانداری گیلان “سردار مهدی کاظمی پور” ✍️حسین سیگارودی

اختصاصی همای خبر/براساس منظومه‌ی فکری و ارزشیِ انقلاب اسلامی، انتخاب اصلح مسئله‌ای نیست که بتوان با برداشت‌های شخصی به آن دست یافت بلکه باید به سراغ معیارها رفت. معیارها را هم باید از کلام و گفتارهای ولی فقیه و رهبر جامعه‌ی اسلامی گرفت. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) در انتخاب مدیران بارها به برخی از این ویژگی‌های مشخص به‌ عنوان شاخص‌های فرد اصلح تأکید کرده‌اند. از جمله:
«مدیریت و کفایت، ایمان، عدالتخواه و ضدفساد، دارای عملکرد انقلابی و جهادی، معتقد به توانمندی‌های داخل، معتقد به جوانان، مردمی و امیدوار»
۱۴۰۰/۱/۱

« نیروی کارآمد، پُر‌انگیزه و علاقه‌مند به کار»
۱۳۹۹/۱۱/۲۹

و «شناخت دردهای جامعه و دارای قوت و اراده برای حل مشکلات»
۱۴۰۰/۶/۳

اگر با دقت و به‌ دور از حب و بغض‌های سیاسی و جناحی به شاخص‌های مطرح شده از سوی رهبری معظم انقلاب بنگریم و آن را با افکار و عملکرد و کارنامه‌ی افراد انقلابی تطبیق دهیم روشن می‌شود که با یک نگاه برآیندی، «سردار مهدی کاظمی پور» معدل و میانگین بالاتری از سایر چهره‌ها در کسب این معیارها دارند.

 مواضع و جهت‌گیری‌هایشان، به‌روشنی نمایانگر انقلابی بودن اوست و «کارنامه‌» ایشان مدیریتِ تحول‌‌آفرینانه‌اش در طی خدمتشان نشانگر عملکرد انقلابی و جهادی‌اش بوده است.

همچنین تعداد جوانانی که در دوره‌های مدیریتی در بخش های مختلف او وارد عرصه‌ی خدمت و تلاش شده‌اند نشان می‌دهد که او به جوانان واقعا اعتقاد دارد و به این ترتیب می‌توان حقیقتا امیدوار بود که در دوره مدیریت ایشان در استانداری، او مطالبه‌ی رهبر انقلاب برای شکل‌گیری «مدیریت جوان حزب‌اللهی» و استفاده از توان و ظرفیت‌ عظیم جوانانِ مومن انقلابی فراهم شود.

اگر به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ گردیده است توجه کنید، نکات بسیار مهمی درون آن نهفته است، شاه بیت این بیانیه به نقش جوانان در تمدن سازی نوین اسلامی اشاره می‌کند.

رهبر معظم انقلاب می فرمایند: نسل جوان مومن، دانا و پرانگیزه باید محور پیشرفت جامعه اسلامی باشند، سه صفتی که برای جوان به کاربرده شده بسیار قابل توجه است.

بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در واقع نقشه راهی برای تحقق آرمان‌ها و اصول اسلامی است، این نقشه راهبردی به عنوان چراغی روشن و مسیری شفاف حرکت نسل‌های آینده انقلاب را مشخص می‌کند.

اعتقاد راسخ سردار کاظمی پور، استفاده از نیروی جوان در بدنه ادارات و سازمان ها و مدیریت است، ایشان در سخنرانی های مختلف اعلام نمودند باید بسترسازی برای مدیریت و نقش جوانان انجام شود و بعد از این مسیر همه بزرگان فقط نقش مشاوره و هدایت را بر عهده گیرند.

سردار کاظمی پور چهره‌ای است که می‌تواند بین طیف‌ها و سلایق مختلف جریان انقلاب نوعی «هم‌افزایی و اجماع» ایجاد کند. این قدرتِ تولید اجماع را اصلا نباید از نظر دور داشت. کشور و به تبع آن استان گیلان امروز با مشکلات سنگین اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی و… روبروست. لازمه‌ی حل این مشکلات انسجام و پای کار آوردن تمامی ظرفیت‌ها و نیروهای انقلابی است. این مهم به نوبه‌ی خود نیازمند بر سر کار آمدن استانداری است که بتواند «اجماع» بسازد و با تعامل، مشکلات را از سر راه مردم بردارد.

اخلاق مداری و دوری از حاشیه و عدم تخریب سایرین از ویژگی بارز گفتمان سردار مهدی کاظمی پور در روزگار جدایی اخلاق از سیاست در کشور، تکیه بر گفتمان اخلاقیست . تنها فردی که این روزها تنها گفتمان خود را معرفی می کند و با وجود ترور شخصیت توسط رقیبان خود، واکنش از خود نشان نمیدهد…

همچنین از نقاط مثبت، اشراف کامل سردار کاظمی پور بر مسائل استان به جهت درگیر بودن با دستگاهها و سازمان های مختلف در حوزه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و نظامی… است.

سردار کاظمی پور تصویر یک چهره مردمی و ساده زیست در میان مردم را داراست و با توجه به مشکلاتی که سیاست های اشتباه در استان گیلان ایجاد کرده، بخش قابل توجهی از مردم احساس نیاز به حضور یک چهره مردمی می کنند.

و دیگر نکاتی که می توان به طور خلاصه بیان نمود:

سردار مهدی کاظمی پور :

✔️برنامه مندی، مشورت، ادبیات کارشناسی و ادبیات علمی را بر تصمیمات و مباحث حاکم می کند.

✔️اصلی ترین مشکل کشور و استان، اقتصاد است و سردار کاظمی پور کارشناس ترین گزینه در میان همه نامزدهای موجود در این زمینه است و در میان موجودین، بیشترین شانس برای حل مشکلات متعدد و افزایش امید هم استانی های عزیز به حکومت را داراست.

✔️ایده های اقتصادی او نو و جدید و کارگشا است.

✔️ایده های او در موضوعات سیاسی منطقه ای و استان مبنی بر توسعه متوازن روابط بین المللی، کاربردی و قابل دفاع است. بعنوان مثال برنامه های ملی و استانی ایشان در تجهیز و توسعه منطقه آزاد انزلی و تجارت با کشورهای حوزه دریای کاسپین و

اتحادیه اقتصادی اوراسیا

✔️اشراف او بر مسائل کلی و جزئی جبهه مقاومت از نقاط برجسته ای است که (با توجه به نزدیک شدن اسرائیل به آذربایجان) ویژگی مهمی است چرا که مساله تقویت جبهه مقاومت در دولت اساسی و مهم است.

✔️سردار کاظمی پور در دوران دفاع مقدس از اعضای موثر عملیات های مهم بوده و سابقه مذاکره و مشاوره به مقامات بلندپایه کشور را نیز داشته است و جز فرماندهان و جانبازان معزز ایران زمین می باشد.

✔️توان اجماع سازی و وحدت رو اصولگرایان را دارا هست.

✔️تفکر وحدت بخش و نزدیکی، بین تمامی احزاب استان را داراست. در بسیاری از جراید از ایشان به عنوان سردار وحدت بخش نام برده شده بود.

✔️سکانداری استانداری گیلان با ایشان ، از هماهنگی بالایی با نهادهای موثری در عرصه سیاسی و اجرایی مثل کارهای جهادی، شهرداری ها و سازمان های مردم نهاد، محیط زیست سپاه، و … برخوردار خواهد

✔️نقاط مثبت کارنامه سردار، اصلاحات بنیادی و انتقال مسئولیتهای بین نسلی و جوانگرایی است که به نوعی می توان آنرا یک تفکر شخصیتی دانست که در او وجود دارد.

✔️توجه وافر به ویژه در خصوص مسائل فرهنگی از نقاط بسیار پر رنگ شخصیت ایشان است.

✔️ هماهنگی با نماینده محترم ولی فقیه استان و گفتمان ولایت فقیه در عالی ترین سطح شکل خواهد گرفت، هم با توجه به سابقه و هم روحیات و اعتقادات شخصی او و هم ولایت پذیری انقلابی او در مواضع سالهای اخیر.

✔️قابلیت تشکیل تیم مدیران قوی را با توجه به شخصیت خود، داراست.

✔️ پیگیری مطالبات مردم و رهبر انقلاب در صورت استاندار شدن، که می تواند بخش قابل توجهی از مشکل عدم تحقق منویات و دستورات رهبر انقلاب در سیستم مدیریتی جمهوری اسلامی ایران جبران شود.

و اما خلاصه رزومه ایشان:

✔️متولد ۱۳۳۹
✔️رییس ستاد خیزش های مردمی آیت الله دکتر رییسی در گیلان
✔️جانباز دفاع مقدس
✔️عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
✔️درجه سرتیپ دوم
✔️کارشناسی ارشد
✔️حضور در جبهه ۷۳ ماه
🇮🇷سوابق قبل از انقلاب:
✔️عضو جبهه مبارزان جوان رشت
✔️دادگاهی و بازداشت که قبل از انقلاب آزاد شدند.
✔️بعد از انقلاب عضو کمیته انقلاب اسلامی گیلان شدند.
✔️عضو‌کمیته ویژه در مبارزه با اشرار و‌منافقین در اوایل انقلاب
🇮🇷مسئولیت در جبهه:
✔️فرمانده دسته
✔️جانشین گردان
✔️فرمانده گردان مالک
✔️مسئول محور
✔️جانشین تیپ
🇮🇷سوابق مسئولیتی:
✔️جانشین سپاه قدس گیلان
✔️جانشین لشکر ۱۶ قدس
✔️فرمانده تیپ
✔️فرمانده قرارگاه در مناطق عملیاتی
✔️مسئول عملیات سپاه
✔️مسئول عملیات لشکر
🇮🇷سوابق اجتماعی در استان:
✔️نماینده سپاه در کمیته های بحران استان
✔️نماینده سپاه قدس گیلان در کمیته های امنیت استان
✔️ساماندهی مردم در بحث کمک رسانی و امداد رسانی به مردم زلزله زده رودبار
✔️عضو مجمع یاران انقلاب اسلامی استان
✔️نماینده عالی و تام الاختیار سپاه قدس در کمیسیون های شتا گیلان
✔️عضو NGO حمایت از محیط زیست
✔️فعال در عرصه های خود جوش محرومیت زدایی در استان
✔️دارای چندین مقاله علمی و پژوهشی
✔️کارشناس مسائل سیاسی و ژئوپلیتیک

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

بازدید دکتر محمد کرمی دادستان شهرستان لنگرود دکتر جلالی فرماندار شهرستان لنگرود  مهندس ابراهیمی شهردار چاف وچمخاله به همراه ریاست کلانتری ۱۳چاف وچمخاله از رودخانه چمخاله جهت پاکسازی گیاه مهاجم سنبل آبی

بازدید دکتر محمد کرمی دادستان شهرستان لنگرود دکتر جلالی فرماندار شهرستان لنگرود مهندس ابراهیمی شهردار …