چاپ مطلب چاپ مطلب

⁨کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران جایزه آزادی مطبوعات سال۲۰۲۰ را به محمد مساعد، روزنامه‌نگار اقتصادی، اهدا کرد.

همای گیلان:آقای مساعد اصالتا گیلانی است. او به‌دلیل گزارش‌هایی درباره‌ی پرونده‌های مفاسد اقتصادی شناخته می‌شود و به دلیل انتشار این گزارش‌ها، برنده جایزه امین‌الضرب، و جایزه آزادی بیان دویچه‌وله آلمان در سال ۲۰۲۰ شد.

مساعد سال ۱۳۹۸ پس از انتشار گزارش‌های انتقادی دربارهٔ عملکرد محمد شریعتمداری، وزیر کار، به همکاری خود با روزنامه شرق پایان داد. روزنامه همدلی و وب سایت مشرق نیوز در گزارش‌هایی جداگانه دلیل این استعفا را فشار اطرافیان وزیر به روزنامه شرق دانسته‌اند.

آقای مساعد از اولین روزنامه‌نگارانی بود که پس از قطع اینترنت در آبان‌ماه سال گذشته در توییتی به زبان انگلیسی نوشت: «تق تق سلام جهان آزاد… من ۴۲ پروکسی استفاده کردم تا این را بنویسم. میلیون‌ها ایرانی اینترنت ندارند. صدای ما را می‌شنوید؟»

این روزنامه‌نگار، شهریور امسال (۹۹) اعلام کرد به چهار سال و ۹ماه حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت از فعالیت خبرنگاری پس از تحمل حبس و محکوم شده‌است.

باکانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی از دستاوردهای ایران اکسپو ۱۴۰۳ خبر داد: ۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال هیأت های خارجی از بسته های سرمایه گذاری

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی …