چاپ مطلب چاپ مطلب

🔺️ *ابعاد جدیدی از شرارت سعودی در قالب جنگ نرم در منطقه*✍️صابر صلاح کار

رژیم دیکتاتوری عربستان سعودی چند سالی است با فعال‌سازی شبکه‌های رسانه‌ای متعدد استراتژی جدیدی را با تمرکز بر استفاده از ابزار جنگ نرم برای پیگیری اهداف سیاسی و امنیتی خود دنبال می‌کند.

اختصاصی همای خبر/شنیده ها و دیده ها حاکی از تاسیس قریب‌الوقوع تلویزیون «آذربایجان اینترنشنال» توسط عربستان با هدف دامن‌زدن به شکاف‌های قومیتی و تشدید رویکردهای تجزیه‌طلبانه است.

سعودی ها در سال ۲۰۱۷ با تاسیس «مرکز اعتدال» گام مهمی در حوزه جنگ نرم با محوریت شبکه‌های اجتماعی برداشتند و پس از آن «ایران اینترنشنال» را با هدف اثرگذاری بر مخاطب ایرانی تاسیس کرد.

عربستان در بحبوحه تحولات افغانستان نیز اقدام به تاسیس تلویزیون «افغانستان اینترنشنال» کرد.

اکنون با توجه به تصمیم سعودی برای تاسیس آذربایجان اینترنشنال مشخص شده که این رژیم بنابر دستورالعمل‌ اتاق فکرهای غربی-صهیونیستی تلاش می‌کند ابعاد شرارات‌های شیطانی خود را بگستراند

زمانی که عربستان سعودی، همزمان با روی کارآمدن طالبان، تلویزیون افغانستان اینترنشنال را افتتاح میکند، یعنی قرار است همان سناریو و خط تجزیه و درگیری اقوام که ایران اینترنشنال دنبال میکند را در افغانستان ادامه دهد.

عدم یکپارچگی مردم افغانستان در دهه های اخیر، پیش از آن که بدلیل اختلافات اعتقادی و مذهبی باشد، نتیجه اختلافات قومی و قبیله ای ست.

لازم است دستگاه دیپلماسی کشور ضمن هشدار به این رژیم دیکتاتوری و مروج و حامی مکتب وهابی ها و سلفی ها، برای مقابله به مثل اقداماتی در راستای ایجاد دموکراسی در عربستان انجام دهد.

“صابر صلاح کار”

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

 #تحلیل_و_تبیین | مروری بر سیاست‌های فرزندآوری کشور؛ از تحدید تا تشویق 📝پرونده:بیست سال دیگر دیر خواهد بود

 #تحلیل_و_تبیین | مروری بر سیاست‌های فرزندآوری کشور؛ از تحدید تا تشویق 📝پرونده:بیست سال دیگر دیر …